Психологія супермаркетів: як нам впарюють продукти

Чому цінники червоні, чому овочі тільки здаються свіжішими, як маркетологи маніпулюють нашими бажаннями… Супермаркети в усіх країнах світу перетворюються на мінне поле: крок вліво, крок вправо і Ваш гаманець...
kassa-prodavec-market-bazar
Фото: vremechko.org

Чому цінники червоні, чому овочі тільки здаються свіжішими, як маркетологи маніпулюють нашими бажаннями…
Супермаркети в усіх країнах світу перетворюються на мінне поле: крок вліво, крок вправо і Ваш гаманець може підірватися на міні смаку, яку нам підсовують маркетологи. Здається, що супермаркет стає небезпечним місцем для нашого гаманця, але що робити, де ж тоді купувати продукти? Вихід є – знаючи хитрощі маркетологів, можна не піддатися на психологічний вплив і купувати продукти, які дійсно нам необхідні. Отже, перше, на що варто звернути увагу в супермаркетах… на квіти.

КВІТКОВИЙ РАЙ ПРИ ВХОДІ

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “За один обід у ресторані «Олива» чиновник Київради заплатив норковою шубою

Ви помічали, що майже в усіх супермаркетах одразу при вході Вас зустрічає квітковий магазин. Багато було написано про те, що хліб розташовують в самому кінці, але в стаття звертали мало увагу на таку не малу деталь – квіти. Насправді квіти почали розміщувати при вході, коли зрозуміли, що запахи – наше все.

Клієнт має зайти в супермаркет і забутися, в цьому йому допоможуть квіткові аромати. Трохи далі фрукти або цукерки своїм запахом нагадають про красиве життя і вже в полоні ароматів, клієнт ніби «засинає» на ходу. Був помічений один цікавий факт, пов’язаний з людською психікою. Досить дати людині зробити те, що, на її думку «добре» і «корисно», тим самим заспокоївши його совість, щоб потім він сам почав активно виходити за власні рамки. Саме тому маркетологи супермаркетів розкладають корисні фрукти і овочі прямо біля входу. Ми битком набиваємо корзину всілякими корисностями, апотім, зі спокійною совістю, беремо чіпси, пиво та іншу «смакоту». І потім з нашою підсвідомістю починають гратися кольорами.

ЧЕРВОНИЙ – ТО ЗНИЖКА

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Що ми їмо: який справжній хімічний склад в кремах і їжі?

Зверніть увагу, як магазини, супермаркети, люблять виділяти свої знижки саме червоним кольором або наближеним до нього. Або згадайте, як на вітринах магазинів пишуть Sale – теж червоним кольором. Цей колір для споживача означає одне – знижки! Цей трюк часто застосовується, щоб створити ілюзію дешевизни у покупця.

Будьте уважним – не завжди червоні цінники означають більш вигідні покупки для вас. Буває, що знижена всього лише на копійки або деколи вона взагалі залишається незмінною! Однак, споживач все одно відчуває потяг до товарів, з червоним цінником.

ІЛЮЗІЯ СВІЖОСТІ

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “В Київські області підприємець підпалює сусідам хати, які заважають його бізнесу

Хто ж купить чорний помідор, підгнилий банан чи апельсин? Звичайно, що ніхто – тому продавцям супермаркетів слід не забувати про це, і пару разів на день, змочувати фрукти, овочі, необхідною для них водою. Тоді фрукти будуть залишатися свіжими довше, а краплі на них, створюватимуть ілюзію свіжості, нібито, щойно зірваних з огороду, чи щойно змочених чистим дощем.

ЖАДІБНІСТЬ – НАШ МІНУС, МАРКЕТИНГОВИЙ ПЛЮС

Схильність до одного з найголовніших людських гріхів, вміло використовується в супермаркетах!
«Купи один шампунь і другий отримай в подарунок» Купуючи два товари за меншою ціною, ви мало що виграєте, а от супермаркет збільшує оборот продажів.

Та й взагалі останнім часом все більше таких гачків використовують супермаркети, сьогодні, здається майже не можливим продати товар не подарувавши щось до нього – таким методом заманюють в свої тенета нових клієнтів.

ОБЕРЕЖНО – КОЛІР!

Маркетологи знають , що у багатьох людей збігається асоціація кольору з певним продуктом.

  • Так вода асоціюється з білим кольором.
  • Сіль – сірий .
  • Зелений з лимоном.
  • Жовтий – шоколад і цукор.
  • Коричневий – бекон і перець.

Фахівці нейромаркетингу , навчилися ефективно застосовувати цей секрет . Вони точно знають, як ним скористатися, щоб ще більше стимулювати наше бажання купувати. Якщо кольори не збігаються з нашим сприйняттям продукту. Наприклад, упаковка солі не сіра, а блакитна, на рівні підсвідомості ми відмовимося її купувати. А логічно пояснимо собі, що не купили її, тому що не сподобалася ціна, вага або виробник.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Світ відео

Багато магазинів користуються «образом кольору» для збільшення рівня продажів. Холодні кольори: білий , блакитний  – для рибного відділу, салатний, зелений – у відділі фруктів і овочів. Жовтий і червоний – в м’ясному відділі. На червоному тлі м’ясо здається більш свіжим, привабливим, з’являється бажання купувати більше і більше.

Який колір приваблює найбільше ? Подобатися майже всім білий колір , так як він нейтральний .

На жаль, супермаркет це один великий підручник з маркетингу і споживачам, краще прочитати його, щоб не стати рибою, на яку полюють.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах