Права споживача у світі

50 років тому  президент США Джон Кеннеді  в своєму зверненні до Конгресу та об’єднань споживачів, вперше озвучив права споживачів. Вони і досі працюють в суспільстві. Про них можна почитати...
odezda-odiag-moda-stil
Фото: www.ua.all.biz

50 років тому  президент США Джон Кеннеді  в своєму зверненні до Конгресу та об’єднань споживачів, вперше озвучив права споживачів. Вони і досі працюють в суспільстві. Про них можна почитати тут.

Основні тези, які були винесені у зверненні президентом США, такі:

  • Право споживача на безпеку
  • Право споживача на достовірну інформацію
  • Право споживача на вибір
  • Право бути почутим

Саме 15 березня щороку відзначається Всесвітній День прав споживачів.
Рік за роком права споживача набирали якихось точних форм, все більше пунктів додавалися. А за ініціативою  Всесвітньої організації союзів споживачів – до вищенаведеного переліку додалися ще декілька пунктів, таких як:

  • Право споживача на задоволення базових потреб
  • Право споживача на компенсацію
  • Право споживача на споживчу освіту
  • Право на здорове довкілля

І того до 2000 року укріпилися 8 пунктів прав споживачів. Вони закріплені Декларацією ООН і визнані у всьому світі. Давайте розглянемо кожен пункт окремо:

Право споживача на задоволення базових потреб:

Це право на базові  товари і послуги, які забезпечують життєздатність людини: достатнє харчування, одяг, житло, санітарні умови, охорону здоров’я, освіту, житлово-комунальні послуги, водопостачання  та санітарію.

Право на безпеку:

Щоб не продавали усілякий поганий товар і послуги неналежної якості – був створений цей пункт. Щоб жоден товар не міг погано впливати на здоров’я споживача та екологію.

Право на інформацію:

Цей пункт чітко вказує на те, що споживач має право на повну і достовірну інформацію про послуги, продукти, які купує споживач. Щоб вибір того, чи іншого товару, був свідомим, а не нав’язаним маркетинговими кампаніями – через рекламу, шахрайське маркування товарів.

Право бути почутим:

Споживач має право відстоювати свої споживчі інтереси та здійснювати вплив  на урядову політику та розвитку ринку товарів і послуг.

Право на компенсацію:

Відшкодування моральних збитків, матеріальної шкоди – в правах споживача. Якщо це заподіяно неякісним або небезпечним товаром і послугами.
Право на споживчу освіту:

Здобуття навичок і знань, за допомогою яких, споживач може робити правильні покупки товарів і визначати замовлення послуг. Знати свої споживчі права та відповідальність за власні дії.

Читайте також “Право споживача

Право на вибір:

Свідомий  і вільний вибір товару споживачем – захищає це правило. Керуючись оптимальним співвідношенням ціна – якість.

Право на здорове довкілля:

Жити  в здоровому світі! оточенні, що не несе загрози благополуччю сьогоднішніх та прийдешніх поколінь.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах