Беремо до увагиСупер споживачПоради та хитрощі. Як повернути товар, якщо ви загубили чек?

Якщо, у вас склалася ситуайція, що той товар, який ви придбали вам не сподобався. Причини для цього можуть бути будь-які, у вас є два тижні згідно з Закон України «Про захист прав споживача» для повернення товару. Не зволікайте цим терміном. Але, раптом, ви побачили, що у вас немає чека, не зберігся. Що ж робити, як в цьому випадку повернути товар? Звісно споживач має цю можливість, тому що, його захищає Закон України «Про захист прав споживача», а саме стаття 9. І ви сміливо можете повернути товар, навіть без чеку. Але, щоб повернути товар, треба пам’ятати про деякі тонкощі.

Отже, щоб повернути торва без чеку, пересвідчіться, що:

— товар не використовувався;

— збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;

— в наявності розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Як правило, ось ця остання умова часто ставить споживача в глухий кут, адже не всі звикли обережно зберігати отримані у магазині чеки. Але це, зовсім не означає, що ви не можете повернути товар.

Як же це зробити?

Перш за все треба пам’ятати, що в статті 9 Закон України «Про захист прав споживача», крім звичних касового чи товарного чеків ви можете пред’явити інший «розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром».

Законодавство так тлумачить поняття: “Розрахунковий документ” — документ установленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених законодавством України, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Це може бути квитанція до відривного талона, квитанція до прибуткового касового ордера, інструкція з експлуатації, належним чином оформлений технічний паспорт, керівництво для користувача, а також інші документи, які містять відомості про продавця, дату придбання товару, його найменування та вартості. Навіть елементи тари та упаковки, що вказують на придбання товару у конкретного продавця, можуть бути доказом при поверненні товару без чека.

Також допоможуть свідки!

По-друге, якщо у вас не збереглося абсолютно ніяких документів про купівлю, в цьому випадку ви можите посилатися на показання свідків. Виступати в якості свідка може як людина, що супроводжував вас під час покупки, так і продавець, який був у магазині.

Оскільки у вас немає чека, то вдома потрібно написати заяву про повернення товару у двох екземплярах. Де вказати, у «шапці» документу назву і реквізити продавця (магазину, індивідуального підприємця). Для цього, доведеться відвідати магазин, в якому ви купували товар і уточнити відомості на місці. Для цього є «Куточок споживача».

Також у заяві вкажіть свої прізвище, ім’я, по батькові та контактні дані. У тексті заяви напишіть, коли і який товар був придбаний, за яку ціну. Вкажіть, з яких причин вам не підійшов товар (відповідно за формою, габаритами , фасоном, забарвленням, розміром або інше ) і тому не може бути ним використаний за призначенням.

Також згадайте у заяві документ, яким підтверджується факт купівлі, якщо такий у вас є. Якщо ніяких документів немає, краще нічого щодо цього не пишіть, в тому числі не загострюйте увагу на відсутності чека.

І в кінці заяви про повернення товару без чека сформулюйте вимогу про обмін товару на аналогічний, але звісно відрізняється відповідно за формою, габаритами, фасоном, забарвленням, розміром або інше.

Можна піти на хитрощі

Буває так, що вас зовсім не цікавить обмін, а просто хочеться повернути товару і свої гроші. Щоб це зробити, достатньо вимагати для обміну товар такої характеристики, якої немає в наявності у магазині.

Підпишіть заяву, поставте поточну дату або дату, коли збираєтеся безпосередньо звернутися до продавця (пам’ятайте про те, що у вас є всього 14 днів).

Наступною вашою дією має бути похід до магазину, де придбали товар. Там кличете адміністратора або людину, яка відповідає за повернення та обмін товару. Радимо захопити з собою свідка, який підтвердить факт придбання товару саме тут.

Вручіть адміністратору або людині, яка відповідає за повернення та обмін товару один екземпляр заяви на повернення, а на іншому попросіть поставити підпис дату, прізвище, та ініціали.

Далі в магазині вам можуть запропонувати пред’явити паспорт і заповнити заяву про втрату чека. Що стосується паспорта, його просять, якщо ви здаєте товар не в день покупки. Тим не менше, якщо ви цей документ з яких-небудь причин пред’явити не можете, продавець не має права на цій підставі відмовляти в прийнятті товару. Вам у цій ситуації (коли немає чека на товар) можуть відмовити. Але це не повинно вас налякати та зупинити, тому що, співробітники магазину можуть по касі перевірити стрічку за день покупки і відшукати примірник чека, який зберігається у пам’яті пристрою, а також може продивитися камери відеоспостереження.

Якщо ви дотрималися всіх умови, про які йдеться у статті, людина відповідальна за повернення та обмін товару – зобов’язана зробити обмін товару або повернути вам гроші, якщо обмін неможливий. Але, якщо ви натрапили на адміністратора, який будь-що намагається завадити поверненню — звертайтеся в місцеве відділ із захисту прав споживачів, або до юриста, де вам допоможуть із складанням позовної заяви.

І ще пам’ятайте , що деякий товар, не підлягає поверненню та обміну, незалежно від наявності або відсутності чека у споживача. Подивіться переліки товарів, що не підлягають обміну та поверненню.

І пам’ятайте, що в таких випадках головне – це впененість у своїх правах. А впевненість з’являється, коли ви їх знаєте.

Автор: Катерина Визницька

Опубліковано: "ЕКСУ"

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - твій гідний удар по беззаконню. Ми публікуємо скарги звичайних людей для журналістів з усієї України. Досить мовчати!

Рекомендуємо почитати

Selected Title

Архіви

Електронна книга скарг України

Електронна книга скарг України. Твій нищівний удар по беззаконню. Ми 7 років захищаємо звичайних українців, публікуючи їхні скарги для журналістів.

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!