У березні, після оголошення про початок польотів Ryanair у столичний аеропорт Бориспіль, я публічно засумнівався в успішності цього рішення.
[caption id="attachment_22193" align="alignleft" width="139"]
Олександр Ланецький
Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support[/caption] Одразу, коли стало ясно, що жоден столичний аеропорт насправді не готовий приймати у себе лоукостера на його умовах. Я виступив з альтернативною пропозицією перенаправити його рейси в найближчі до Києва аеропорти, що простоюють: Житомир-Смілянка, Житомир-Озерне або Біла Церква. У дискусії, що виникла, багато експертів підтримали ідею і зійшлися на думці, що за 7-8 місяців (термін, який залишався до заявленого відкриття рейсів з Києва) один із запропонованих аеропортів при належному фінансуванні цілком можна підготувати до обслуговування Ryanair. Крім фінансування, потрібна політична воля і злагоджена робота всіх чиновників на благо цього проекту. Але з самого початку у нього виник один могутній опонент - міністр інфраструктури Володимир Омелян категорично наполягає на обслуговуванні Ryanair у Борисполі. Незважаючи на те, що зараз аеропорт не може задовольнити фінансові та технічні умови лоукостера. І якщо Бориспіль все ж надасть ірландцям особливі ціни (приблизно в 4,5 разів менше, ніж зараз платять інші авіаперевізники), то тут же отримає від них скарги в українські та європейські антимонопольні служби і суди. Зниження ж зборів на 75% для всіх рейсів всіх авіакомпаній одразу переведе аеропорт Бориспіль з розряду високоприбуткових держпідприємств у планово збиткові. І жодні переведення рейсів в законсервований термінал F цієї проблеми не вирішать. По-перше, тому що не зніме претензії інших авіакомпаній. По-друге, це лише ще більше збільшить можливі збитки аеропорту, адже оперування в терміналі F буде однозначно збиткове без 15-20 пар рейсів на день, навіть при нормальних розцінках на обслуговування. Для лоукостера це ще разів у 2-3 більше. А Ryanair поки говорить про 1-3 рейси на день. У суперечках минула вже половина строку, відведеного лоукостером для підготовки до польотів. І поки сторони нікуди не просунулися. Міністр публічно звинувачує національного перевізника, МАУ, в монополізмі і небажанні здавати позиції. Авіакомпанія відповіла обвинуваченням міністра в лобіюванні комерційних інтересів ірландської авіакомпанії. Борці з корупцією розкопали секретний меморандум, підписаний комерційним директором Ryanair Девідом О'Брайном і міністром Омеляном, за яким Володимир Володимирович нібито зобов'язується надати лоукостеру наднизькі ціни в аеропорту Бориспіль. І нібито ці зобов'язання і не дають міністру розглядати інші варіанти, а також мотивують авіакомпанію не йти на жодні компроміси зі столичним аеропортом. У цій безвихідній ситуації я ще раз хочу нагадати про варіант перенаправлення Ryanair з Борисполя в Білу Церкву або Житомир.

Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support[/caption] Одразу, коли стало ясно, що жоден столичний аеропорт насправді не готовий приймати у себе лоукостера на його умовах. Я виступив з альтернативною пропозицією перенаправити його рейси в найближчі до Києва аеропорти, що простоюють: Житомир-Смілянка, Житомир-Озерне або Біла Церква. У дискусії, що виникла, багато експертів підтримали ідею і зійшлися на думці, що за 7-8 місяців (термін, який залишався до заявленого відкриття рейсів з Києва) один із запропонованих аеропортів при належному фінансуванні цілком можна підготувати до обслуговування Ryanair. Крім фінансування, потрібна політична воля і злагоджена робота всіх чиновників на благо цього проекту. Але з самого початку у нього виник один могутній опонент - міністр інфраструктури Володимир Омелян категорично наполягає на обслуговуванні Ryanair у Борисполі. Незважаючи на те, що зараз аеропорт не може задовольнити фінансові та технічні умови лоукостера. І якщо Бориспіль все ж надасть ірландцям особливі ціни (приблизно в 4,5 разів менше, ніж зараз платять інші авіаперевізники), то тут же отримає від них скарги в українські та європейські антимонопольні служби і суди. Зниження ж зборів на 75% для всіх рейсів всіх авіакомпаній одразу переведе аеропорт Бориспіль з розряду високоприбуткових держпідприємств у планово збиткові. І жодні переведення рейсів в законсервований термінал F цієї проблеми не вирішать. По-перше, тому що не зніме претензії інших авіакомпаній. По-друге, це лише ще більше збільшить можливі збитки аеропорту, адже оперування в терміналі F буде однозначно збиткове без 15-20 пар рейсів на день, навіть при нормальних розцінках на обслуговування. Для лоукостера це ще разів у 2-3 більше. А Ryanair поки говорить про 1-3 рейси на день. У суперечках минула вже половина строку, відведеного лоукостером для підготовки до польотів. І поки сторони нікуди не просунулися. Міністр публічно звинувачує національного перевізника, МАУ, в монополізмі і небажанні здавати позиції. Авіакомпанія відповіла обвинуваченням міністра в лобіюванні комерційних інтересів ірландської авіакомпанії. Борці з корупцією розкопали секретний меморандум, підписаний комерційним директором Ryanair Девідом О'Брайном і міністром Омеляном, за яким Володимир Володимирович нібито зобов'язується надати лоукостеру наднизькі ціни в аеропорту Бориспіль. І нібито ці зобов'язання і не дають міністру розглядати інші варіанти, а також мотивують авіакомпанію не йти на жодні компроміси зі столичним аеропортом. У цій безвихідній ситуації я ще раз хочу нагадати про варіант перенаправлення Ryanair з Борисполя в Білу Церкву або Житомир.