Продукти-хулігани: як створюють товар провокацію?

Рецепт провокаційного товару – додати щось заборонене. Наприклад, алкоголь або наркотик. Іноді здається, що полиці в супермаркетах вже нічим  новим не наповняться. І серед такого різноманіття товарів потрібно продати...
consumer-potrebitel-spozyvach-liudi-pokupki-reklama-marketing
Фото: www.uniradiocesena.it

Рецепт провокаційного товару – додати щось заборонене. Наприклад, алкоголь або наркотик.

Іноді здається, що полиці в супермаркетах вже нічим  новим не наповняться. І серед такого різноманіття товарів потрібно продати свій – якомога більше разів. Тому виробники товарів дуже добре знають, що потрібно зробити, щоб їхній товар продавався тоннами. Ми вже розповідали, на які хитрощі можуть йдуть виробники, щоб продати товар, але цього разу ми знайшли нову тенденцію серед виробників – провокаційні товари.

Один із очевидних способів похуліганити в голові у споживача – це додати до продукту будь-які елементи, які вважаються шкідливими. Наприклад з кофеїном, алкоголем, нікотином і навіть, якщо пам’ятаєте, було морозиво із насінням коноплі… навіть більше  – додавати «заборонені» продукти можна і в ильодянки і в улюблену здобу…

УСПІШНІ Perky Jerky

Однією з показових історій успіху можна вважати продукт в’яленого м’яса з кофеїном Perky Jerky. Щоправда така хуліганська витівка не прижилася серед звичайного покупця, і виробник вирішив зосередити свої потужності на меншому сегменті ринку, але водночас, і на великому – почалися поставки в спортивні магазини і директор фірми навіть вирішив виступати спонсором на спортивних заходах.

А от, наприклад, марка косметики за канабісом Apothecanna, позиціонування звучить так: «Те, що прописала природа». Виробник гарантує, що його продукт «збагачений антиоксидантами і вітамінами», здатен «вивести красу на нові висоти». Коштує такий крем 36 доларів.

ЩО РОБЛЯТЬ, ЩОБ СТАТИ ХУЛІГАНОМ НА ПОЛИЦЯХ

Справжній продукт, точніше, справжній якісний продукт – навряд чи потребує широкої реклами. Споживачі повинні самі його знайти серед продуктового апокаліпсису в супермаркеті. Але все одно, для того, щоб на нього звернули увагу маркетологи йдуть на рішучі кроки – наприклад усвідомлено додають до улюбленого морозива алкоголь і не пишуть на товарі, що споживання може зашкодити Вашому здоров’ю чи споживати дітям – заборонено. Адже краще всього, щоб товар заборонили – скандал зробить його найпопулярнішим і забороненим плодом. Наприклад, в 2007 році виробник морозива Mercer’s розробив морозиво для дорослих з додаванням алкоголю. В складі його було менше 5%, але цього незначного відсотку вистачило, щоб місцева влада Нью-Йорка  наклала на продаж морозива заборону. І тільки після 1.5 року заборону зняли із однією поправкою – на морозиві потрібно було написати, що вживати його можна тільки після 21 року. Марка успішно існує досі.

ПАЛІТРА СМАКУ – ЕФЕКТИВНА ФОРМУЛА

Помітили, що сьогодні в Макдональдзі продають пиріжок з новим смаком – апельсиново-шоколадний. Для українців така гама смаку спочатку була в диковинку, але вже згодом насолоджуються такими пиріжками усі поціновувачі шоколаду. Але закордоном виробники йдуть ще далі – змішуючи, наприклад, пиво зі смаком горілки. Гримуча суміш, правда? Навіщо змішувати і під виглядом оковитої продавати пиво, адже купуючи її перш за все хочеться відчути ефект від неї, а так, відчуваєш тільки смак. Але суть в тому, щоб продати за дешево дорогий смак. Ми вже писали про «невідомий смак, відомих товарів», коли Ваш улюблений KitKat –  випускає  батончики зі смаком васабі для Японії.

БЕЗСОРОМНА НАЗВА

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “5 світових рекламних скандалів

Згадайте історію з іменем Євромайдан, яке дали батьки малому зі Львова, або донецькі батьки назвали свого малюка Антимайдан. Про те, чи потрібно так робити – це інша сторона медалі, але те, що про них написали усі українські видання і навіть зробили сюжети телеканали – успіх. Будь-який бренд тільки би і мріяв про таку безкоштовну рекламу, а значить – успіх.

Вдалий приклад: британська компанія French Connection була заснована ще в 1972 році, проте справжню популярність завоювала лише через 25 років існування, коли вдало склавши абревіатуру з French Connection і United Kingdom , створила марку FCUK . Під нею випускався одяг, годинники, взуття, аксесуари, а коли до них додалися аромати FCUK Him і FCUK Her, компанія отримала справжні неприємності. Після хвилі протестів з боку поборників моралі ряд великих американських універмагів заборонив їх продаж.  Відтоді вони випускаються вже у формулюванні «for him» і «for her».

КОЛИ МІРЯЮТЬСЯ М’ЯЗАМИ

Справжні баталії розгортаються компаніями знаєте де? В голові у споживача. Коли пепсі випустила свій перший напій – вони позиціонували себе, як трохи солодший ніж кола. І таких прикладів, коли компанії-гіганти визивають одне одного на рекламну дуель – безліч.

Справжні хулігани повинні вміти лізти в бійку. Тому, створюючи новинку, можна протиставити себе великим корпораціям і усталеним продуктам. Продукт при цьому навіть може залишатися традиційним –  хороший приклад – марка квасу компанії «Дека» «Нікола». У позиціюванні себе як «антиколи» вона дійшла до того, що стала створювати рекламну війну : компанія створила сайт kvasu.net, де сама лаяла свій же продукт!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Невидумані історії: як світові бренди підторговують контрафактом

Головне слово «ні», з такою приставкою можна випустити будь-який продукт, який раптом стане відомим. Наприклад, «ніпамперс», «німак», «нікрем», «нідав»… Класичний приклад, це парфуми одного з японських дизайнерів, які випустили ще в далеі 90-ті. Антипарфум взяв споживача своїми ароматами, які ніхто навіть не додумався випускати: з паленою резиною, аромат металу, дерева, суха білизна…

КОЛІР

Теж одне із головних правил продукту-хулігана. Якщо не підходить створення супер-назви, або не хочеться лякати споживача горілкою чи наркотиками – можна просто розфарбувати свій виріб в якісь космічні тони. Зараз в одному із закладів в столиці, набирають оберти чорні бургери. Звичний для нашого шлунку, але не звичний для українських очей. Ми також нещодавно писали про чорні хот-доги, які набирають популярності закордоном. Це вдалий приклад хуліганських дій. Тому перед тим, як придбати товар, варто зрозуміти чи бува виробник не б’є Вашу свідомість без Вашого відома і чітко дати собі відповідь – чи насправді Ви купуєте продукт, бо Вам він потрібен?

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах