Українці найчастіше скаржаться на якість послуг та непродовольчі товари. Держспоживінспеція

Найбільше подають звернень в столиці України, а найменше на Закарпатті. Турбують українців якість непродовольчих товарів, а найменше нарікань на порушення антитютюнового законодавства та, власне, на дії самої Держспоживінспекції. Журналісти...
споживач

Найбільше подають звернень в столиці України, а найменше на Закарпатті. Турбують українців якість непродовольчих товарів, а найменше нарікань на порушення антитютюнового законодавства та, власне, на дії самої Держспоживінспекції.

Журналісти «Електронної книги скарг України» публікують підбиті підсумки Держспоживінспекції за 2014 рік. За минулий рік до територіальних органів Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів надійшло 21687 звернення від громадян, з них на особистому прийомі одержано 6455 звернень, що становить 29,8 відсотків.

Найбільше звернень надійшло від мешканців Києва(3567), що не дивно, адже тут проживає багато людей.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Україна: неіснуючий сервіс, та неіснуючі права споживача

Також більше всіх скаржаться дніпропетровчани. Там надійшло звернень 2217, на третьому місті Донецька область 1325 звернень.

Найменше–Закарпатської 261,Житомирської 270, Волинської 226 областей.

Найчастіше 8620 (або 39,8%) громадяни звертались до Держспоживінспекції Україниіз скаргами щодо якості непродовольчих товарів. 8385(або 38,7%)за допомогою у поновленні їхніх прав як споживачів послуг 3 (житлово-комунальних,телекомунікаційних, банківських,а також послуг з виготовлення металопластикових конструкцій, меблів, послуг по ремонту та ін.) взагалі на їх ненадання чи надання не в повному обсязі.

Кількість скарг щодо якості продовольчих товарів–1855 (8,6%), щодо придбання товарів через інтернет, поза торгівельними або офісними приміщеннями, при укладенні договору на відстані–1371(6,3%), щодо ресторанного господарства–349 (1,6%), щодо порушення антитютюнового законодавства–105(0,5%)на дії працівників системи Держспоживінспекції України–49(0,2%), інші–953(4,4%).

В ІНСПЕКЦІЇ ПОВЕРНУЛИ ЗА 2014 РІК 4284,6 ТИСЯЧ.ГРН

На що жаліються в інспекції?

Протягом роботи працівникам Держспоживінспекції стало ясно, що в нашому законодавстві, м’яко кажучи, невеличкі проблеми із правами споживача, в різних сферах життєдіяльності.

Аналізуючи сучасну ситуацію із забезпеченням реалізації споживачами своїх прав необхідно зазначити відсутність експертних установ у багатьох галузях. Визначення істотного недоліку, наприклад, у мобільному телефоні, проводить сервісний центр, акредитований на це самим виробником.

Ще одним проблемним питанням є неможливість розгляду деяких заяв та скарг громадяну передбачений законодавством України термін. Насамперед, це стосується ситуацій, коли неможливо своєчасно встановити місце знаходження суб’єкта підприємницької діяльності.

Крім цього, протягом серпня – грудня 2014 року ускладнено процедуру розгляду звернень споживачів у зв’язку з введенням в дію ст. 31 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» відносно проведення перевірок підприємств, установ та організацій контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби), які можуть здійснюватися виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки.

Аналіз звернень засвідчив, що для вирішення переважної більшості питань , викладених у зверненнях споживачів в цей період, необхідне проведення позапланового заходу. Для отримання такого дозволу Держспоживінспекцією України розроблено проект и відповідних розпоряджень Кабінет у Міністрів України. Але на теперішній час дозволу щодо проведення позапланових контрольних заходів за зверненнями споживачів не надано.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах