Більшість підлітків не відрізняють фейкові новини від справжніх – дослідження Стенфордського університету

Такі результати після опитування майже 8 тисяч учнів

Такі результати дослідження Стенфордського університету. Дослідники опитали 7,804 респондентів, від учнів середньої школи до студентів коледжу. Підлітків поділили на три категорії, залежно від віку – учні середньої школи, старшокласники та студенти. Для кожної з категорій дослідники підготували завдання відповідного рівня складності, – пише видання “Медіа сапіенс

У першої категорії дослідники перевіряли базові навички відрізняти твіти та новини, яким можна довіряти від тих, яким вірити не варто. Виявилося, що близько 82% опитаних учнів середніх класів не змогли розрізнити оголошення з поміткою «спонсорський контент» від реальних новин зі ЗМІ. Багато учнів звертали увагу на те, наскільки новина чи твіт детальні та чи супроводжуються вони великою фотографією, аніж на першоджерело інформації.

Зразок завдання для учнів з першої групи.

Зразок завдання для учнів з першої групи.

В групі старшокласників дослідники перевіряли, чи здатні вони розпізнавати верифікований контент у соцмережах: в тому числі, чи звертають вони увагу на наявність синьої галочки у профілях Twitter та Facebook, що вказує на те, що обліковий запис був перевірений та верифікований.

Учням показали дві новини у Facebook. Одна була поширена офіційною сторінкою Fox News, інша – сторінкою візуально подібною, але не справжньою. Тільки чверть учнів звернули увагу і пояснили значення синьої галочки в акаунтах. Більше 30% студентів вказували на фейковий акаунт як на офіційний, посилаючись на деякі ключові графічні елементи, які були в ньому розміщені.

Також майже чотири з десяти старшокласників повірили у справжність посту із зображенням квітів, які мутували під впливом витоку радіоактивних елементів після аварії на атомній електростанції Фукусіма, не зважаючи на те, що не було вказано ні першоджерело фото, ані додано геолокацію цього знімка.

Зразок завдання для учнів з другої групи.

Зразок завдання для учнів з другої групи.

В групи – студентів, завдання було більш складним. Дослідники попросили їх оцінити надійність інформації, отриманої в результатах пошуку Google. Наприклад, перевірити правдивість заяви активістки Маргарет Зангер (Margaret Sanger) щодо її підтримки евтаназії, спонсорованої за кошти держави. Типовий пошук Google в результатах показує десятки сайтів, присвячених темі, і всі з протилежними точками зору. В іншому завданні студенти повинні були оцінити ступінь довіри до веб-сайту. Дослідники виявили, що більшу довіру у цієї групи викликають сайти з якісно виконаним контентом, які посилаються на поважні новинні видання та мають детальну інформацію в розділі «Про нас».

«Багато хто вважає, що, оскільки молоді люди вільно користуються соціальними мережами, вони однаково розважливо ставляться до того контенту, який вони знаходять там», –  прокоментував професор Сем Вінебург (Sam Wineburg), один із авторів дослідження, – «Наша робота показує, що усе не так».

Професор розповів, що наступний крок – допомогти вчителям та викладачам використати отримані результати дослідження для того, аби покращити навички учнів та студентів розуміти різницю між справжнім та спонсорованим або фейковим контентом.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

apteka mujchine for man ukonkemerovo woditely driver.

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах