ІншеВсі скаргиГоловнеЗаяви і скаргиТовари та послугиФінансиНе перерахували вчасно кошти ще й вліпили кредит: новий скандал навколо “Банку Південний”

Олександр Романюк скаржиться на роботу “Банку Південного”, який не тільки з запізненням перераховує кошти, а й вираховує за це кредит. “Електронна книа скарг України” наводить лист Олександра у повному обсязі.

Рідко пишу, але вже наболіло. Назву це “Інструкція, як максимально ефективно втрачати клієнтів” або “Про ставлення і особливості банку Банк Південний“. Так уже вийшло, що другий рік користуюся продуктами цього банку (паралельно й продуктами інших, тому можу порівняти). І хочу сказати, що коли одні фінустанови якось намагаються покращити щось, то в “Південному” чомусь усе стає ще гірше та гірше. Я досить фінансово грамотна і уважна людина. Читаю умови договорів. Але навіть я часто не розумію, чого тут все працює саме так 

Перша – класична історія лотереї. Всі зарахування проходять в робочий час у банківські дні. При чому логіки в швидкості зарахування нема. Це може бути година, може три, може три дні. Ви наче бачите гроші на своїй карті на рахунку, розраховуєтесь, а на завтра з Вас списують відсотки за користування кредитом, бо фізично грошей у Вас наче як не було. “Вони у вас на картковому рахунку, але на банківський не дійшли (чекайте їх на днях). Але щоб ви не залишились без грошей – ми дали Вам кредит на банківський рахунок, Ви ним скористались, а коли ваші гроші з карткового рахунку таки прийшли на банківський – то ви закрили мінус і трошки треба заплатити за користування кредитом!” Інколи це копійки, інколи більше. Більшість, упевнений, цього і не бачить і не здогадується навіть. А банк планомірно заробляє. Ну геніально ж!
Я вже мовчу про мінуси, які виникали, бо банк за 3 робочих дні не міг зарахувати кошти, а списував платежі за півдня і примусово ці мінуси закривав грошима з іншої картки, хоча у повітрі висіла сума у 20-30 разів більша.

Друга фішка. “Порахуй сам, скільки ти винен.” Ті, хто регулярно користують кредитними картками знають, що у більшості банків пільговий період розраховується для кожної транзакції. У більшості банків цю заборгованість для збереження пільгового періоду Вам може підказати система, або працівник на гарячій лінії. І лише у “Південному” вам підкажуть лише повну суму боргу на даний момент або мінімальний місячний платіж, який треба погасити. На логічне запитання, а як дізнатися іншу сумму – шикарна порада. Скачайте виписку і порахуйте, скільки ви були винні на кінець минулого місяця! Ну або сходіть у відділення вам там вручну порахують. Серйозно?

Третя фішка. Курси валют. Моя улюблена У цього банку їх кілька. Звичайний, цілком пристойний, і крос-курс для карток. А тепер дивіться на скріншот із сьогоднішнім крос-курсом. Гривня двадцять різниці між покупкою та продажем на доларі. При тому, що на євро – значно менше. У мене спочатку склалося враження, що рука працівника трусилася та переплутала 7 і шість місцями – бо це було б схоже на звичайний комерційний курс банку. Але ні. Все дійсно так. При цьому у попередніх місяцях у банку є цілком нормальні курси, з різницею у купівлі у 20-50 копійок – типова ситуація для карткових розрахунків у більшості банків. Але із початку цього місяця Південний, схоже, вирішив заробляти активніше (дуже легко проклацати курси по дням). Це мені нагадує такі обміннички по столиці із курсом – на неуважного (щоб не сказати гірше), де цифри місцями плутають. І як пожартували мої колеги, “а шо ти хатєл, ета Одєсса, детка!”

Тому кожен, хто купує щось за кордоном із гривневої карти і не надто стежить за балансом – подумайте двічі. Бо предавторизація у вас відбувається за звичайним курсом, саме така смс-ка Вам і приходить. Нормальний курс – подумаєте ви. Але саме списання відбувається через кілька днів уже по крос-курсу і може так – бах, на гривню на доларі зрости. До речі, банкінг Вам теж не повідомить, що списалось більше. Просто на рахунку стане менше грошей або мінус. І ідеально для банку – якщо ви цього навіть не помітите )) Можна було б сказати, так не плати з гривневої карти. Логічно. Але у більшості банків курси для карт прийнятні – і цілком виключають всі проблеми з пошуком обмінок, покупкою валюти, внесенням її на валютні картки.

Четверта фішка. Пін можна змінити тільки перевипуском нової карти. 21 століття, люди. Перевипуск іменної карти платний, чекати до двох тижнів. С – сервіс!

П’ята фішка. Служба підтримки телефоном. Часто взагалі не додзвонитися – 20 хвилин на лінії. Інколи чекаєш 10 хвилин і таки потрапляєш. Буває і дві-три. До речі, як дозвонишся – не факт, що отримаєш відповідь. У мене в середньому лише один із трьох працівників підтримки внятно може відповісти на запитання. І пояснити, куди зникли гроші, як працює списання у банку і так далі. Відділень мало, там постійні черги – тому йти туди розбиратись – сумнівний варіант.

Шоста фішка. За кордоном картками цього банку навіть не треба намагатися користуватися. Блокуються або банкомати їх не приймають. Підтримка – ще гірша, аніж в Україні. Мої колеги про це писали разів 10. І результат – всі користуються картками інших банків за кордоном.

Я не кажу, що немає плюсів. Є! Аж два. Участь у МастерКард Ревордс. А ще на зарплатних проектах низькі комісії або їхня повна відсутність. Це ідеально, аби зразу знімати всі кошти з карти в банкоматі (привіт, cashless economy!) або переказувати кошти на картки інших банків (дамо заробити намим конкурентам!).

Повторюсь, маю досвід роботи з іншими банками. Сам по собі, уважний до цифр, і слідкую за тим, як рухаються кошти. Але “Південний” примудряється дивувати мене із завидною регулярністю. У мене логічне запитання до Алла Ванецьянц – а менеджмент банку користується своїми продуктами? Їх влаштовує рівень сервісу і яеість роботи окремих працівників? Я впевнений, що частину зауважень ну точно можна відносно швидко виправити. По деяким (як то пін-код) – я підтримці залишав прохання ще рік тому. Результат відомий. І виходить, що навіть у відносно лояльних клієнтів бажання користуватися банком стає все менше.

П.с. Інші банки я не називаю навмисне, я чудово знаю їхні особливості, технологічність і так далі. Користуюся паралельно. Просто пост не про них.

 

Опубліковано: "ЕКСУ"

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - твій гідний удар по беззаконню. Ми публікуємо скарги звичайних людей для журналістів з усієї України. Досить мовчати!

Related Posts

Рекомендуємо почитати

Selected Title

Архіви

Електронна книга скарг України

Електронна книга скарг України. Твій нищівний удар по беззаконню. Ми 7 років захищаємо звичайних українців, публікуючи їхні скарги для журналістів.

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!