consumer-market-potrebitel-product-pokupka-tovar

Захист прав споживачів: що має знати сам споживач

Споживач – фігура потрібна і навіть ключова в будь-якому бізнесі. Але, інколи, попри свою значимість, саме споживачу потрібен захист. Хто захищає його права, як їх захистити –читайте далі. Почнемо,...

Споживач – фігура потрібна і навіть ключова в будь-якому бізнесі. Але, інколи, попри свою значимість, саме споживачу потрібен захист. Хто захищає його права, як їх захистити –читайте далі.

Почнемо, напевно, з першого, що повинен знати споживач. Під час придбання, використання, замовлення будь-якої продукції, яку продає супермаркет, кафе, ресторан, будь-хто… споживачі на території нашої держави, для задоволення своїх потреб мають право на:

Захист прав споживачів і цей захист гарантований державою.

На безсумнівну якість продукції, що продають, чи товару, чи послугу.

На те, що продукція не причинить шкоди здоров’ю

На безперешкодний, достовірний, доступ про інформацію продукції, що хоче придбати або послуги.

Відшкодування у разі непідходящого товару (якщо це передбачено законом) майнової та моральної шкоди. Якщо наприклад така виникла внаслідок користування продукцією.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “5 світових рекламних скандалів

А тепер на чистоту 😉 що має знати сам споживач, щоб не довелося потім захищати свої права. Як тільки Ви захотіли придбати товар, не полінуйтеся, перевірте усі листи-вкладиші, почитайте, про правила експлуатації виробу.

Бо якщо експертна комісія встановить, що Ви неналежно користувалися товаром або послугою, а зараз хочете збити собі грошенят – таке рвіння може вилізти боком.

Потрібно користуватися товаром згідно його цільового призначення: не варто сушити речі в мікрохвильвій печі, наприклад. Якщо не зрозумілі вказівки в інструкції – сміло звертайтеся до продавця, він має надати консультацію, щодо експлуатації продукту.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Практичні поради юриста: гарантійний ремонт товару (ВІДЕО)

Щоб, не приведи Господь, товар викликав алергію, чи якось травматично вплинув на покупця, споживач повинен застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки. А якщо немає таких правил, то в законі чітко прописано, що споживач повинен, (навіть при відсутності правил) звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

Право споживача на належну якість продукції

Захист прав споживачів прописаний в конституції, дуже чітко. Наприклад, з статті 6. Продавець зобов’язаний продавати, надавати послуги, товар в якісному стані, якщо він приховуватиме істинний стан речі – це порушення закону. Також він повинен надати правдиву, правильну, інформацію про цю продукції.

Читайте також: “Як повернути товар без чека”

Якщо у Вас закралися сумніви – Ви маєте право, вимагати документи, які підтверджують належну якість продукції. До речі, кожна продукція, яка продається підпорядковується вимогам встановлених нормативних документів, продукція не повинна завдавати шкоди навколишньому природному середовищу, здоров’я і майна споживачів.

Права споживачів: гарантійні зобов’язання.

Виробник чи то виконавець гарантує, забезпечує хорошу роботу, застосування, використання, продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом строку гарантії, встановленого продавцем.

До речі, гарантійний строк на комплектуючі не має бути меншим за гарантійний строк визначений на основний товар чи виріб. Звичайно, якщо це не передбачено, якимось маленьким підпунктом в договорі.

Гарантійний термін, продавця, передбачені рекламоовинен бути зазначений в паспорті на продукцію або на етикетці, чи в будь-якому іншому місці документу, що додається до придбаного товару. Якщо наприклад, в рекламній кампанії зазначено: «Що енергії вдвічі більше» – то продавець такого продукту несе відповідальність за сказане ним. Це так званні гарантійні зобов’язання.

Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості

 

Якщо рівно в гарантійний строк, Ви виявили на товарі пошкодження, або невідповідність Вашим потребам, споживач, тобто ми з Вами, маємо право на:

Пропорційне зменшення ціни

Безкоштовний ремонт в розумний строк

Відшкодування витрачених грошей на лагодження недоліків.

Якщо протягом гарантійного строку, Ви виявили недоліки, які не хочете ремонтувати, або дійсно, такі, що не вписуються ні в тин ні в ворота, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

Розірвання укладеного договору та повернення тієї суми, яку Ви заплатили за товар

Вимагати заміни товару на такий самий, або аналогічний, який наявний у виробника.

 

Права споживачів при затримці гарантійного ремонту

Якщо затримується гарантійний ремонт, не хвилюйтеся, Вам тільки краще. За законом, (який правда іноді працює іноді ні) в правах споживача передбачені грошова винагорода, за кожен прострочений день гарантійного ремонту. Споживачеві буде виплачуватися кожного дня неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.

Права споживача при обміні  товару НАЛЕЖНОЇ  якості

Якщо Ви зрозуміли, що покупка товару була більш спонтанною ніж необхідною, Ви також можете обміняти товар. От тільки є але…на товарі, який Ви хочете обміняти, повинні бути усі пломби, ярлики, які були під час покупки його.

Товар має мати товарний вигляд, споживчі властивості. А також чек, виданий споживачу разом із купівлею товару. Якщо цей товар не входить до списку, що наведений нижче:

ПЕРЕЛІК ТОВАРІВ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ, ЩО НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ ПОВЕРНЕННЮ/ОБМІНУ

Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби,
предмети сангігієни.

Непродовольчі товари:

фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
корсетні товари
парфюмерно-косметичні вироби
пір’яно-пухові вироби
дитячі іграшки м’які
дитячі іграшки гумові надувні
зубні щітки
мундштуки
апарати для гоління
помазки для гоління
розчіски, гребенці та щітки масажні
сурдини (для духових музичних інструментів)
скрипічні підборіддя
рукавички
тканини
тюлегардинні і мереживні полотна
килимові вироби метражні
білизна натільна
білизна постільна
панчішно-шкарпеткові вироби
товари в аерозольній упаковці
друковані видання
лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,
пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні
матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити,
фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір,
визначений покупцем (замовником)
аудіо-,  відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із
записом

вироби з натурального та штучного волосся (перуки)

товари для немовлят (пелюшки,  соски,  пляшечки для годування
тощо)

інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо)

ювелірні   вироби   з   дорогоцінних  металів,  дорогоцінного
каміння,   дорогоцінного   каміння   органогенного   утворення  та
напівдорогоцінного каміння

Читайте також: “Як повернути товар без втрати часу та нервів

Із статті дізнаєтеся, як правильно надавити на тих, хто не хоче повертати товар споживачу. Законні методи впливу – зброя споживача.

Нижче інформація для споживачів, де можна знайти тих, хто захищатиме Ваші права

 

Головне управління з питань захисту прав споживачів в Києві

Адреса: 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 42-А
Телефон приймальні начальника: 425-77-67
Телефон громадської приймальні: 425-77-60
Е-поштаzahyst@kievcity.gov.uazahyst.kmda@bigmir.net

 

Київське обласне управління у справах захисту прав споживачів
01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 6
E-mail:  oblzahist@bigmir.net
тел: 279-92-62, 279-08-85

 

Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим
95700 м. Симферополь, вул. ім. газети “Кримська правда”, 61
тел.: (0652) 48-44-66

 

Вінницьке обласне управління у справах захисту прав споживачів
21100 м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7
E-mail:  vinuprzss@vc.ukrtel.net
факс: (0432) 39-96-45, тел. 39-99-55

 

Волинське обласне управління у справах захисту прав споживачів
43025 м. Луцьк, пр-т Волі, 15
E-mail:  volupr@privat-online.net
факс: (03322) 72-48-26, 2-62-33

 

Головне Дніпропетровське обласне управління у справах захисту прав споживачів
49044 м. Дніпропетровськ, вул. Барикадна, 23
E-mail:  defence@a-teleport.com
факс: (0562) 744-09-45, 744-08-87

 

Головне Донецьке обласне управління у справах захисту прав споживачів
83055 м. Донецьк, вул. Челюскінців, 184
E-mail:  Spogiv@mail.ru
факс: (062) 338-13-50, 335-36-49

 

Житомирське обласне управління у справах захисту прав споживачів 
10014 м. Житомир, вул. Черняховського, 3
E-mail:  pravsposh@zt.ukrtel.net
факс: (0412) 41-89-86

 

Закарпатське обласне управління у справах захисту прав споживачів
88000 м. Ужгород, пл. Петефі, 14
E-mail:  uzss@ukr.net
факс: (0312) 61-63-74

 

Запорізьке обласне управління у справах захисту прав споживачів
69063 м. Запоріжжя, вул. Дзержинського, 9
E-mail:  zachist@zachist.zssm.zp.ua
факс: (0612) 64-75-12

 

Івано-Франківське обласне управління у справах захисту прав споживачів
76000 м. Івано-Франківськ, вул. Шашкевича, 6
E-mail:  ivfzah@ivf.ukrpack.net
факс: (03422) 2-48-66

Кіровоградське обласне управління у справах захисту прав споживачів
25006 м. Кіровоград, вул. Преображенська, 2
E-mail:  foodlab@host.kr.ua
факс: (0522) 22-26-53

Головне Луганське обласне управління у справах захисту прав споживачів
91021 м. Луганськ, вул. Тімірязєва, 50
E-mail:  uzss@gts.lg.ua
факс: (0642) 58-59-12

Головне Львівське обласне управління у справах захисту прав споживачів
79000 м. Львів, вул. Чайковського, 20
E-mail:  lvivspogivzachist@lv.ukrtel.net
факс: (0322) 72-28-63

Миколаївське обласне управління у справах захисту прав споживачів
54001 м. Миколаїв, вул. Шевченка, 58
E-mail:  serp@mksat.net
факс: (0512) 36-83-44

Головне Одеське обласне управління у справах захисту прав споживачів
65107 м. Одеса, вул. Канатна, 83
E-mail:  ozpp@optima.com.ua
факс: (0482) 22-61-68, 728-38-45

Полтавське обласне управління у справах захисту прав споживачів
36011 м.Полтава, вул. Пушкіна, 16
E-mail:  polouzps@ukr.net
факс(0532) 56-56-34

Рівненське обласне управління у справах захисту прав споживачів
33028 м. Рівне, вул. Симона Петлюри, 5
E-mail:  zaschita@rv.ukrtel.net
факс: (0362) 22-14-23

Сумське обласне управління у справах захисту прав споживачів
40007 м. Суми, вул. Харківська,101
E-mail:  sumprav@gcsms.com.ua
факс: (0542) 63-13-55

Тернопільське обласне управління у справах захисту прав споживачів
46001 м. Тернопіль, бул. Шевченка, 11
E-mail:  tzahyst@bk.ru
факс: (0352) 52-32-16

Головне Харківське обласне управління у справах захисту прав споживачів
61022 м. Харків, вул. Сумська,45
E-mail:  zps@aviti.net
факс: (057) 700-39-68, 700-39-65

Херсонське обласне управління у справах захисту прав споживачів
73000 м. Херсон, вул. Белінського, 15
E-mail:  khpotreb@public.kherson.ua
факс: (0552) 26-32-67

Хмельницьке обласне управління у справах захисту прав споживачів
29000 м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87
E-mail:  uszps@rel.com.ua
факс: (0382) 76-29-29, 79-51-55

Черкаське обласне управління у справах захисту прав споживачів
18008 м. Черкаси, вул. Крупської, 56
E-mail:  spogivah@ck.ukrtel.net
факс: (0472) 37-25-82

Чернівецьке обласне управління у справах захисту прав споживачів
58013 м. Чернівці, вул. Червоноармійська, 202, каб. 213
E-mail:  chuzps@chv.ukepack.net
факс: (0372) 55-31-89, 52-72-02, тел. (0372) 527-202

Чернігівське обласне управління у справах захисту прав споживачів
14005 м. Чернігів, пр. Миру, 49-а
факс: (04622) 699-526

Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
99011 м. Севастополь, вул. Балаклавська, 8
E-mail:  udzpp@souz.sebastopol.ua
факс: (0692) 54-35-63

І, на останок, якщо захотілося посудитися:)

«Стаття 22. Судовий захист прав споживачів

1. Захист  прав  споживачів,   передбачених   законодавством, здійснюється судом.
2. При  задоволенні  вимог  споживача  суд  одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
3. Споживачі  звільняються  від  сплати  державного  мита  за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.»

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах