Автомобілі -багато-парковка

П’ять методів зробити паркування в місті корисними і зручними

“Електронна книга скарг України” публікує пропозиції відомого урбаниста та спеціаліста по парковках Девіда Шоупа, як зробити міські платні стоянки зручними, корисними і справедливими. Деякі вже впроваджені в Москві, наприклад, оплата за...

Електронна книга скарг України” публікує пропозиції відомого урбаниста та спеціаліста по парковках Девіда Шоупа, як зробити міські платні стоянки зручними, корисними і справедливими. Деякі вже впроваджені в Москві, наприклад, оплата за номером автомобіля, на інші владі міста теж варто звернути увагу.

Столична влада взялася за створення зони платного паркування по всьому місту. Зрозуміло, що в сучасному мегаполісі від платних парковок дітися нікуди – без них автомобілі просто займуть всі вулиці, двори і набережні, що, власне і відбувається. Але можна зробити так, щоб вартість парковок була більш справедливою, а прибутки від них йшли на потреби громадськості, упевнений професор Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі і фахівець по парковках Девід Шоуп.

Шоуп написав книгу The High Cost of Free Parking, а нещодавно опублікував статтю в журналі ACCESS, де запропонував містах кілька способів модернізації сучасних парковок. Ось короткий зміст порад Шоупа.

1. Технологія Pay-by-Plate

Більшість великих міст відмовилися від паркувальних годин, замінивши їх спеціальними пунктами, які приймають кредитні картки. Для спрощення процедури оплати Шоуп пропонує здійснювати її за допомогою номерних знаків машин.

Система оплати pay-by-plate в 2012 році була повсюдно введена в Піттсбурзі. Водіям достатньо ввести в терміналі номер своєї машини і оплатити стоянку кредитною карткою або готівкою, далі вони можуть спокійно йти у своїх справах: їм не доводиться забирати чек і повертатися назад до машини, щоб покласти його під лобове скло. Більше того, при бажанні водій може поставити машину на інше місце в межах паркувальної зони, і йому не потрібно для цього знову проходити процедуру роздруківки чека. Співробітникам правоохоронних органів ця система теж спрощує життя: щоб перевірити, чи оплачена парковка, їм достатньо просканувати номер машини.

Завдяки новій системі, в Піттсубурзі виріс дохід від парковок і знизилася потреба у виготовленні штрафних квитків, оскільки, користуючись зручними технологіями (особливо, коли з’явився спеціальний додаток для оплати в смартфонах), стали частіше платити за парковку. Крім того, за допомогою терміналів pay-by-plate мерії міста буде простіше регулювати на парковках як систему знижок, так і додаткові збори.

2. Додаткові збори за забруднення навколишнього середовища

Щоб підтримати власників більш екологічних автомобілів і сприяти очищенню атмосфери від викидів, в Мадриді недавно ввели нову систему оплати парковок, залежно від ступеня впливу машини на навколишнє середовище. Система працює за допомогою тієї ж технології pay-by-plate: водій вводить номер машини, за яким термінал ідентифікує марку і модель автомобіля і виводить на екран вартість, залежно від рівня викидів даної машини. Гібридні, електричні та економічні машини отримують знижку до 20%, в той час як власники автомобілів, які споживають багато палива, навпаки, платять на 20% більше.

3. Збори за довжину машини

Оскільки місце на вулиці обмежено деякі міста стягують додаткову плату за паркування з власників великих автомобілів. Шоуп розробив систему знижок, по якій маленькі, компактні автомобілі, такі як Smart, отримують знижку від 56%, а такі машини як Rolls Royce обходяться без знижки. “Люди, які можуть дозволити собі велику і довгу машину, очевидно, можуть і заплатити дорожче за паркування”, – вважає Шоуп.

Таблиця-парковки-знижки

Фото: ACCESS

4. Знижки для місцевих жителів

У Майамі-Біч місцеві жителі платять за парковку менше, ніж приїжджі і туристи, для яких вона коштує від 1 до 1,75 доларів за годину. З одного боку, це може здатися нечесним, однак Шоуп пояснює таку політику тим, що місцеві жителі, на відміну від гостей міста і так платять податки, частина яких йде на підтримку парковок і вулиць в хорошому стані. Крім того, завдяки цій системі скорочується забруднення навколишнього середовища, тому що люди, щоб не оплачувати парковку, віддадуть перевагу ходити за покупками в найближчий супермаркет, а не сідати за кермо.

5. Нові послуги

Гроші, отримані за оплату паркування, зовсім не обов’язково повинні направлятися в загальний бюджет міста: їх можна витрачати на потрібні проекти в тому ж районі, де знаходиться парковка. Таким чином кілька років тому в місті Вентура в Каліфорнії кошти, зібрані з оплати парковок, використовували, щоб найняти вуличний патруль і організувати безкоштовний Wi-Fi. Така стратегія допомагає підвищити репутацію влади серед власників магазинів, які часто незадоволені платними парковками, а також серед водіїв автомобілів, які вважають, що платні парковки – це спосіб зайвий раз обібрати населення, яке і так платить податки.

“Змінивши підхід до парковок, міста можуть звільнити більше місця на вулицях, заробити більше коштів, зменшити затори, зробити чистіше повітря і в цілому зробити світ кращим. Стільки добра можуть принести всього-на-всього нові системи оплати паркування “, – упевнений Шоуп.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах