fbpx

Як написати скаргу, щоб її прочитали та відповіли. Три головні правила

Як написати скаргу, загальні поради для тих, хто збирається писати листа будь-кому із претензією. На основі власного досвіду нашого проекту

Журналісти «Електронної книги скарг України» за 6 років роботи опублікували найрізноманітніші скарги на найрізноманітніші проблеми. До слова, ви також можете надіслати скаргу нам. Звичайно, ми прочитали тисячі скарг, які були адресовані і чиновникам, і в магазини, і просто до рядових бюрократів країни. Саме з цього досвіду ми вирішили написати статтю про те, як правильно і, головне, дієво написати скаргу, щоб той, кому адресована ця скарга відповів.

ЯК НАПИСАТИ СКАРГУ? ПРАВИЛО №1

Перше, на що потрібно звертати увагу, коли пишете скаргу – це послідовність викладення думок. Ми знаємо з власного досвіду, що великі скарги на декілька томів ніхто не буде читати. Скаргу потрібно максимально скоротити до самої суті. Щоб вона відповіла ось на такі питання і в такій самій послідовності: «ХТО, ЩО, КОЛИ, ДЕ ТА ЧОМУ?». Така послідовність відповідей і придасть скарзі стрункості. Щоб читач одразу зрозумів суть проблеми.

Але ж, що робити, якщо у проблемі багато нюансів, запитаєте ви. А ми відповідаємо, що у першій скарзі, яку ви надсилаєте головне завдання не розповісти все, а зачепитися до потрібної людини, дати зрозуміти, що ж там сталося. Тому перед тим як замислитися як писати хорошу скаргу – викладіть всю проблему за цією схемою.

ЯК НАПИСАТИ СКАРГУ? ПРАВИЛО №2

Скарга мусить бути написана так, щоб її було і цікаво читати. В нашому досвіді є чимало таких скарг, які просто хочеться дочитати до кінця, ось, чудовий приклад про холод в громадському транспорті Києва. І це є друге правило, як написати добру скаргу: вона має бути цікавою! Як зробити скаргу цікавою?

Використовуйте синоніми, гіперболи, сарказм – усі можливі форми, щоб придати буденній послідовності художніх фарб. Ми розуміємо, є деякі скарги, які не вимагають подібних прийомів, але, якщо, наприклад, скарга стосується якоїсь фірми, що погано себе поводить, не кваптеся, вигадайте цікаву форму подачі. Застосуйте цікаві епітети і, головне, завжди використовуйте дієслова, щоб скарга дійсно була жвавою і била в саме серце читаючого.

ЯК НАПИСАТИ СКАРГУ? ПРАВИЛО №3

У кожної скарги є так звана шапка. Це інформація в правому верхньому кутку: кому адресована та від кого. Ми радимо в цьому кутку використовувати один дієвий прийом – налякайте того, кому ви скаржитеся. І це наш третій крок, який відповідає на головне питання статті: як написати скаргу, щоб було дієво.

Отже, коли ви написали до кого адресована ваша скарга та від кого, вказали усі необхідні номери та адреси, зробіть одну хитрість, додайте до цієї шапки слово «Копія: «Електронна книга скарг України»», даючи цим зрозуміти, що ви направляєте вашу претензію не тільки одній людині, а ще й журналістам – це діє на поганців, наче ладан на чорта.

Із загальних порад, як написати скаргу:

  • Пишіть грамотно, ніколи не використовуйте виразів зі сленгу чи суржику
  • Завжди прочитайте ще раз, перед тим, як відправляти
  • Ніколи не думайте, що «і так сойдьот». Ні, варто поставитися до написання скарги серйозно і зрозуміти, що її будуть читати такі ж люди, як і ви, у яких є свої проблеми, хобі, сім’я.
  • Якщо скргу вже надіслано – зателефонуйте, щоб пересвідчитися, що її отримали.

Отже, як написати скаргу – питання не складне, головне, не лівою ногою. І ніколи не втрачати бажання довести проблему до її вирішення, бо ніхто крім вас в цьому не зацікавлений. Ну, і звичайно «Електронної книги скарг України», як ми працюємо ми розповіли на 1+1, погляньте і ви.

 

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!
НЕ ПРОҐАВ  -45%  НА ПОДАЧУ СКАРГ
НЕХАЙ ПРОБЛЕМИ ВИРІШУЮТЬСЯ САМІ - ТИСНИ, ЩОБ ДІЗНАТИСЯ ЯК