В Києві нагадали про 12 заповідей споживача

До Дня споживача, який відзначають в усьому світі 15 березня киянам розповіли про їхні права в цій сфері. Сьогодні реформи, схоже, залишаються тільки на плечах активістів. Одна з таких,...
ексу-енига скарг

До Дня споживача, який відзначають в усьому світі 15 березня киянам розповіли про їхні права в цій сфері.

Сьогодні реформи, схоже, залишаються тільки на плечах активістів. Одна з таких, хоч і не глобальних, але все ж таки дієвих, як відзначають організатори акції, сьогодні розпочалася із споживачів – роздаючи листівки із головними заповідями споживача киянам та жителям Ужгорода.

«Електронна книга скарг України» разом з партнерами спробували донести до українського споживача, що клієнт завжди правий, і не все те, що каже продавець – істина.

«12 заповідей» це ще не всі права, які має споживач, але головні, без знання яких навіть хліба не купиш.

Наприклад, декілька з них:

 Якщо Ви бажаєте володіти інструментом захисту, яким держава наділяє споживача – станьте споживачем не лише фактично, але й юридично. При купівлі товару чи послуг, слідкуйте за належним оформленням відповідних документів, що підтверджують факт існування взаємовідносин між Вами та виробником, постачальником чи продавцем товару або послуг.

[pull_quote_right]ПАРТНЕРИ АКЦІЇ: ДРУКАРНЯ “БДЖОЛА”, ЮРИДИЧНА ФІРМА “ДІ. ЛІГАЛ”, МАГАЗИН НАСТІЛЬНИХ ІГОР “МОСГРА”, ВСЕУКРАЇНСЬКА ФЕДЕРАЦІЯ СПОЖИВАЧІВ “ПУЛЬС”.[/pull_quote_right] Головна заповідь споживача – зберігати всі документи, що отримані разом з товаром та мати документ, що підтверджує факт купівлі.

Якщо покупка виявилася невдалою і товар не задовольняє Вас за своїм кольором, габаритами чи іншими якостями, його можна замінити чи повернути протягом 14 календарних днів з моменту придбання. Однак, є певні виключення з даного правила.

Споживач не зобов’язаний на місці відшкодовувати вартість ненавмисно зіпсованого при огляді чи в іншому випадку товару окрім як за власним бажанням. Розмір майнової шкоди та вину може встановити лише суд.

Якщо при спробі усунення недоліку встановлено, що недолік є істотним, Ви можете вимагати повернення грошей або заміни товару.

Істотний недолік: недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

При задоволенні вимог споживача щодо повернення або перевірки товару неналежної якості, доставка від споживача та повернення споживачу великогабаритних товарів і таких, що важать понад 5 кг. здійснюється за рахунок виробника/продавця.

У разі задоволення вимоги споживача про повернення грошових коштів, розрахунок проводиться виходячи з того, що здешевлення товару до уваги не приймається, здорожчання товару до уваги приймається. Отже, Вам мають сплатити кошти, що відповідають вартості товару на момент його повернення, але не менше, ніж сплатили в свій час Ви.

Ремонт товару неналежної якості за нормами ЗУ «Про захист прав споживачів» не може перевищувати 14 календарних днів, якщо такий термін не буде продовжено за згодою сторін. Уважно читайте документи, що підписуєте при передачі товару для усунення недоліків.

Як це було:

Збережіть в записну книгу Вашого телефону контактні дані відповідної Інспекції з питань захисту прав споживачів. В м. Києві це Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві – (044) 463-79-73, 463-70-33, 482-40-00.

Не треба соромитися телефонувати інспекції у разі, якщо на Ваш погляд, Ваші права, як споживача порушуються

expert-dumka-ekspert-mnenie«На жаль, мушу констатувати, що далеко не всі українські продавці цінують свого споживача, забуваючи, що клієнт завжди правий. Такою акцією, за допомогою не байдужих партнерів, ми прагнемо звернути увагу, і продавців, і споживачів, що культура, сервіс, навіть успіх всієї держави, створення демократичного суспільства починаються із знання своїх прав. Якщо ж держава забула про цю важливу функцію», – відмітили організатори акції «Електронна книга скарг України» та партнери.

Ми будемо і надалі інформувати споживча про їхні права, попри те, що торговим центрам столиці це не вигідно, сподіваємося, що до акції також долучаться небайдужі і ми зможемо разом створювати український сервіс. Вже найближчим часом ми підготуємо листівки і для наших любих продавців, в яких розкажемо, які є в них права і як впливає усмішка на збільшення прибутку.

Сайти наших партнерів:
Юридична фірма “Ді. Лігал“, замовити друк Київ у друкарні “Бджола”.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах