Фото: з мережі

Довіряй але перевіряй. Як безпілотні авто стежитимуть за людьми

Ера панування безпілотних автомобілів не за горами. Згідно з дослідженням BI Intelligence, вже до 2020 року по дорогах світу будуть роз’їжджати 10 млн машин з хоча б мінімальним рівнем...

Ера панування безпілотних автомобілів не за горами. Згідно з дослідженням BI Intelligence, вже до 2020 року по дорогах світу будуть роз’їжджати 10 млн машин з хоча б мінімальним рівнем автоматичним керуванням, і це тільки початок. Розробкою і конструюванням таких автомобілів зараз займаються великі автомобілебудівні компанії, наприклад Tesla, Mercedes, BMW, General Motors, а також IT-гігант Google. Багато з нас в глибині душі напевно з нетерпінням чекають, коли подібні транспортні засоби стануть чимось природним, адже це зробить життя людини простішим і безпечнішим. Особиливо вбережуть такі авто від можливих аварій. Тому фізична безпека понад усе. А як щодо безпеки персональних даних? На жаль, використання машин, керованих комп’ютером, може стати для неї серйозною загрозою. Чому, розповідає Atlantic.

Як пише видання, безпілотні автомобілі звільнять людину від необхідності думати про насущні дрібниці – наприклад, куди заїхати за кавою по дорозі на роботу. Використовуючи дані з інтернету, інформацію про ваші минулі відвідини кафе в співвідношенні із запланованим маршрутом, розумні машини зможуть самі пропонувати вам варіанти. Тобто фактично будуть за вас приймати рішення. Це зручно і приємно, але змушує задумислитися над тим, що ваш автомобіль стане просто інформаційною діжкою про вашу особистість, наче той же смартфон. Він, можливо, навіть буде мати доступ до вашої електронної пошти, щоб точніше визначати ваші уподобання. Ми турбуємося про безпеку в комп’ютерах, але тоді чому захищеність систем новітніх авто поки особливо ніхто і не обговорює, задається питанням Atlantic.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “КОНКУРС: Даруємо нашим читачам годинники!

Вже зараз багато компаній приділяють особливу увагу дослідженням особистих переваг користувачів. Серед них, як пише видання, є і популярний сервіс таксі Uber, який ретельно збирає дані про пов’язані з транспортом звички своїх клієнтів. Це також відкриває надможливості для піару компаній. У приклад Atlantic приводить потенційну ситуацію, коли ваше безпілотне авто зупиняється біля кафе, розташування якого не дуже зручно для вашого маршруту, проте саме це кафе є партнером компанії – виробника вашої машини.

П’ятнадцятого березня в Конгресі США пройшло слухання «Руки геть: майбутнє безпілотних автомобілів». На ньому сенатор-демократ з Массачусетсу Едвард Маркі наполягав на тому, щоб присутні представники виробників безпілотних машин розповіли про гарантії конфіденційності водіїв. Марк підтримує законопроект, за яким Федеральна торгова комісія США і Національне управління безпекою руху на трасах повинні розробити стандарти захисту особистих даних водіїв.

Глава програми зі створення безпілотних автомобілів в Google Кріс Урмсон, по суті, не дав  конкретної відповіді на це питання, так само як і представники General Motors, Delphi і Lyft. Як пише видання, виробники безпілотних автомобілів взагалі намагаються обходити це питання стороною. Ще влітку 2015 року на щорічних зборах акціонерів Google Девід Драммонд, старший віце-президент і головний юрисконсульт компанії, на питання про захист особистих даних користувачів безбілотних машин і використання їх в маркетингових цілях відповів лише, що «занадто рано робити висновки, які можуть негативно позначитися на інноваціях і можливості випустити покращений продукт», і «коли такі автомобілі увійдуть в експлуатацію, тільки тоді і стане зрозуміла значимість цього питання».

На думку авторів Atlantic, навіть якщо компанії-виробники нададуть своїм клієнтам вибір, обмежувати доступ до своїх особистих даних чи ні, це не вирішить проблему. Багато з нас хоч раз погоджувалися з «Правилами користування» в різних системах, але рідко хто прискіпливо вивчав їх – вони часто об’ємні і написані складною для сприйняття офіційною мовою. Зараз же автовиробники повинні продумати хоча б мінімальні стандарти захисту персональної інформації про водіїв, передає слова сенатора Маркєєв Atlantic. І з цим важко не погодитися

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах