Штучний струмок у Кіцмані розмиває ділянки

До «Електронної книги скарг України» написала наша читачка Алла, вона переконує, що деякі мешканці м. Кіцмань привласнили собі земельні ділянки і зробили штучне русло, котре розмиває прибережний ґрунт. ОСЬ ЇЇ ЛИСТ: Контакти...
sud-suddia-pravosuddia-terezy-femida
Фото: www.abcnews.com.ua

До «Електронної книги скарг України» написала наша читачка Алла, вона переконує, що деякі мешканці м. Кіцмань привласнили собі земельні ділянки і зробили штучне русло, котре розмиває прибережний ґрунт.

ОСЬ ЇЇ ЛИСТ:

Контакти для журналістів: 

“Добрий день, шановні журналісти!
Повідомляємо Вам про порушення Законів України та бездіяльність центральних органів виконавчої влади, до компетенції яких входять відповідні повноваження, а саме: Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, прокуратура Кіцманського району, Чернівецька обласна прокуратура та Кіцманська міська рада. У результаті бездіяльності цих органів, до яких ми впродовж чотирьох років безрезультатно зверталися, призвело до порушення наших прав.

У м. Кіцмань Чернівецької області склалася ситуація, за якою Кіцманська міська рада надала безоплатно Ткачуку І.М., Сандуляку В.М., Димуряк В.В., Шандро О.В., Жуківській М.Т., Храпко А.Є. та іншим жителям м. Кіцманя вул. 9 Травня у власність земельні ділянки по 0.09-0.10 га кожному між вул. 9 Травня та Українською м. Кіцмань навпроти їхніх земельних ділянок, наданих їм у 1975-1978 роках, по 0.06 га для будівництва та обслуговування житлової та господарської забудови в чинних на той час згідно законодавства нормах, достовірно знаючи, що ці земельні ділянки згідно з Законом України належать до земель водного фонду, оскільки по них протікає струмок, і тому не можуть перебувати у приватній власності.

У середньому було надано в приватну власність п’ятнадцятьом жителям приблизно 1.5 га земель водного фонду, а саме: по одну сторону струмка їм збільшено площу для житлового будівництва без відповідних містобудівельних обґрунтувань до 0.10 га, а по другу сторону струмка надано для ведення особистого селянського господарства, прикриваючись Генеральним планом м. Кіцманя, на якому відсутня частина русла, тільки між гаражним кооперативом та п’ятьма двосімейними будинками по вулиці Українська та п’ятнадцятьма господарствами жителів вулиці 9 Травня.

Мало того, ці власники земельних ділянок по вул. 9 Травня без будь-яких на те дозволів компетентних органів ще до надання їм ділянок у приватну власність здійснили самовільне перенесення природного русла струмка на кілька метрів вбік до земельних ділянок власників та користувачів по вул. Українській, чим створили штучну паводкову загрозу.

Перенесення природного русла струмка відбулося шляхом прокопування нового штучного русла, яке тече в безпосередній близькості, за 1-3 м від господарств мешканців вулиці Української, чим завдає нам неабияку шкоду: постійно підмиває та затоплює господарства, земельні ділянки зсовуються в бік підтоплення, створюючи ризик пошкодження господарських будівель, які розташовані на таких земельних ділянках.

Відтак, в природному руслі жителями вул. 9 Травня було встановлено водовипуски, насипні греблі та влаштовані ставки-копанки. Внаслідок таких дій близько півтора гектара землі водного фонду незаконно приватизовано, чим державним інтересам спричинено неабиякі збитки.

Державні інтереси полягають в тому, що всі землі навколо струмків повинні належати до земель водного фонду і не можуть належати громадянам на праві приватної власності. Крім того, Законами України не дозволяється самовільне, без належних на те дозволів, перенаправлення річок з природного русла у штучне русло, тому що такі незаконні дії підвищують ризик стихійного лиха (затоплення) в регіоні.

Отже, власникам земельних ділянок по вул. 9 Травня незаконно були надані у власність земельні ділянки, оскільки такі ділянки належать до земель водного фонду, для захисту водойм встановлюється прибережна смуга, в межах якої не дозволяється приватизація земель.

Враховуючи те, що Чернівецька область належить до місцевості з підвищеною загрозою від повеневих вод, такі протизаконні самовільні дії з перенесення русла річки на небезпечну відстань до господарств жителів вул. Українська та влаштування самовільних копанок у природному руслі можуть спричинити екологічну катастрофу, тому що не проводилося ніяких досліджень, як вплинуть на навколишнє середовище такі дії, вчинені окремими жителями вулиці 9 Травня. А враховуючи те, що наші будинки розміщені в кінці вулиці по течії, при проливних дощах відбуваються прориви дамб ставів, розміщених у верхній частині вулиці, і тонни води затоплюють прибережні території разом із нашими господарствами. Жителі вул. 9 Травня  береги цього штучного водного русла не укріплюють, доступу  до цих берегів не має ні влада, ні ми.

Тому внаслідок таких дій порушені і наші права. Оскільки нам створили штучно передумови до екологічної катастрофи та пошкодження і знищення нашого майна.

Незаконність дій Кіцманської міської ради та власників земельних ділянок за адресою м.Кіцмань, вул. 9 Травня, будинки 28, 9, 6, 10, 12, 14, 18, 20, 22, 24, 26, довели численні перевірки та надані нам відповіді.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Забудовниця у Хмельницькому ошукує жильців»

У січні 2011 року проведено обстеження ділянки водотоку (струмка), що впадає у р. Совицю Кіцманську, між вулицями 9 Травня та Українською у м. Кіцмань. Обстеження проведено комісією у складі представників МНС України.

18.01.2011 р. складено акт за результатами обстеження ділянки струмка, згідно з яким природне русло водотоку перенесено в сторону вул. Української. Штучне русло струмка зазнає ерозійного впливу під час проходження повеневих вод. Наявні ставки-копанки влаштовані по природному руслу струмка та прилеглих до нього територіях. Рекомендовано органам місцевого самоврядування повернути русло в природний стан.

Листом Головного управління Держкомзему у Чернівецькій області Головного комітету України із земельних ресурсів №13-113 від 31.05.2011 р. підтверджується: за результатами обстеження встановлено, що у яру між вулицями 9 Травня та Українською, у м. Кіцмань, протікає струмок. Русло струмка зміщене в сторону вул. Української неприродно. Це явно спостерігається в районі водопускних труб, влаштованих під дорожнім покриттям, в районі вул. Одеської та пров. Марковського. Новоутворений водотік вимиває грунт, особливо під час зливних дощів, утворюючи ерозію та зсув грунту, що загрожує руйнуванням господарських споруд по вул. Українській.

Також у цьому листі зазначено, що господарські будівлі по вул. Українській побудовані згідно з планом забудови, а окремі земельні ділянки по вулиці 9 Травня забудовані господарським спорудами, що не відповідають першочерговому плану забудови.

Штучне зміщення природного русла струмка в бік вулиці Української також підтверджено листом Кіцманської районної державної адміністрації №кол-134 від 27.05.2011 р.

Державна інспекція сільського господарства в Чернівецькій області в листі №601 від 02.07.2012 року підтвердила, що Кіцманська міська рада незаконно надала земельні ділянки Семенюку Ю.В., Шевченку І.В., Вигирюк М.В., Савчук П.Г., Куці Н.С., Ткачук І.М., Димуряк В.В., Шандро О.В., Жуківській М.Т., Храпко А.Є., оскільки земельні ділянки належать до земель водного фонду.

Дністровсько-прутське басейнове управління водних ресурсів у листі №946 від 03.08.2012р. вказує, що струмок між земельними ділянками по вул. Українській та вул.9 Травня облаштований незаконно, без належної на те документації, стави-копані влаштовані в природному руслі. Внаслідок таких протиправних дій створюється паводконебезпечна ситуація.

Вищезазначене також підтверджене листом Держаної екологічної інспекції України №2/2-3/39/3-3 від 10.08.2012 р., в якому встановлено, що перенесення водостоку річки з природного русла у штучне є порушенням статті 80 Водного кодексу України.

Листом Державної інспекції сільського господарства України №с-33-6-9/125 від 22.08.2012 р. підтверджено порушення статтей 60, 61, 118 Земельного кодексу та статтей 88, 89 Водного кодексу України при передачі у власність громадянам земельних ділянок по вул. 9 Травня м. Кіцмань. Аналогічний зміст викладено Державною інспекцією сільського господарства в клопотанні щодо усунення порушення земельного законодавства, адресовану міському голові Кіцманської міської ради.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Журналісти ZIK перекручують факти заради сенсації»

Крім того, факт штучного перенесення природного русла струмка підтверджується таким:

У Викопіровці від 1989 року з опорного плану м. Кіцмань земельної ділянки під будівництво 2-х квартирних жилих будинків чітко видно, що струмок між вулицями 9 Травня та Українською протікає на відстані 25-30 метрів від краю земельних ділянок мешканців вул. Української. Тобто у межах прибережної захисної смуги, розмір якої згідно з законодавством становив і становить 25 метрів по обидва боки від струмка.

У Плані інвентаризації вул. 9 Травня та вул. Української м. Кіцмань, виготовленому на замовлення Кіцманської міської ради, видно, що на сьогодні існує два русла струмка: в природному руслі облаштовані штучні водойми (ставки), а штучне русло переміщено на кілька метрів вбік і протікає в безпосередній близькості до земельних ділянок по вул. Українській м. Кіцмань.

Отже, шляхом порівняння даних місцевості за 1989 рік із станом місцевості на сьогодні підтверджується штучне перенесення водотоку струмка в бік вулиці Української. Додаються викопіровка та план.

З вищенаведеного вбачається два порушення:

  1. порушення Кіцманською міською радою Законів України під час надання у приватну власність земельних ділянок у межах земель водного фонду Семенюку Ю.В., Шевченку І.В., Вигирюк М.В., Савчук П.Г., Куці Н.С., Ткачук І.М., Димуряк В.В., Шандро О.В., Жуківській М.Т., Храпко А.Є. та Сандуляку В.М.;
  2. порушення щодо перенесення водотоку струмка між вулицями 9 Травня та Українською зі природного русла у штучне без будь-якої на те проектної документації та відповідних дозволів, а також подальше облаштування штучних водойм у природному руслі струмка, що може спричинити і вже (2010 році) спричинило затоплення прилеглої до струмка території із нашими забудовами.

Згідно зі статтею 58 Земельного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті:

а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об’єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами;

б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами;

в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги, відведені для них;

г) береговими смугами водних шляхів;

ґ) штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів.

Відповідно до статті 60 Земельного кодексу, вздовж річок з метою охорони поверхневих водних об’єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари – 25 метрів. Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках усіх категорій земель, крім земель морського транспорту.

Стаття 61 Земельного кодексу України встановлює обмеження у використанні земельних ділянок прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм та на островах, відповідно до яких прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється  розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; зберігання та застосування пестицидів і добрив; влаштування літніх таборів для худоби; будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів; влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо; миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Об’єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватися, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.

Згідно частини 4 статті 59 Земельного кодексу України, громадянам землі водного фонду можуть надаватися на правах оренди.

У порушення зазначених норм законодавства України, Кіцманська міська рада надала Семенюку Ю.В., Шевченку І.В., Вигирюк М.В., Савчук П.Г., Куці Н.С., Ткачук І.М., Сандуляку В.М., Димуряк В.В., Шандро О.В., Жуківській М.Т., Храпко А.Є. земельні ділянки водного фонду у приватну власність, хоча Законом дозволена лише оренда.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Пошта заперечує переказ грошей у ЖЕК»

Згідно зі статтею 80 Водного кодексу України з метою охорони водності малих річок забороняється:

1) змінювати рельєф басейну річки;

2) руйнувати русла пересихаючих річок, струмки та водотоки;

3) випрямляти русла річок та поглиблювати їх дно нижче природного рівня або перекривати їх без улаштування водостоків, перепусків чи акведуків;

7) надавати земельні ділянки у заплавах річок під будь-яке будівництво (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд), а також для садівництва та городництва;

8) здійснювати інші роботи, що можуть негативно впливати чи впливають на водність річки і якість води в ній.

Статтею 82 Водного кодексу встановлено, що з метою збереження гідрологічного, гідробіологічного та санітарного стану річок забороняється споруджувати в їх басейні водосховища і ставки загальним обсягом, що перевищує обсяг стоку даної річки в розрахунковий маловодний рік, який спостерігається один раз у двадцять років. Створення на річках та у їх басейнах штучних водойм та водопідпірних споруд, що впливають на природний стік поверхневих і стан підземних вод, допускається лише з дозволу місцевих рад за погодженням з обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, і центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Отже, Семенюк Ю.В., Шевченко І.В., Вигирюк М.В., Савчук П.Г., Куца Н.С., Ткачук І.М., Димуряк В.В., Шандро О.В., Жуківська М.Т., Храпко А.Є. та Сандуляк В.М. незаконно змінили русло струмка, а також незаконно облаштували штучні ставки у природному руслі струмка без дозволу місцевої ради за погодження з Чернівецьким обласним органом з питань охорони навколишнього природного середовища та Чернівецького регіонального відділення Державного агентства водних ресурсів України та  частково здійснили забудову на прибережній смузі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Винуватця ДТП покриває міліція»

Серед цих громадян, які самовільно перенесли річку з природного русла у штучне русло, є Сандуляк Василь Михайлович, який проживає у м. Кіцмань, вул. 9 Травня, буд. 20. На сесії Кіцманської міської ради прийнято рішення №710/12 від 11.12.2009р., яким внесено зміни до рішення сесії Кіцманської міської ради №235/3 від 31.03.2009р. «Про безоплатну передачу у власність земельної ділянки по вул. 9 Травня, буд. 20, громадянину Сандуляку Василю Михайловичу» та надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою для оформлення державного акту на право власності на земельну ділянку.

На виконання протесту Прокурора Кіцманського району сесією Кіцманської міської ради прийнято рішення №13/1 та №14/1 від 18.01.2011 р., яким скасовано рішення №710/12 від 11.12.2009 р. про надання Сандуляку В.М. у власність земельної ділянки.

Рішенням Кіцманського районного суду по справі №2-703/11 від 24.10.2011р. за позовом Прокурора Кіцманського району до Сандуляка В.М. визнано недійсним та скасовано державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №079683 від 27.10.2010 р.. Виносячи рішення по справі, суд керувався тим, що рішенням сесії міської ради №13/1 та №14/1 скасовано рішення №710/12 про безоплатну передачу у власність земельної ділянки.

Разом із тим, рішення Кіцманської міської ради №710/12 та державний акт ЯЄ №079683 громадянину Сандуляку В.М. відновлено за таких обставин:

  • Кіцманським районним судом розглянута справа №718/2631/14-а за позовом Сандуляка В.М. до Кіцманської міської ради про скасування рішення №14/1 та №13/1. За результатами розгляду справи суд прийняв рішення від 06.11.2014 р. про визнання протиправним та скасування рішення сесії Кіцманської міської ради №13/1 та №14/1.
  • Ухвалою від 09.07.2015 р. Вінницьким апеляційним адміністративним судом залишено без змін рішення суду першої інстанції від 06.11.2014 р. на тій підставі, що орган місцевого самоврядування не може своїм рішенням відміняти попередньо прийняті рішення, згідно яких особа набула певне право. Такі дії Кіцманської міської ради суперечать Конституції України.
  • У зв’язку з скасуванням рішення сесії Кіцманської міської ради №13/1 та №14/1, Кіцманським районним судом прийнято нове рішення по справі №2-703/11 від 12.03.2015 р., яким за результатами перегляду справи за нововиявленими обставинами скасовано рішення цього ж суду від 24.10.2011 р.. Тобто з цього моменту відновлено державний акт Сандуляка В.М. серії ЯЖ №079683 від 27.10.2010 р. на право власності на земельну ділянку по вул. 9 Травня, 20, м. Кіцмань, яка передана Сандуляку В.М. для безоплатної приватизації згідно рішення сесії Кіцманської міської ради №710/12 від 11.12.2009 р.

 

Отже, Прокурор Кіцманського району обгрунтовано вважав, що Кіцманська міська рада своїм рішенням №710/12 від 11.12.2009р. незаконно виділила у приватну власність громадянина Сандуляка В.М. земельну ділянку.

Але Кіцманська міська рада грубо порушила законодавство України, коли своїми рішеннями №13/1 та №14/1 скасувала своє ж прийняте попередньо рішення №710/12.

Відповідно до правових норм законодавства України, скасування рішення органу місцевого самоврядування допускається лише в процесі судового розгляду згідно рішення суду. Таким чином, внаслідок недотримання органом місцевого самоврядування Законів України, Сандуляк В.М. до цього часу користується незаконно наданою йому земельною ділянкою.

При цьому звертаємо Вашу увагу, що рішенням судів по справах №2-703/11 та №718/2631/14-а не розглядалася законність надання Сандуляку В.М. земельної ділянки. В цих провадженнях суди давали оцінку рішенням органу місцевого самоврядування №13/1 та №14/1, яким міська рада скасувала своє попередньо прийняте рішення №710/12, що заборонено Законом України.

Проте Кіцманська прокуратура не оскаржила адміністративний позов гр. Сандуляка В.М. від 06.11.2014 року, судове засідання за яким було проведене Кіцманським судом з грубим порушенням процесуального законодавства, оскільки термін позовної давності склав 4 роки і не був поновлений, адже гр. Сандуляку В.М. було відомо про прийняте рішення по справі № 2-703/11 від 24.10.2011 року, та повністю визнала цивільний позов гр. Сандуляка В. про відновлення державного акту, скасованого за цивільним позовом попереднього районного прокурора.

Як нам пояснила прокурор Вронська Ж.В. на запитання, чому немає рішення Кіцманського суду від 12.03.2015 року про відновлення Державного Акту гр. Сандуляку В.М. в Єдиному реєстрі судових рішень станом на 23.04.2015 року, вона не хоче відповідальності від Генеральної прокуратури, яка моніторить судові рішення, за те, що не відстоювала власність держави, а районна прокуратура змушена була визнати позов через те, що гр. Сандуляк В.М. дуже поважного віку, докучав їм майже кожен день та його дружина працівників прокуратури проклинала так, що сам суддя порадив такі позови подати, і відмовилася нам надати копію цього рішення.

Будучи переконаною в тому, що прокуратура програє позов, на 70-80% (з її слів), прокурор Вронська Ж.В. в судовому процесі повністю визнала позов гр. Сандуляка В.М. про поновлення держакту і рекомендувала нам особисто звертатися в суд.

Тому при повній згоді Кіцманської прокуратури було відновлено держакт гр. Сандуляку  В.М. на  земельну ділянку 0.0375 га на прибережну смугу по праву сторону струмка.

Також п. Вронська Ж.В. відмовила нам в ознайомлені з документами у справі за нашою заявою до прокуратури Чернівецької області, яка зобов’язала Кіцманську прокуратуру провести повторну перевірку.

Не краще ставлення до нас та цієї справи районного прокурора п. Лопачука В.М., який при першій зустрічі, оглянувши надані йому до звернення відповіді та проект інвентаризації, сказав, що таких документів в нього немає і це може служити нововиявленими обставинами, на другій зустрічі проект інвентаризації вже був для нього якоюсь схемою, а на третьому прийомі він нам порадив самостійно подавати позов, а не робити чужими руками, скинутися собі по 50 грн на юридичну консультацію, хоча ми не прийшли за консультацією.

Будучи на сьогодні соціально незахищеними та малозабезпеченими, нам прикро усвідомлювати, що нічого на місцях не змінилося в кращий бік. І ми знову змушені шукати справедливості та захисту своїх прав у тих чиновників, які впевнені в своїй безкарності і роблять, що хочуть. Бо рекомендації прокурора нам скинутися по 50 грн на консультацію звучать цинічно.

А на наші конкретні запитання по суті, які не ображали особистість прокурора і не провокували, але вказували в якійсь мірі на небажання працювати і виконувати функції, покладені на нього державою, п. Лопачук В.М. підвищував на нас голос, що є неприпустимим в спілкуванні такої посадової особи з громадянами.

Вважаємо дії Кіцманської прокуратури ганьбою, для якої верховенство права нижче особистих почуттів, та зловживанням своїм службовим положенням на користь гр. Сандуляка В.М. , його сусідів та Кіцманської міської ради.

На нашу заяву до Чернівецької обласної прокуратури від 28 серпня 2015 року ми отримали відповідь за № 05/1-407-10 від 28.09.2015 року, де нами роз’яснили, що відповідно до вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу, і що на момент звернення в прокуратури області відсутні дані щодо невиконання чи неналежного виконання уповноваженим органом (Державною екологічною інспекцією в Чернівецькій області) своїх функцій.

Тому 27 жовтня 2015 року нами була подана заява до Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області «Про необхідність захисту інтересів держави у суді Державною екологічною інспекцією в Чернівецькій області», після якої в нас було проведено державними інспекторами чергову перевірку 09 листопада 2015 року.

Переконавшись, що нічого не змінилося від часу попередньої перевірки в травні 2015 року, ми отримали відповідь за № 02/01-15/2393 від 09.11.2015 року за підписом першого заступника начальника інспекції М. Собко, яка містить завідомо неправдиву інформацію, а саме, що «При натурному обстеженні з визначенням території прибережно-захисної смуги існуючого струмка встановлено, що ширина відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України та ст. 88 Водного кодексу України повинна становити 50 м (по 25 метрів по обидва боки струмка). Однак її межа з врахуванням крутизни схилів, що перевищує 3 градуси (вул. Українська), проходить по самовільно збудованих господарських будівлях жителів вулиць 9 Травня та Української, що не відповідає фактам наведеним у зверненні в частині розміщення господарств мешканців вул. Української 25-30 м до водного об’єкту струмка».

 

Тобто державні інспектори, не перевіривши наші правоустановчі документи на земельні ділянки і будівлі, не проаналізувавши надані вже  встановлені факти порушення, відображені в попередніх відповідях, та результати натурного обстеження, надали неправдиву інформацію про начебто порушення з боку жителів вулиці Українська.

У відповіді Чернівецького держкомзему вказано про законність забудов жителів вулиці Українська, а Кіцманстка міська рада листом надала інформацію, що проект землеустрою вулиці Українська відсутній.
Також при аналізі копії Кадастрового плану земельних ділянок, переданих у власність гр. Сандуляка В.М. по вул. 9 Травня 20 в м. Кіцмані видно, що струмок розташований за 19, 31 м від господарства гр. Соколюк А.О. і ніякого штучного обвідного водного каналу біля забудови Соколюк А.О. за 2-3 м, який ДЕІ у Чернівецькій області навмисно видає за природній струмок, не вказано, а при аналізі Плану інвентаризації видно, що відстань від домогосподарства гр. Соколюк А.О. до природного русла зменшилася до 19,31 м за рахунок влаштування в ньому гр. Сандуляком В.М. ставка. Крім того, ця земельна ділянка, яка згідно Генплану містазараховується до земель житлової та господарської забудови, надана гр. Сандуляку В.М. для ведення особистого селянського господарства, що є нецільовим використанням землі.

Тобто, твердження Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області, що штучний обвідний водний канал є природний водний об’єкт струмка, на який поширюється Земельне та Водне законодавство України і жителі вул. Української його порушили, є завідомо неправдивою інформацією.

Відповідно до цього твердження, Державна екологічна інспекція в Чернівецькій області видала припис Кіцманській міській раді щодо розробки відповідної проектної документації з визначенням території прибережно-захисної смуги струмка, тобто того струмка, який в порушення всіх норм закону був  влаштований п’ятнадцятьма жителями вулиці 9 Травня, наперед знаючи, що цей проект неможливо виготовити через те, що земельна ділянка під струмком перебуває у приватній власності жителів вулиці 9 Травня.

Нас обурює те, що Державна екологічна інспекція в Чернівецькій області під керівництвом п. С. Робульця не виконує тієї функції, яку поклала на неї держава, через дружні стосунки з головою Кіцманської міської ради Булегою С.Б. та з інших невідомих нам причин, що підтверджується при чергових перевірках: інспектори при перевірках не складають акти за нашої участі, мотивуючи тим, що не мають на дорозі комп’ютера, а у відповіді вносять завідомо неправдиву інформацію, користуючись своїм службовим становищем.

Замість того, щоб вжити невідкладних заходів безпеки жителів вулиці Української при повеневих водах,  зобов’язати ліквідувати самовільно збудоване, в порушення Земельного та Водного кодексів України штучне водне русло, розблокувати природне русло від насипних дамб та водовипусків, Державна екологічна інспекція в Чернівецькій області під керівництвом п. С. Робульця звинувачує нас у самовільній забудові на влаштованій нам незаконно прибережній захисній смузі, прикриваючись соціальною напругою. 10 сімей із неповнолітніми дітьми, пенсіонерами держава кинула напризволяще через амбіції 15 господарів м. Кіцманя, які захотіли мати у своїй власності струмочок із ставочками в ньому.

Звертаємо Вашу увагу на ті обставини, що через недостатній контроль з боку Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області Кіцманська міська рада з 2011 року не виконала жодної пропозиції, клопотання, припису контролюючих інспекцій щодо приведення території у відповідність чинного законодавства, забезпечення безпечної експлуатації житлових та господарських забудов по вулиці Українська.

Користуючись тим, що ми – звичайні прості люди, без посад та зв’язків, серед яких є пенсіонери, малолітні діти та безробітні, що не можуть забезпечити собі юридичний супровід, голова Кіцманської міської ради С. Булега сказав, що узаконить нам штучний обвідний канал, встановить по наших земельних ділянках розміром 0,05-0,07 га прибережну захисну смугу і через суд позносить наші господарські забудови, але не допустить скасувань Державних Актів жителям вул. 9 Травня на прибережні смуги.

Безпідставно впродовж 2 років ДЕІ в Чернівецькій області надавала Кіцманській міській раді дозвіл на відтермінування виконання припису Державної екологічної інспекції України за листом № 2/2  3/39/3-3  від 10.08.2012 року «Про розробку проектної документації стосовно подальшого функціонування існуючих ставків руслового типу та штучного русла водотоку». Термін дії відтермінування закінчився 31.12.2014 року.

На нашу думку, ДЕІ в Чернівецькій області не виконує тієї функції, яку поклала на неї держава, а стала каральним органом в руках Кіцманського міського голови Булеги С. Б. через дружні стосунки з її керівником п. Робульцем С. В.

При проведенні перевірок інспектори ДЕІ в Чернівецькій області, які не знають ситуації, при чергових обстеженнях за безпідставними нас звинуваченнями ведуть себе грубо, провокуючи нас на конфлікт.
Не знаючи обставин, не вивчивши наші документи на забудову, не провівши натурного обстеження та аналізу картографічних даних звинувачують нас у забудові на прибережній захисній смузі, у руйнуванні штучного обвідного каналу, видаючи його за природне русло, погрожують штрафами, звинувачують нас у тому, що ми в людей відбираємо землю і т.д., що повністю підтверджує позицію Кіцманської міської ради зробити нас винними. Проте при пред’явленні нами всіх документів та відповідей опускають голови та говорять, що в них є начальство!

Маючи наші контактні дані для попередження про проведення чергового обстеження, яке ніколи не виникає спонтанно, в травні 2015 року чомусь троє інспекторів в камуфляжній формі буквально залетіли на роботу до гр. Соколюк А.О. та дуже обурилися, коли вона по телефону повідомила нас, що інспектори бажають зустрітися з нами всіма. Така поведінка державних інспекторів є негідною для державного службовця.

Добре знаючи,  що ми нічого не порушили, інспектори ДЕІ в Чернівецькій області провели в 2014 році два виїзди –обстеження за безпідставними звинуваченнями, без нашої присутності та попередження, та склали акти, за одним із яких, з їх слів, гр. Соколюк А.О. мала сплатити штраф за нанесені збитки державі за порізані дерева зверх 150 тисяч грн. Проте у письмовій  відповіді на її інформаційний запит претензій до неї не було.

В іншому випадку в листопаді 2014 року склали Акт та внесли в нього недостовірну інформацію, а саме, що перевірка здійснена в присутності Соколюк А.О. і що Соколюк А.О. прокопала обвідний канал до природного русла, що є неправдою, та викликали її підписати цей Акт до Кіцманської міської ради. На пропозицію гр. Соколюк А.О. провести обстеження в її присутності інспектор відмовився. Додається копія Акту, інформаційного запиту та відповіді на нього.

Посилаючись на якийсь невідомий припис ДЕІ у Чернівецькій області, Кіцманська міська рада направила листа гр. Соколюк А.О. про надання можливості Кіцманській міській раді відновити штучний обвідний канал, який був зруйнований після проливних дощів навпроти її домогосподарства через розмив берега обвідного каналу та зсуву грунту, в результаті чого вода із штучного обвідного каналу спрямувалася в природне русло як нижню точку, а зсув, що утворився на частині земельної ділянки, гр. Соколюк А.О. було засипано завезеним грунтом та щебнем.

Замість виконання припису ДЕІ України, Кіцманська міська рада намагається узаконити штучний обвідний канал як природне русло (з допомогою незаконних приписів ДЕІ у Чернівецькій області) із подальшим встановленням до нього прибережних захисних смуг по наших земельних ділянках шляхом подання клопотання до ПрАТ «Тернопільводпроект», ДП БУВРУ про виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення прибережних захисних смуг водного об’єкту, який розташований у м. Кіцмані між вулицями Українська та 9 Травня, що істотно порушить наші права землевласників та землекористувачів, оскільки заявляє про один водний об’єкт.  Проте на ці клопотання отримала відмову.

В телефонній розмові директор ПрАТ «Тернопільводпроект» Л.Л.Сидоренко пояснив нам, що якби він розробив цей проект, то він би автоматично узаконив штучне водне русло та встановив би прибережні захисні смуги до нього на наших земельних ділянках розміром 0,06 га, що істотно би порушило наші права, і при обстеженні на місці, бачачи цю ситуацію, він відмовився, щоб його руками нам встановити  прибережну захисну смугу.

Тому з жодного документу та дій Кіцманської міської ради не вбачається виконання припису ДЕІ  України та убезпечення нас від повеневих вод та затоплень, навпаки, всі сили спрямовані міським головою Булегою С. на узаконення самоуправства при перенесенні водного русла та влаштування в природному струмку ставків для збереження жителям вулиці 9 Травня самовільно зайнятих прибережних смуг розміром по 0,08-0,09 га. І в цьому йому допомагає ДЕІ у Чернівецькій області.

Тож ми вважаємо, що керівник Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області п. С. Робулець, до якого ми зверталися впродовж чотирьох років безрезультатно, враховуючи те, що Чернівецька область входить в число областей, які страждають від повеневих вод, беручи до уваги те, що останнім часом працівники інспекції неодноразово вимагали та були затримані за неправомірну вигоду правоохоронними органами (про що були висвітлено в ЗМІ) проведення перевірок на низькому фаховому рівні (наші документи на законність забудови ніхто не дивився, попередні перевірки проходили в брутальній формі з боку інспекторів, в акти також вносилися неправдиві дані, нас постійно залякували встановленням прибережної захисної смуги до штучного водного русла  та знесення наших господарських забудов) зловживає своїм службовим становищем.

Згідно ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» усім територіальним органам центральних органів виконавчої влади, в тому числі Державній екологічній інспекції в області надано право при здійсненні наділених державою повноважень, звертатися до суду у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Державний контроль за використанням  і охороною  вод та відтворенням водних ресурсів у відповідності до ст. 19 Водного кодексу України, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього  природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, іншими державними органами відповідно до законодавства України.

Таким органом у відповідності до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого 13.04.2011 року Указом Президента України № 454  у області є Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, на яку згідно п. «б» ч. 4 покладено обов’язок встановлення та використання водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду. Проте цю функцію ДЕІ у Чернівецькій області взагалі не виконує.

Ми розуміємо, чому: на вулиці 9 Травня проживає теща екс-прокурора природоохоронної прокуратури В.Боднарюка, мати та сестра депутата Кіцманської міської ради, екс-чиновник облподаткової інспекції, та колишній заступник голови міської ради (нині покійний), а в Чернівецькій обласній прокуратурі працюють два колишні прокурори Кіцманського району О. Іванюк – заступник, за підписом якого ми отримали відповідь, та М. Івонча, який не зумів фахово скасувати бодай один ДА.

Вважаємо, що Державні Акти на землю, видані жителям вул. 9 Травня з процесуальним порушенням (акти погодження меж нами, суміжними землевласниками та землекористувачами, не були підписані, в деяких ДА стояв підпис колишнього міського голови Мельниченка Б., межі не були винесені в натурі і не встановлені межові знаки) та всупереч Законодавству  України, повинні бути скасовані судом як незаконні.

Враховуючи кругову поруку між Кіцманською міською радою, Кіцманською районною прокуратурою, Чернівецькою обласною прокуратурою, заступник та прокурор якої працювали прокурорами Кіцманського району, та Державною екологічною інспекцією, в результаті чого ці державні структури не виконують функцій, покладених на нею державою, а грають у футбол, просимо Вашої допомоги”.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах