Репутаційна складова: як ми обираємо товар в інтернет-магазині

Всім, хто коли-небудь робив покупки в інтернеті, знайоме почуття невпевненості при виборі товару, тим паче нашим читачам, оскільки левова доля скарг приходиться саме на цю категорію – інтернет-покупки. А...
Інтернет-амазон-покупка-споживач

Всім, хто коли-небудь робив покупки в інтернеті, знайоме почуття невпевненості при виборі товару, тим паче нашим читачам, оскільки левова доля скарг приходиться саме на цю категорію – інтернет-покупки. А якщо обдурять, замислюємося ми, і обираємо не низьку ціну, а солідного постачальника, пише “Електронна книга скарг Білої Церкви

Інтернет-торгівля це справжня економічна загадка. На сайтах інформація про ціну, товари і постачальника відображена наочно і стандартизовано, якщо взагалі відображена. Але, саме ця інформація має збільшити конкуренцію і постійно тиснути на ціни, роблячи їх все нижче і нижче. Хто буде купувати светр за $20, якщо такий же можна купити за $16? У реальності цього не відбувається. На Amazon і в Avito ціни на один і той же товар різних постачальників суттєво відрізняються. При цьому покупці далеко не завжди обирають найдешевший товар.

У Бристольському університеті вивчили поведінку покупців CD- і DVD-дисків у великому французькому інтернет-магазині PriceMinister. Виявилося, що постачальники можуть виставити більш високу ціну завдяки особливостям поведінки споживачів, які стурбовані не тільки цінами на товар, але і характеристиками постачальника.

Відмінності в ціні пов’язані з витратами пошуку. Користувачі не готові витрачати на нього багато часу на пошук і просто обирають середній за ціною товар від відомого постачальника, щоб застрахуватися від ризиків. Шукати перевіреного, але дешевого постачальника майже ніхто не хоче.

Дехто любить подорожче

PriceMinister – французька торгова площадка, де продають нові і вживані речі. На сайті можна купити книги, диски, одяг, товари для дітей, електроніку та багато іншого. На сайті розміщують  оголошення великі торговельні мережі і прості люди.

Коли клієнт шукає якийсь предмет, сайт пропонує йому список пропозицій. Пропозиції формуються за зростанням ціни. Покупець отримує інформацію, новий це товар і якої він якості, і яка репутація продавця. Кожен покупець, що придбає продукт на сайті, повинен оцінити якість зробленої покупки. Постачальники отримують гроші, як тільки покупець підтверджує, що отримав товар, і ставить оцінку. Рейтинг продавця формується з цих оцінок.

У розпорядженні експертів потрапили дані по зроблених покупках в період 2001-2008 років, і дані по всіх оголошеннях, опублікованих за цей період. Через занадто великий об’єм даних експерти вибрали тільки показники третього кварталу 2007 року: 145 тисяч оголошень, 77000 угод за участю більше 24 тисяч продавців і майже 26 тисяч покупців.

Економічна теорія стверджує, що ціни на звичайні CD-диски повинні бути більш-менш однаковими, але в реальності на один товар доводилося п’ять різних цін. Фактично кожен постачальник призначав свою ціну. Чим більше рекламних оголошень одного товару, тим більша різноманітність цін.

У 48,5% випадків покупці вибирали не найдешевшу пропозицію. У середньому покупці обирають пропозицію на 56% дорожче найдешевшого. Це можна було списати на якість продукту, але і це не було вирішальним аргументом при прийнятті рішення щодо покупки.

Високий рейтинг

У великих постачальників торгівля йде більшими темпами, ніж у дрібних. Але частина клієнтів все одно вважає за краще робити покупки у дрібних магазинів. Найчастіше клієнти орієнтувалися на постачальників з хорошою репутацією: в угодах, як правило, брали участь постачальники, які набрали 4,5 бала і вище. Всього 3% угод припадає на постачальників з невисокою репутацією (нижче 4,3 балів).

Те, що споживачі не обирають найдешевший варіант, пов’язано з тим, що їх цікавлять не тільки ціна, але і інші параметри. І в першу чергу – репутація постачальника. Саме вона відіграє ключову роль у процесі прийняття рішення про покупку.

Пошук товарів в інтернеті – це непросте завдання, споживачам складно дистанційно визначити якість товарів, вони не хочуть витрачати на це багато часу і сил. Покупці просто порівнюють невелику групу товарів і потім обирають для себе потрібний варіант: середній за ціною товар, який, як їм здається, застрахований від ризиків та обману.

Модель споживання в Інтернеті

Економісти побудували модель споживання товарів в інтернеті. Припустимо, що покупець хоче отримати певний продукт, наприклад, CD або відео-гру. На сайті інтернет-магазину він починає пошук потрібного товару. Зазвичай пропозиції на сайті ранжуються за ціною.

Покупець переглядає обмежений набір пропозицій. Кожен сам вирішує, який набір пропозицій відображає реальну ситуацію на ринку. Ніхто не готовий переглядати всі рекламні пропозиції.

БІЛЬШЕ ЧИТАЙТЕ НА САЙТІ “Електронної книги скарг Білої Церкви

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах