Чи можна повернути взуття, якщо минуло вже 14 днів?

А також, в цій статті розкажемо, що робити, якщо взуття розклеїлося на 13-ий день, чи можна його повернути поношеним...

Розпочалася зима, і питання, щодо купівлі зимвого взуття з великою вірогідністю для багатьох уже не актуальне – воно куплене. Завчасно, як і вимагають цього сімейні бюджети. Але, саме в цьому і криється небезпека, адже куплене взуття раніше, може проявити себе тільки зараз, а це значить, що з моменту покупки вже минуло 14 днів, а то й більше. І ось, вдягнувши взуття і поносивши його тиждень або два – воно підводить власника, розклеюється чи тріскається. Що ж робити, здавати в ремонт або купувати нове? Чи можливо його здати виробнику (магазин)? На це питання, відповість юрист Катерина Визницька.

По-перши завжди потрібно зберігати чек (квитанцію, товарний чек) покупки. Якщо ви придбали взуття на базарі, то вимагайте від продавця товарний чек. Це єдиний доказ того, що саме у цього продавця ви купивали взуття. По-друге повинен бути виданий продавцем гарантійний талон, але не всі споживачі знають про це і часто продавець користується цим.

Усі ми знаємо, що згідно ст..9 Закону “Про Захист прав споживачів” «Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром».

Але не завжди 14 днів – це той термін, який Так ось, споживач, може посилатися на Кабінет Міністрів України, який видав постанову від 19 березня 1994 року № 172, де йдеться про гарантійні строки та терміни придатності.

Для взуття зимового асортименту гарантійний термін встановлюється з 15 листопада по 15 березня;

для взуття весняно-осіннього асортименту – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;

для взуття літнього асортименту – з 15 травня по 15 вересня.

Впродовж гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання безкоштовно ремонтувати або замінити товар, якщо виявиться, що у нього є виробничий брак.

Отже, покупець придбав товар, у якому під час гарантійного терміну виявив дефект, і вважає, що товар вийшов з ладу не з його вини, а продавець це заперечує й не хоче повертати гроші за нього або міняти на інший, вирішити конфлікт допоможе експертиза. Але якщо експертиза виявить, що взуття має виробничий брак, то покупцю мають обміняти взуття на аналогічний чи повернути кошти.

Для того, щоб провести експертизу, покупець має подати письмову заяву на ім’я керівника магазину, де був придбаний товар. Отримавши таку заяву, продавець протягом трьох днів повинен організувати експертизу, а протягом 14 днів її провести. Експертизу оплачує магазин, але якщо експерт виявить, що недоліки у товарі виникли з вини споживача, то через суд відбувається відшкодування коштів на її проведення саме за його рахунок.

А якщо трапилось так, що взуття розклеїлось на 13-й день (тобто с моменту покупки ще не пройшло 14 днів), то процедура звернення до покупця теж сама. Якщо ж ваші аргументи на продавця не діють, у такому разі варто поспілкуватися із його керівником або старшим менеджером – ті можуть виявитися більш обізнаними в питанні ваших прав щодо повернення чи гарантійного ремонту товару.

Також можна попередити про потенційне ваше звернення до відділу захисту прав споживачів місцевого виконкому.

В цьому випадку продавець (виробник) робить експертизу. Щоб виявити вина псування взуття споживача чи виробника. Продавець може відмовити замінити товар (повернути гроші, відшкодувати витрати на ремонт чи інше), якщо доведе, що недоліки виникли внаслідок порушення споживачем правил використання або зберігання товару (ч. 14 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів»). Але якщо вини виробника або продавця і це підтверджено експертизою, то покупець може вимагати повернути усю суму, сплачену за взуття, або ж заміну на такий самий чи аналогічний з наявних в магазині.

Якщо ж ваші аргументи на продавця не діють, у такому разі варто поспілкуватися із його керівником або старшим менеджером – ті можуть виявитися більш обізнаними в питанні ваших прав щодо повернення товару належної якості.

Також можна попередити про потенційне ваше звернення до відділу захисту прав споживачів місцевого

виконкому. Варто при цьому не забувати, що спокійна, упевнена поведінка, посилання на норми закону з боку покупця діють переконливо на продавця, якому зайві проблеми пов’язані із перевірками, не потрібні.

Виходячи з визначень, в даному випадку маємо недолік товару. Ця ситуація законодавчо урегульована ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», де описані права споживача в цьому випадку:

«…У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару».

Тому, в першу чергу, необхідно звернутись до продавця з вимогою про усунення вказаного недоліку. Звернутись Ви маєте право усно або викласти своє звернення письмово. У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару, наявність розрахункового документу, що підтверджує факт купівлі-продажу, описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу.

Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом того, що вкладено в поштовий конверт.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах