Хто платить за розбитий товар?

Чи повинен споживач платити за розбитий чи пошкоджений ним товар в супермаркеті? Хто несе відповідальність? Бувають випадки, коли в супермаркеті ненароком розбиваєш, наприклад, банку з огірками. Наче і коштують...
consumer-market-potrebitel-product-pokupka-tovar
Фото: www.ziniuradijas.lt

Чи повинен споживач платити за розбитий чи пошкоджений ним товар в супермаркеті? Хто несе відповідальність? Бувають випадки, коли в супермаркеті ненароком розбиваєш, наприклад, банку з огірками. Наче і коштують 30 гривень – можна заплатити.

А якщо це елітна пляшка дорогого шампанського? Якщо товар, який випадково було пошкоджено коштує тисячі гивень – чи повинен споживач за нього заплатити? На жаль, якщо навіть таке і стається – то покупця, як слухняного хлопчика, ведуть на касу і вибивають з нього гроші за розбитий товар.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Як повернути товар без втрати часу та нервів?

 

Та перед тим, як діставати кровні зі свого гаманця слід розібратися – хто винен в тому, що товар було розбито: може вина самого магазина, може винен інший покупець, а перед тим, як звинуватити себе в цій ситуації – знайте! Закон України «Про захист прав споживачів» в такому випадку тільки на боці споживача.

Перше, що слід пам’ятати  – продавець ще повинен довести Вину споживача. Бо ризик випадкового пошкодження товару – несе його власник, тобто дирекція супермаркету, менеджер, будь-хто!  Однак в цивільному кодексі зазначено, що шкода завдана майну іншої особи, підлягає відшкодуванню. От такі нюанси – і збивають споживачів. Але: «немає трупа – немає вбивства» – тому провину споживача повинні довести – збираючи докази: камери, свідчення свідків.

Також їм потрібно довести, що їхній товар стояв добре закріплений на полицях, бо, якщо цього немає – адміністрація не несла надійного зберігання свого товару.

Читайте більше про Ваші права в розділі: “Права споживача

В нашій країні – винен чи ні, встановлює тільки суд – тому Ви маєте повне право відмовитися платити за пошкоджений товар.

А якщо адміністрація, разом з охороною, вимагають від споживача оплати товару – знайте споживач має право вимагати складення акту про нанесення шкоди та надати факти, що  доводять провину споживача. В таких випадках, споживачу потрібно потурбуватися про те, щоб були свідки – які підтвердять невинуватість і це було засвідчено в акті.

Ставите в цьому документі свій підпис, адміністрація розписується і свідки. Цей акт надсилається в суд і тільки вони, на підставі фактів, відео, свідчень можуть зобов’язати споживача оплатити цей товар чи ні. Тому не кваптеся платити за розбитий товар.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах