ІншеВсі скаргиГоловнеЖКГПослугиКритичний стан будинків: у Харкові шоковані свавіллям комунальників

ЕКСУ ЕКСУ4 місяці ago3091 min

Колишнє військове містечко у Харкові занепадає. Будинки поступово руйнуються та потерпають від підтоплень, однак комунальне підприємство, на балансі якого вони знаходяться, не хвилює така ситуація. Його представники ігнорують постійні звернення громадян. А на території ексвійськового містечка живуть, здебільшого, пенсіонери. На свавілля чиновників поскаржився місцевий мешканець Ігор Олексійович.

ОСЬ ЙОГО СКАРГА:

“Доброго дня!
Звертаюсь до Вас з наступною проблемою, яку не в змозі вирішити самостійно.
Ми з дружиною пенсіонери, проживаємо вдвох у квартирі №44, що на останньому поверсі будинку №7 по вулиці Сергія Тархова у місті Харкові.

Сам будинок розташований у колишньому військовому містечку, практично всі його мешканці є колишніми офіцерами, які працювали у Харківському вищому військовому авіаційному училищі, а наразі є особами пенсійного віку.

З моменту реорганізації училища, вся територія військового містечка почала приходити у занепад.
Після створення у липні 2006 року комунального підприємства «Жилкомсервіс» будинок №7 по вулиці С. Тархова було передано на його баланс.

Метою створення КП «Жилкомсервіс» було забезпечення належного рівня житлово-комунального обслуговування населення, створення відповідних умов для проживання, підвищення рівня благоустрою житлового фонду, забезпечення належного санітарного стану прибудинкової території і внутрішньобудинкових приміщень загального користування.

Однак, з самого початку функціонування КП «Жилкомсервіс», підприємством не лише не досягнуто мети, а й у дійсності зроблено все, аби умови проживання та санітарний стан прибудинкової та внутрішньобудинкової територій досягли свого критичного рівня.

Будинок №7 по вул. Сергія Тархова вже десятки років не піддавався ані поточному, ані капітальному ремонту. Незважаючи на те, мешканцями будинку регулярно сплачуються комунальні платежі за утримання прибудинкових та внутрішньобудинкових територій, жодних послуг, які прямо передбачені чинним законодавством, комунальниками фактично не надано.

Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 №76, прямо вказано, що житлово-комунальні послуги – результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Наразі вся діяльність КП “Жилкомсервіс” скоріше направлена на створення нестерпних умов проживання у будинку, при цьому за наші ж кошти.

Мешканці будинку №7, обурені систематичним невиконанням КП «Жилкомсервіс» своїх обов’язків щодо утримання будинку та прибудинкових територій, систематично звертаються до комунальників.
КП «Жилкомсервіс», користуючись тим, що мешканці пенсійного віку є безсилими перед їх свавіллям, продовжують свідомо ігнорувати такі звернення.

Тим часом, всі мешканці знаходяться під постійною загрозою ушкодження здоров’я, оскільки постійно проживають із пліснявою на стінах у кімнатах, під реальною загрозою електричного ураження та пожежі, оскільки вода з даху стікає по електричній проводці у квартира та по електричному щитку у під’їзді.
Відповідно до вимог ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживачі мають право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів, а у разі порушення порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їхніх споживчих властивостей та перевищення строків проведення аварійно-відновних робіт – складати та підписувати акти-претензії.

Положеннями п.1 Договору про надання житлово-комунальних послуг з КП «Жилкомсервіс» передбачено, що предметом договору є забезпечення Виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) (далі – послуги) у будинку, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Харкова, а Споживачем своєчасної оплати цих послуг за встановленими тарифами у строки та на умовах, передбачених договором.
При цьому, Виконавець, яким за Договором є КП «Жилкомсервіс», зобов’язаний забезпечувати вчасно та відповідної якості надання послуг згідно із законодавством, утримувати внутрішньобудинкові мережі в належному технічному страні, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати своєчасних заходів до ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень у наданні послуг у строки, встановлені законодавством, як-то передбачено п. 15 Договору.

Виконавець несе відповідальність за неналежне надання або ненадання послуги, що призвело до збитків майну та /або приміщенню Споживача, шкоди його життю чи здоров’ю, порушення зобов’язань, встановлених договором і законодавством (п. 17 Договору).

Так, Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76 (далі – Правила №76), а саме п. 2 передбачено, що технічне обслуговування жилих будинків включає в себе роботи з контролю за його станом, забезпечення справності, працездатності, наладки і регулювання інженерних систем.

З цією метою, Виконавцем мають проводитись огляди житлових будинків, що перебувають на їх балансі, з метою комплексного обстеження елементів приміщень будинку, а також їх зовнішнього благоустрою, з метою визначення технічного та санітарного стану, виявлення несправностей і прийняття рішень щодо їх усунення, а також визначення готовності будинків до експлуатації в наступний період. Такий огляд проводиться комісією з періодичністю два рази на рік – навесні та восени (п. 2 Правил).
Загальний огляд будинку №7 по вул. Сергія Тархова фактично не проводився вже десятки років, жодної комісії за місцем розташування будинку не було.

Керуючись п. 2.8 Правил №76, однією із складових утримання будинку є підготовка житлового фонду до сезонної експлуатації, під час якої виконуються, зокрема, наступні роботи: усунення несправностей: стін, фасадів, дахів, віконних та дверних заповнень, внутрішніх систем тепло-, водо- та електропостачання; приведення в технічно справний стан прибудинкової території із забезпеченням безперешкодного відведення атмосферних і талих вод від відмостки, спусків (входів) у підвал і їх віконних напрямів; забезпечення належної гідроізоляції фундаментів, стін, підвалу і цоколю та їх сполучення з суміжними конструкціями, сходових кліток, підвальних та горищних приміщень.

Всі ці послуги передбачені також Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту примішень, будинків, споруд, затвердженим наказом Держмитлокомунгоспу від 10.08.2004 №150 (далі – Перелік №150)
Фактично ж, жодна з передбачених Правилами №76 та Переліком послуг, КП «Жилкомсервіс» у будинку №7 по вул. Сергія Тархова не надається, що підтверджується відповідними фотозображеннями самого будинку.
Так, зовнішній вигляд як прибудинкової території, так і внутрішньобудинкових територій явно не відповідає належному санітарно-технічному стану.

– Відбувається постійне затоплення підвального приміщення, що прямо суперечить вимогам п. 4.1 Правил №76 та п. 1.1.3 Переліку №150, яке не лише не ліквідується КП «Жилкомсервіс», але й свідомо ігнорується.
Керуючись вимогами п. 4.1.3, 4.1.14 Правил №76 підвальні приміщення повинні бути сухими, чистими, мати освітлення і вентиляцію. Не допускається підтоплення підвалів і техпідвалів через несправність і витоки від інженерного обладнання.

Протягом тривалого часу мешканці будинку помічають постійний шум води у підвальному приміщенні, що свідчить про його затоплення. При цьому, співробітники КП «Жилкомсервіс» жодним чином не реагують на допущені несправності та не виконують своїх обовязків, передбачених Правилами №76 щодо усунення несправностей.

Натомість, постійне підтоплення підвального приміщення призводить до тріщин та просідання фундаментів, що потенційно створює загрозу руйнування всього будинку.

– Не здійснюється ані технічне обслуговування, ані ремонти стін будинку, що передбачено п. 4.2 Правил №76 та п. 1.2.2, 1.2.3 Переліку 150.

Під час експлуатації будинку Виконавцем має забезпечуватись заданий температурно-вологісний режим усередині будинку; справний стан стін для сприйняття навантажень (конструктивну міцність) , усунення ушкоджень стін у міру їх виявлення.

Керуючись вимогами п. 4.2.1.5 Правил №76 не допускається ослаблення кріплень виступаючих деталей, в тому числі руйнація й ушкодження їх облицювального шару.
Як вбачається з фото кріплення виступаючого козирка над під’їздом №3 будинку №7 характеризується наявністю тріщин, що створює потенційну загрозу падіння такого карнизу.
Облицювальний шар цього карнизу вже також піддався руйнації, внаслідок чого обсипається штукатурне покриття.

Стики панелей фасаду, як встановлено п. 4.2.1.7 Правил №76, повинні відповідати таким вимогам, як водозахист, повітрозахист та теплозахист. Стикові з’єднання, що мають протікання, повинні бути зашпаровані з зовнішнього боку ефективними герметизувальними матеріалами у найкоротший термін.
Внаслідок руйнування козирка на під’їздом, всі вода під час дощу та таїння снігу ллється безпосередньо у тамбур під’їзду.

Як вбачається з фото стики панелей фасаду мають явні ознаки протікання, однак КП «Жилкомсервіс» не вжито жодних заходів щодо їх зашпарування у найкоротший термін.
– Не здійснюється ані ремонту, ані технічного обслуговування даху будинку №7 по вул. Сергія Тархова, які передбачені п. 4.4 Правил №76.

Про залиття квартир будинку №7 мешканці повідомляли КП «Жилкомсервіс» починаючи з осені 2016 року, але станом на момент цього звернення жодних заходів щодо ліквідації аварійного стану даху КП «Жилкомсервіс» не вжито.

З початком зимового періоду ситуація погіршилась критично, що унеможливлює нормальне проживання та ставить під загрозу як здоров’я, так і життя мешканців будинку.
Після затяжних снігопадів, в тому числі внаслідок тотального ігнорування комунальниками обов’язку щодо очищення даху від снігу та льоду, у моїй квартирі №44, розташованій на 5-тому (останньому) поверсі, в результаті протікання пошкоджено штукатурне покриття стелі, розмокли шпалери і відстали від стін.
Вода не тільки завдала серйозної шкоди ремонту, але і не дозволяє користуватися розетками. Штукатурне покриття стелі загрожує падінням. Внаслідок постійного підтоплення з даху, вода тече безпосередньо по проводці, що призвело до повного її виходу з ладу внаслідок електричного замикання, люстра загрожує падінням.

Також маю зазначити, що у квартирі №44 у будинку №7 по вулиці Сергія Тархова мешкає двоє людей пенсійного віку, здоров’ю яких загрожує постійна пліснява та підвищена вологість. Такі небезпечні умови життя призвели до погіршення самопочуття, ускладнення хронічних хвороб.
Більш того, жоден з членів родини не можу покинути власне житло, оскільки існує постійна загроза короткого замикання, електричного ураження та пожежі, що створює потенційну небезпеку для житлових будинків, що знаходяться поруч.

Тим часом вода, що протікає з даху, вже дійшла майже до другого поверху п’ятиповерхового будинку. Якщо так буде тривати і надалі, то існує загроза пошкодження та руйнування будівельних конструкцій всього будинку.
Така ситуація є порушенням пункту 4.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, що передбачено наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 року №76.

Враховуючи вимоги п. 2.3.6 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 №76, заявки на несправність інженерного обладнання та конструкцій повинні розглядатися в день їх надходження. Заявки, пов’язані з забезпеченням безпеки проживання, усуваються в терміновому порядку.
При цьому, граничні строки невідкладної ліквідації виявлених несправностей, зокрема протікання покрівлі, за Додатком 3 до п. 2.1.5 Правил складають не більше 5-ти діб.

Незважаючи на численні наші звернення до ЖЕУ, станом на даний момент виявлені недоліки не виправлено, причини протікання не ліквідовано, що позбавляє нормальних умов проживання у квартирі.
– Не вживаються КП «Жилкомсервіс», всупереч п. 4.5 Правил №76, також жодні заходи щодо водовідводу і очищення даху від снігу, що могло стати однією з причин руйнування даху, про що вже зазначено вище.
– Жодних заходів не вжито КП «Жилкомсервіс» щодо приведення у належний санітарно-технічний стан вікон та дверей, сходових клітин, в тому числі не вжито заходи щодо освітлення місць загального користування у будинку, що суперечить вимогам п. 4.6 та п. 4.7 Правило №76, а також п. 1.2.8, 1.2.9, 1.2.15 Переліку №150.

Керуючись вимогами п. 4.6 Правил №76 під час експлуатацію будинку має бути забезпечений контроль стану віконних та дверних коробок, їх кріплення до стін. Зовнішні вікна та двері мають бути підготовлені до зимового періоду, відремонтовані дерев’яні двері та вікна у місцях, що піддані зволоженню.
У випадку несправності віконних та дверних заповнень, їх ремонт також покладається на балансоутримувача, а саме КП «Жилкомсервіс».

При цьому, окрім ремонту дверей, стекління вікон, передбачається їх фарбування, миття, очищення від забруднень. Ушкоджену штукатурку, що відшарувалась, видаляють а укоси знову штукатурять.
Крім того, відповідно до п. 1.2.9 передбачається побілення та фарбування стін, стель, підлоги, вікон та дверей у місцях загального користування та у сходових клітинах житлових будинків, олійне фарбування радіаторів, труб опалення, каналізації, водопроводу, металевих град, перил тощо.
Як вбачається із зовнішнього стану місць загального користування будинку №7, його сходових клітин, жодна із вказаних послуг КП «Жилкомсервіс» фактично не надана.

Вхідні двері до під’їзду з одного боку відсутні вже тривалий час та не ремонтуються.
Вікна на сходових клітках підїзду у будинку №7 по вул. Сергія Тархова не мають скла. Мешканці власними силами вживали заходи щодо перекриття доступу води, снігу та вітру до під’їзду через розбиті вікна.
Однак, незважаючи на це, внутрішні стіни під’їзду все одно потерпають від впливу навколишнього середовища, постійної вологи, що призводить до руйнування облицювального матеріалу та відсутності належного санітарного стану у приміщеннях будинку №7.

КП «Жилкомсервіс» жодного разу не вжило заходів щодо забезпечення належним освітленням місць загального користування, всі ці обов’язки протиправно перекладено на мешканців будинку.
Мешканці буквально приречені на виживання в умовах, що створюють не лише потенційну, але вже й цілком реальну загрозу життю та здоров’ю.
Внаслідок постійного залиття з даху вода тече безпосередньо над електричним щитком у під’їзді.
При цьому, її потрапляння безпосередньо до конструкцій та ліній всередині електричного щитка є лише питанням часу.

Наслідками злочинної бездіяльності КП «Жилкомсервіс» у такому випадку стане коротке замикання, яке у найкращому випадку просто залишить весь будинок без струму, а у найстрашнішому – призведе до електричних уражень, пожежі, що створює небезпеку життю та здоров’ю всіх мешканців будинку”, – написав Ігор Олексійович до “Електронної книги України”.

ЕКСУ

ЕКСУ

"Електронна книга скарг України" - твій гідний удар по беззаконню. Ми публікуємо скарги звичайних людей для журналістів з усієї України. Досить мовчати!

Related Posts

Рекомендуємо почитати

Selected Title

Архіви

Електронна книга скарг України

Електронна книга скарг України. Твій нищівний удар по беззаконню. Ми 7 років захищаємо звичайних українців, публікуючи їхні скарги для журналістів.

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!