Тернопільський післядипломний інститут хочуть знищити чиновники

Інститут із історією, яка бере початок із 40-вих, в один момент може зникнути, тому що так вирішили ті, кого ми обрали до влади. Для журналістів є контакт.  Обласні чиновники...
Вчителі за компютреами післядипломна освіта

Інститут із історією, яка бере початок із 40-вих, в один момент може зникнути, тому що так вирішили ті, кого ми обрали до влади. Для журналістів є контакт. 

Обласні чиновники хочуть реорганізувати інститут

Нещодавно розпорядженням голови Тернопільської обласної ради призначено нового керівника Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, який у своїй діяльності намагається продовжити та розвинути кращі традиції та багаторічний досвід діяльності цієї науково-методичної установи. Проте це призначення не отримало підтримки з боку нещодавно призначеного директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації Крупи Любомира Левковича.

Не приховуючи свого невдоволення, директор департаменту звернувся до обласної ради з листом щодо реорганізації Інституту. Вагомих і обґрунтованих аргументів на користь пропонованої реорганізації як у листі, так і під час зустрічі з колективом очільник департаменту не висловив. Якою мала би стати реорганізована чиновниками від освіти провідна методична структура області також досі невідомо. Тому працівники установи схиляються до думки, що за необґрунтованими розмовами про необхідність реорганізації закладу по замовчуванню планується призначення на посади адміністрації та працівників «реорганізованого» Інституту сторонніх осіб.

Усі працівники Інституту звикли стабільно виконувати свою роботу, тому заяву директора департаменту про реорганізацію їхньої установи сприймають негативно, адже це лише перешкоджатиме виконувати великий об’єм роботи. Тому люди не розуміють, у чому ж полягає причина реорганізації, адже досі виконували свої першочергові завдання завжди «на відмінно»

ЕКСПЕРТ– Наші працівники – це не випадкові люди, які сюди потрапили із незрозумілих причин. Це висококваліфіковані науково-педагогічні й педагогічні працівники з великим досвідом роботи в школах, а вже зараз в Інституті. Головний чиновник з департаменту освіти облдержадміністрації починає до нас виставляти претензії. Мене це обурює, я був керівником цього Інституту роки, маю досвід роботи понад сорок років, за час моєї роботи змінилося вже багато керівників управління, а зараз департаменту освіти, і, наголошую, жоден не мав до нашої роботи претензій, а зараз прийшла нібито нова влада і починає свої репресії, які, без сумніву, комусь вигідні. Найбільше вражає те, що теперішні чиновники з департаменту нічого не знають про освіту, про те, чим ми тут займаємось, вони лише пишуть про нас брехливі листи, − розповідає колишній керівник Інституту Буган Юрій Васильович

Заступник директора з навчально-методичної роботи Свінних Галина Григорівна додає, що розмови про реорганізацію вже створили незручності в роботі в Інституті.

ЕКСПЕРТ– Люди, які тут працюють, знають свою роботу. Ми є науково-методичною структурою, яка повинна виконувати аналітичні й прогностичні функції, рекомендувати органам управління освітою всіх рівнів, куди має рухатися освіта на Тернопільщині. Для цього в інституті створено багато інформаційних банків даних про стан освіти в області. Але ми лише рекомендуємо, а рішення приймають органи управління освітою. І до наших рекомендацій, на жаль, часто не прислухаються. Нам кажуть, що хочуть реорганізувати Інституту, а як саме – не пояснюють. Не озвучують мету реорганізації. На мою думку, це суперечить існуючому законодавству в освіті. Очевидно, комусь не подобається стабільність роботи Інституту, а може тут розігруються якісь закулісні кадрові ігри.

За рік в Інституті підвищують свою кваліфікацію чотири тисячі п’ятсот педагогічних працівників області

Всім відомі сучасні проблеми у сфері шкільної освіти. Одна з них − забезпечення рівного доступу до якісної освіти всім школярам, незалежно від місця їх проживання та соціального статусу батьків. Особливо актуальною ця проблема постає в сільській місцевості, в тому числі в Тернопільщині, де такий необхідний для сьогоднішньої освіти інструмент, як персональний комп’ютер з’явився зовсім недавно. Разом з тим, окремі з учителів старшого покоління принципово не хочуть опановувати сучасну комп’ютерну техніку, використовуючи свої старі, «перевірені часом» педагогічні методи й технології. Мабуть, більшість з цих педагогів не уявляє, що таким чином заважає розвитку своїм же учням.

Окрім підвищення кваліфікації педагогів області, Інститут займається ще й організацією та проведенням учнівських конкурсів, олімпіад, турнірів та конкурсів професійної майстерності для педагогів, таких як «Учитель року», «Джерело творчості», «Моє покликання − методист», «Класний керівник року».

Щодо ситуації, яка склалася в Тернопільському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, відповів керівник Департаменту освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації Любомира Левковича Крупи.

ЕКСПЕРТ– Хочу зауважити, що зараз вся система освіти перебуває в стані реформи. Тоді, як вища освіта зараз вже реформована, а шкільна і дошкільна, середня і профтехосвіта лише в процесі змін. Щодо даного закладу, то такі інститути є в усіх областях України і навіть на рівні Міністерства освіти були думки щодо реорганізації і приєднання інститутів післядипломної освіти до педагогічних вузів, адже на їх базі можна і здійснювати перепідготовку вчителів. На даний час ми не говоримо взагалі про ліквідацію інституту післядипломної освіти у Тернополі, бо це було б неправильно. Проводячи консультації із обласною радою та комісією з питань освіти і науки обласної ради, ми виходили з того, що потрібні зміни. Якщо прослідкувати за перебігом бюджетних процесів в Тернопільській області, то можна побачити, що саме на освіті планують найбільше зекономити. Якщо дивитись на цей бюджет, який був прийнятий в нас, інститут післядипломної освіти втрачає 455 тисяч гривень, тобто це в першу чергу може позначитися на зарплаті, що є певною мірою незаконно. Разом з тим Інститут здійснює багато заходів, як-от: конкурси, олімпіади. І ці заходи ми не можемо позбавити фінансування. Залишається економити на кадрах. Зрозуміло, що це не популярні кроки. Але роботу потрібно оптимізувати, саме тому і потрібна реорганізація. Хочу зауважити, що інститут потребує покращення надання якості послуг.

В самому ж Інституті післядипломної педагогічної освіти переконують, що змінюватись готові і вже для цього мають певні напрацювання, здійсненню яких в подальшому може завадити реорганізація закладу.

БІЛЬШЕ ПРО САМ ІНСТИТУТ ЧИТАЙТЕ В СТАТТІ: «Чому чиновники хочуть знищити важливу освітню структуру Тернопільщини»

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах