ГоловнеЧи дійсно Тернопільський інститут післядипломної педагогічної освіти йде на дно?

Публічно обговорити з педагогами області питання підвищення кваліфікації мене підштовхнула стаття «Флагман післядипломної освіти Тернопільщини йде на дно» опублікованій на “Електронній книзі скарг України”.

Автор статті описує проблеми з якими зіткнувся Тернопільський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти під керівництвом нинішнього директора О.М. Петровського.

Свідерський Ю.Ю., доцент каф. змісту й методик навчальних предметів ТОКІППО

Думаю, справа не лише у некомпетентності і зловживаннях директора. Очевидно, варто змінювати зашкарублу систему підвищення кваліфікації педагогів. Закон України «Про освіту» передбачає підвищення кваліфікації вчителів у державних, комунальних і приватних освітніх закладах. Отже, ТОКІППО втрачає монопольне становище в якості єдиного в області освітнього закладу післядипломної педагогічної освіти. Відомо, що подібні функції готуються виконувати спеціальні підрозділи ТНПУ ім. В.Гнатюка, Тернопільського міського управління освіти й науки та інші.

Вже зараз різко скоротилась кількість наших слухачів. Минулого року в інституті пройшли навчання сорок груп курсантів з трьохтижневим терміном навчання. Цього року таких груп набралось лише двадцять чотири. За моїми підрахунками (показники 2019р. є на сайті інституту) ми цього року недобрали приблизно 800 слухачів. Тобто, учительство області голосує проти існуючої системи навчання ногами – ідуть в інші ІППО. Оскільки тепер фінансування післядипломної освіти здійснюється за принципом: «Гроші ідуть за вчителем», то гроші з нашої області підуть до сусідів.

Це не дивно. За красивою обкладинкою на сайті інституту із десятків фото з різних конференцій, конкурсів, олімпіад, тренінгів ховається убогий зміст. Відсутня стратегія розвитку, наповнення змістом навчального процесу. Тобто немає того, що повинно було б відповідати назві установи – післядипломної педагогічної освіти. Справа, напевно, у тому, що інститут працює за навчальними планами і програмами, затвердженими у 2011р. тодішнім міністром освіти Д.Табачником. З тих пір, як відомо, суттєво змінилась політична ситуація в державі й освіті. Курси, які ми пропонуємо вчителям, за їхніми словами, безнадійно застаріли і не відповідають сучасним викликам.

Нинішнє керівництво ТОКІППО, попри свої передвиборні обіцянки, не зуміло організувати ні акредитацію інституту, ні змінити навчальні програми. П’ятий рік іде війна на сході, а вчителям початкової військової підготовки («Захист Вітчизни») ми далі читаємо лекції про енергозберігаючі технології, екологічне виховання й філософію освіти. Подібна ситуація й на інших спеціальностях. Заклики вчителів до керівників інституту дати можливість самим вибирати потрібні їм теми лекцій наштовхуються на відповідь: «Програмою це не передбачено».

В системі освіти зближуються вимоги шкільних навчальних програм і програм ЗНО. Але про методику підготовки випускників до ЗНО в інституті не почуєте. Зате для курсантів ряду спеціальностей читаються лекції «Філософія як теорія і методологія розвитку освіти» і проводяться тренінги з «Української Хартії вільної людини», прийнятої за умов правління В.Януковича.

Адмінреформа і створення об’єднаних територіальних громад  ведуть за собою скорочення і зникнення районних методкабінетів. Проте перспективних планів і програм підготовки методистів новостворених ОТГ досі немає.

Йде дублювання лекцій вчителям споріднених дисциплін. Скажімо, вчитель хімії, біології й основ здоров’я, що викладає ці предмети у сільській школі, пройшов навчання на курсах в якості предметника-хіміка. Наступного року він проходить курси як вчитель біології і слухає більшу частину минулорічних лекцій. А ще через рік – те ж саме, як вчитель основ здоров’я.

Щодо матеріального забезпечення, то, на прохання наших слухачів курсів, давно пора відновити повноцінне функціонування бібліотеки й організувати гаряче харчування.

У свою чергу не можу не згадати про кадрову політику О.Петровського. Коли його призначили директором він, як заклинання, повторював: «Я прийшов сюди не як меч караючий, а щоб об’єднати колектив». Проте, шлях до об’єднання він обрав, як власник приватного підприємства – звільнив з роботи майже усіх неугодних. Розпочав із двох найкомпетентніших заступників директора. Тоді звільнив усіх завідувачів кафедрами. На одній із кафедр за час його керівництва змінилось троє завідувачів. З ТОКІППО були витіснені, або звільнені «у зв’язку із закінченням терміну контракту» десятки досвідчених працівників. Лише наприкінці серпня 2018р., напередодні початку нового навчального року, з інституту було звільнено одночасно 16 методистів і викладачів.

Поновленим після рішення суду через незаконні звільнення співробітникам було виплачено з каси інституту (читай – з кишені платників податків) компенсацій на суму більше двохсот тисяч гривень. А дехто вважає, що держава мало коштів виділяє на освіту. Питання у тому, як ці кошти використовуються.

О.Петровський не один рік пропрацював викладачем археології на історичному факультеті педагогічного університету. Можу засвідчити, що він кваліфікований археолог і досвідчений лектор. Але не зумів перенести з університету в ТОКІППО академічний дух вищої школи: взаємоповагу, колегіальність, співпрацю, вільне конструктивне обговорення існуючих проблем та шляхів їх вирішення.

Щоб зберегти контингент курсантів і кадровий потенціал ТОКІППО, очевидно, необхідно здійснити докорінні зміни в організації діяльності інституту, бо в умовах конкурентного середовища він не виживе. Досі керівництво інституту ні бажання, ні вмінь, ні волі до таких змін не виявило.

 

Свідерський Ю.Ю.,

доцент каф. змісту й методик навчальних предметів ТОКІППО.

Опубліковано: "ЕКСУ"

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - твій гідний удар по беззаконню. Ми публікуємо скарги звичайних людей для журналістів з усієї України. Досить мовчати!

Related Posts

Рекомендуємо почитати

Selected Title

Архіви

Електронна книга скарг України

Електронна книга скарг України. Твій нищівний удар по беззаконню. Ми 7 років захищаємо звичайних українців, публікуючи їхні скарги для журналістів.

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!