В Європі за спізнення потягу – пасажири отримають моральну компенсацію

В Європі розширили права споживача, навіть якщо потяг спізнився через природні катаклізми – це мають відшкодувати. Доки в Україні турбуються про інші закони і законопроекти, в Європі не забувають...
Фото: Reuters
Фото: Reuters

В Європі розширили права споживача, навіть якщо потяг спізнився через природні катаклізми – це мають відшкодувати.
Доки в Україні турбуються про інші закони і законопроекти, в Європі не забувають про людей. Там вступає в силу новий закон про права споживачів. Тепер залізниця має виплачувати відшкодування навіть у тому разі, якщо потяг спізнився, наприклад, через природні катаклізми або страйк. Пише видання “DW“.

Згідно з ухваленим цього тижня рішенням Європейської судової палати в Люксембурзі, тепер в разі недотримання графіку залізниця має платити будь-що, незалежно від причин запізнення. Визначено й розмір відшкодування: якщо потяг прибув на 60-119 хвилин пізніше, тоді повертається чверть ціни квитка, в разі запізнення на дві години й більше – вже половина ціни.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “На З/Д вокзалі таксити паркуються прямо на пероні

Досі ситуація була така: якщо колію, наприклад, завалило снігом, або лінію електропередач порвало завалене буревієм дерево і потяг через це запізнився, то, як правило, на відшкодування доводилось марно чекати. Не виплачувались компенсації і у випадку страйку. Пасажири мали право вимагати гроші лише тоді, коли причиною запізнення була сама залізниця.

І хоча під час процесу в Європейській судовій палаті йшлося про суперечку довкола австрійської залізниці, його вердикт обов’язковий до виконання на території всього Європейського Союзу. “Це чудовий день для пасажирів європейських залізниць!” – тріумфує член фракції Зелених у Європарламенті Міхаель Крамер.

Аргументація суддів: відшкодування – це “компенсація за послугу, яка була надана не у відповідності з угодою про транспортні перевезення”. На думку захисників прав споживачів, таке трактування є абсолютно правильним, оскільки в іншому разі пасажирам і надалі довелося б розплачуватись за всі проблеми – купувати за повну ціну квитки в попередньому продажу, а потім ще й страждати через запізнення потягу.

Тепер європейські залізничні компанії опинились під більшим тиском, який примушує їх ще ретельніше стежити за своєю пунктуальністю. Німецька залізниця – Deutsche Bahn – уже заявила, що не має наміру зволікати з втіленням у життя судового рішення. Одна з речниць компанії звернула увагу на те, що німецька залізниця й раніше йшла на зустріч пасажирам навіть у тих випадках, коли запізнення ставалось не з її причин.

Деякі коментатори, однак, не без сарказму передрікають, що разом з рішенням Європейської судової палати, яка зобов’язує залізницю до виплати компенсацій за запізнення, слід чекати й на наступне підвищення вартості проїзду.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах