Шлях до Європи. Чого не вистачає вітчизняному громадському транспорту?

Коли “Богдани” стануть минулим? Трохи роздумів від журналістів “Електронної книги скарг України“. Фраза «А у Європі» стала постійним супутником більшості українців. Застосовувати її можна до всього: сміття на вулицях,...
європа

Коли “Богдани” стануть минулим? Трохи роздумів від журналістів “Електронної книги скарг України“.

Фраза «А у Європі» стала постійним супутником більшості українців. Застосовувати її можна до всього: сміття на вулицях, їжа в ресторанах, шопінг у бутіках. Український транспорт постійно стає предметом жартів та пародій. Чим же він відрізняється від європейського? З чого почалася його євроінтеграція? Чи скоро українці їздитимуть немов європейці?

ТРАНСПОРТ

Ціна в пару доларів за покататися в на транспорті.

Щире подивування в туристів викликають ціни на транспорт в Україні. Звісно, не враховуючи таксистів, які вбачають у іноземцях лише спосіб збагачення. Навіть з останніми подорожчаннями український транспорт все ж залишається значно дешевшим за європейський. Так проїзд у київському метро коштує всього 2 гривні, Вас ніхто не обмежує у часі, кататися можна хоч до закриття.  У Європі ж ціни на транспорт значно вищі. Наприклад, у Будапешті поїздка обійдеться Вам у 10-18 гривень, у Празі – в 13 гривень, у Мадриді та Барселоні майже у 1,5 євро.

Клієнт завжди правий

Чи не на кожній кінцеві зупинці маршруту в Україні є графік рейсів. Українці давно перестали звертати на нього увагу, оскільки відповідність графіку викличе лише здивування та буде прирівняне до випадковості. У країнах Євросоюзу транспорт ходить чітко за розкладом, який є на більшості зупинок. Чому подібне працює у нас? Цікаво, що б зробив типовий німець, якби мов пересічний українець понад півгодини чекав на зупинці свою маршрутку? У Німеччині в разі невчасності кожен може скористатися спеціальними телефонами на зупинках та поскаржитися на водія. Коди Вам телефонувати у разі відміни маршруту чи неквапливості водія?

У ногу з часом

«Мінімум кондукторів, максимум комп‘ютерів» – саме за таким принципом розвивається оплата за транспорт у країнах Євросоюзу. Тут і ми не пасемо задніх. У метро все більше людей стоїть не у чергах до касирів, а купує жетони в автоматах. Навіть частину автобусів обладнали автоматичними касами. Тільки от схема ще досі в розробці: купуєте талончик у кондуктора та автоматично відмічаєтесь. Проте складність переходу України на повну автоматизація посилює відсутність талончиків у деяких видах транспорту.  Зайці-любителі щодня випробовують долю у маршрутках спробами проїхати безкоштовно. За повної машинізації процесу без роботи можуть залишитись касири та кондуктори. Можливо, саме тому рівень безробіття в Україні значно менший ніж у Європі. Наші майже 8% не йде у порівняння з 34% у Італії.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Сезон відпусток відкриває сезон афер. Як вберегти гроші?

Зручність понад усе

Що зробите Ви, якщо побачите, що до транспорту хоче увійти сліпий чи інвалід? Більшість візьметься йому допомагати. Допоможуть і зайти, і зручно влаштуватись. А що зроблять громадяни в Угорщині? Вийде водій та розкладе спеціальні сходи для людей з обмеженою дієздатністю. Вірогідно, подібного нововведення сьогодні Україна потребує більше за автоматизований продаж квитків на проїзд.

Навряд чи український транспорт колись стане копією європейського. Проте у цьому є і свій шарм, адже на шляху до Європи та очікуваного кращого життя головне – не витратити себе.

Щиро Ваша, “Електронна книга скарг України”;)

reaction.ua@gmail.com:підписка

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах