Photo: Bloomberg Businessweek

Як Дональд Трамп рекламував горілку

Чому кандидат в президенти США вирішив назвати своїм ім'ям горілку, і чому це не принесло прибутки.

Золотоволосий кандидат в президенти США Дональд Трамп хоче, щоб люди вірили, що все, до чого він торкається, перетворюється на золото. Однак провальних проектів, пов’язаних з ім’ям мільярдера, можна нарахувати стільки ж, скільки успішних. Матеріал Bloomberg Businessweek розповідає про одну з таких ідей підприємця, «Трамп-горілку» – алкогольний напій, названий іменем непитущої людини, оковита повинна була стати «найкращою в світі супер преміум» і про яку ви, можливо, ніколи й не чули.

Осяяння прийшло до Патріку Кенні, працівникові алкогольної крамниці «Seagram», в 1980-х роках під час перегляду ролика, в якому Брюс Вілліс рекламував вино. З думкою випускати напої, створені спеціально під знаменитостей, Кенні в 2002 році заснував компанію Drinks Americas. Через кілька років спільний знайомий звів його з Дональдом Трампом, і двоє підприємців домовилися виготовляти «Trump Vodka». За своє ім’я відомий девелопер зажадав майже половину прибутку і роялті розміром $2 млн; те, що акції компанії, з якою він збирався співпрацювати, коштували менше долара за штуку, його не збентежило.

Про появу нового напою з гаслом «Дистильований успіх» було оголошено в кінці 2005 року. Прес-реліз, присвячений старту бренду, наводив слова Трампа: «Я маю всі підстави думати, що до літа 2006-го коктейль T&T – “Трамп з тоніком”- буде користуватися найбільшим попитом в Америці».

На шляху до статусу найпопулярнішого напою «Трамп-горілка» моментально зіткнулася з двома перешкодами: по-перше, у Drinks Americas не було лінії для виробництва горілки, а по-друге, людина, ім’я якого була названа оковита, не пив алкоголь. Втім, виробника швидко знайшли в особі власника маленької винокурні в Нідерландах, а до протиріччя між сутністю бренду і своєї власної Трамп підійшов, як завжди, просто і діловито. «Я знаю, що це як якби тютюнова компанія робила сигарети, а потім заявляла: курити шкідливо. Але це легальний продукт, і якщо я не буду продавати його, це зробить хтось інший », – оголосив Трамп в ефірі радіопередачі відомого ведучого Дона Аймуса в 2006 році.

Перші ящики «Трамп-горілки» прийшли в США в жовтні 2006 року. Почалися промовечірки на Манхеттені, в Майамі та Голлівуді, і непитущий мільярдер оголосив про відмінний смак продукту. Золота пляшка за формою нагадувала хмарочос, значилося: «The world’s finest super premium». Одна така пляшка коштувала $30 – більше, ніж Absolut, Svedka або Smirnoff, а через кілька місяців дистриб’ютор анонсував випуск ще більш преміального продукту з ціною $100 і 24-каратний золотий «Т» на упаковці.

Спочатку маркетинг працював. У січні 2007 року Drinks Americas відзвітувала про продаж 40 тисяч ящиків напою і виручці з них $4,3 млн. У тому ж році було оголошено про плани по виходу на російський ринок, був навіть знятий ролик з відомим саундтреком «For the Love of Money» , темою до реаліті-шоу Трампа «Учень» ( «The Apprentice»). У наступному році бренд спонсорував вечірки, приурочені до американського Суперкубку.

Однак незабаром Trump Vodka почала гальмувати. У листопаді 2008 року Drinks Americas визнала, що за попередні шість місяців її продажі склали $805 тисяч – удвічі менше, ніж роком раніше. Акціонерів попередили про прийдешнє зниження ціни напою, неприбутковості обсягу 1,75 літра і деяких «проблем» у дистриб’юторів в Каліфорнії та Чикаго, а до Різдва компанія повідомила про проблеми з банком – той зажадав повернути кредит.

Без фінансування справи пішли зовсім погано. «Ми не могли купити скло, тому що у нас не було на нього грошей, – згадує Келлі. – Оскільки не було скла, ми не могли виробляти. А оскільки не могли виробляти, не могли здійснювати відвантаження». Постачальник скла відправив назад в піч тільки що вироблену партію пляшок. Маленька винокурня в Нідерландах збанкрутувала. За серпень – вересень 2010 року було продано всього 184 ящики «Трамп-горілки». У компанію почали надходити позови від виробника пляшок, дистриб’юторів, продавців, а на довершення – від самого Дональда Трампа. У березні 2011 року він зажадав роялті, які йому обіцяли: в сумі $4,8 млн плюс відсотки. До кінця 2011-го Келлі продав половину Drinks Americas мексиканському виробнику пива і текіли. Акції Drinks Americas з 2005 по 2012 рік подешевшали на 99,9%.

Що стало з брендом Trump Vodka? У США він мертвий, хоча окремі пляшки ще можна купити на eBay і в деяких магазинах, де випадково залишилися невеликі запаси. За словами керуючого вашингтонського ресторану Russia House, який пропонує найширший вибір горілки в американській столиці, напій з ім’ям Трампа «не купує ніхто і ніколи». Проте горілка знайшла несподівану реінкарнацію в Ізраїлі, де стала позиціонуватися як кошерний (втім, кошерність під питанням) напій, придатний до вживання в Песах.

Можливо, підводить підсумок цієї історії Bloomberg Businessweek, в Трампа не було ні краплі горілки, але в горілці було багато Трампа. Кандидата в президенти США не можна звинуватити в провалі бренду, однак саме він з властивими йому рішучістю та безпечністю погодився робити бізнес з людьми без потрібного досвіду та грошей і досі стверджує, що ідея вартувала того. «Це був успішний продукт, який як і раніше користується попитом за кордоном і завдяки якому я розширив свої інтереси в сфері алкоголю, – йдеться в заяві представника Трампа, отриманому Bloomberg. – Я власник однієї з найбільших виноробних на Східному узбережжі, це чудова власність і надзвичайно успішний бізнес – ось про що вам варто було б написати “.

 

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах