sumki-valizy-samolet-otpusk-otdyh

Ще ніжніший. На що ладен піти відомий авіаперевізник Ryanair заради прибутку

Що змушує змінюватися авіаперевізника?

Найбільша бюджетна авіакомпанія Європи Ryanair змінює корпоративну стратегію. Якщо раніше вона пропонувала клієнтам насамперед низькі ціни на перельоти, то тепер голова Ryanair, ірландський мільярдер Майкл О’Лірі, вирішив завоювати серця споживачів людяністю. Як саме зміниться робота компанії, розповідає Wall Street Journal.

Колишню клієнтську політику компанії можна було б описати однією фразою: «no-apologies marketing» (маркетинг за принципом «компанія ніколи не вибачається»). У випадку з Ryanair така політика має на увазі не тільки безкомпромісність, але часом і агресивність по відношенню до клієнтів. У 2012 році О’Лірі не посоромився обізвати пасажирку своєї компанії «ідіоткою» за появу в аеропорту без заздалегідь роздрукованого посадкового талона та оголосив, що жінці «довелося заплатити 60 євро за власну тупість». Реєстрація в аеропорту на рейс Ryanair і до тепер платна – 45 євро або 45 фунтів стерлінгів в залежності від пункту вильоту.

Щоб пропонувати клієнтам низькі ціни, компанія повинна була заощаджувати на сервісі, наборі послуг, включених у вартість квитка, і внутрішньому устаткуванні своїх літаків. Були й нестандартні рішення: О’Лірі, ймовірно, прагнучи привернути увагу до компанії, якось заявляв про намір ввести плату за користування туалетами на борту (хотів вмонтувати в їхні двері приймачі для фунтових монет), а також організувати в літаках стоячі місця.

Три роки тому компанія, заснована в 1985 році і займає друге місце в Європі за кількістю перевезених пасажирів, зіткнулася з ціновою війною з боку як інших лоукостерів, так і традиційних авіаперевізників, чиї ціни наблизилися до цін Ryanair, пише WSJ. Ризик недовиконання прогнозів по прибутку відлякав інвесторів, і ірландський перевізник почав шукати шляхи вирішення проблеми.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Ера капіталізму від Google. Як споживач перетворився на гаманець

Авіакомпанія провела редизайн сайту, пом’якшила вимоги до перевезення ручної поклажі, урізала побори, ввела нові послуги і стала пропагувати ввічливість. «Якби я тільки знав, що привітність по відношенню до клієнтів сприятливо позначиться на бізнесі, я б уже давно почав себе так поводити», – зізнався О’Лірі в інтерв’ю в травні минулого року.

Падіння вартості палива дозволило знизити ціни на квитки. А завдяки новим домовленостям з великими аеропортами Ryanair, яка традиційно обслуговувалася в невеликих другорядних аеропортах з метою зниження витрат, починає літати через значущі європейські хаби.

Крім того, тестуючи нові напрямки діяльності, Ryanair ввела можливість бронювання приватних рейсів, які здійснюються на Boeing 737 з шістдесятьма місцями бізнес-класу,  нормальним харчуванням на борту і погодинною оплатою. Послуга розрахована на корпоративних клієнтів. Головна мета Ryanair на найближче майбутнє – вихід на нові ринки, зокрема німецький. Згідно WSJ, ірландський перевізник, сьогодні займає 5% ринку Німеччини, в п’ятирічний термін має намір збільшити свою частку до 15-20%.

В результаті поліпшення сервісу і урізання цін пасажири і інвестори дійсно почали віддавати перевагу Ryanair. За рік після оголошення про зміну політики компанії (початок 2014-го) акції ірландського перевізника зросли на 85%. Якщо в 2013 році приріст пасажиропотоку становив 1-3% на місяць, а непроданими залишалися до 20% місць, то в 2016 році число пасажирів зростає на 10% щомісяця, пише WSJ. Завантаження рейсів, яке в березні 2014 року становило 83%, в 2016-му очікується на рівні 92%. До травня компанія сподівається досягти позначки 106 млн перевезених пасажирів – на 6% вище прогнозів.

«Усі люблять грішників, що виправилися», – заявляв О’Лірі в одному з інтерв’ю. Все вказує на те, що він мав рацію.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах