Які вживати слова при оформленні прохань, звернень

Оформлення документів важливе не тільки з технічного боку, а й з психологічного. Як написати лист-звернення, прохання, будь-який юридичний документ вільної форми, щоб його розглянули і дали відповідь- читати тут....
list-zayava-zvernennya-ruchka-pan-document-zapiska-ruchka-ruka
Фото: alumni.umich.edu

Оформлення документів важливе не тільки з технічного боку, а й з психологічного. Як написати лист-звернення, прохання, будь-який юридичний документ вільної форми, щоб його розглянули і дали відповідь- читати тут.

Порада№1«…Глаголом жечь сердца людей»

Цей вираз у вірші А.С.Пушкіна можна вважати догмою, коли Вам доводиться писати листи-звернення, заяви, скарги, прохання… Вживати слова потрібно не просто, заради їхнього вживання. Краще дієслОва нічого не може бути. Декілька порад по зміні словоформ в інші, більш дієвіші, якщо, звичайно, вони будуть необхідними у Ваших листах:

«Просимо» краще замінити на «Вимагаємо» чи «Наполягаємо»

«Радимо» на «Переконуємо»

Загалом, потрібно вживати активні форми в усі їхніх проявах.

Порада №2 Початок

Починати Ваш лист-звернення чи прохання варто з самої суті проблеми. Не варто починати з того, як Ви народилися на світ, яка була погода, як співали пташки, і вже поступово доходити до проблеми. Бийте реченням в глибину проблеми. На прикладі заяви про відсутність води: «Немає гарячої води – почалася епідемія», погодьтеся вживати слова в такій формі краще, ніж почати, наприклад так: «В ніч на 12.10…» Пам’ятайте, що Ваші заяви, скарги, читають люди – тому їх потрібно зацікавити, адже таких незадоволених, як Ви – може бути сотні.

Порада №3 Таємна зброя

Будь-які листи-звернення, заяви, скарги, прохання варто підкріплювати, якимись додатковими листами інших структур, які теж приєднуються до описаного. Ми вже писали, якщо, наприклад, мова в листі йде про порушення Ваших прав споживача, не полінуйтеся, зателефонуйте у спілки. Вони можуть стати Вашою додатковою зброєю. В листі вкажіть, що є додаток, який підкріплює усю важливість проблеми. Зрозумійте, що Ваша проблема – Вона тільки Ваша, доти, доки Ви не обґрунтуєте, чому нею повинні займатися інші люди.

Порада №4 Гіперболізуйте

Написати, наприклад, що у Вас немає гарячої води – мало. Її немає у багатьох сімей і ті, нічого не роблять. Це не значить, що потрібно сидіти мовчки. Додайте до скарги, наприклад, що від відсутності води – страждають маленькі діти в будинку. Як варіант, зберіть підписи у жильців, які підтверджують факт того, що дійсно почали масово хворіти, потрібно витрачати гроші ще й на лікування. Тобто додайте проблемі життя. Але не варто цим дуже захоплюватися, бо з проблемою відсутності води, можна пере гіперболізувати, до проблем світового масштабу, але чи буде це дієвим і нормальним? Краще пишіть правду, трохи перебільшуючи.

Порада №5 Віра

Найпростіша порада – вірте, що у Вас все вийде!

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах