Нардепи пропонують посилити права споживача

Депутати можуть дозволити безперешкодно повертати товари… Комітет з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики, взялися за непогану ініціативу, якщо ухвалять законопроект, то товар, який зламався під час гарантійного строку...
tehnika-magazin-potrebitel'
Фото: gazeta-bam.ru

Депутати можуть дозволити безперешкодно повертати товари…

Комітет з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики, взялися за непогану ініціативу, якщо ухвалять законопроект, то товар, який зламався під час гарантійного строку — можна буде повернути без перешкодно.

Звичайно, сьогодні повернути товар, якщо він зламався під час гарантійного строку – теж можна, але згідно закону право повернути товар або обміняти його на аналогічний споживач має лише у тому разі, якщо протягом встановленого гарантійного строку у нього були виявлені ІСТОТНІ НЕДОЛІКИ, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або у випадку фальсифікації товару, і це, зазвичай, потрібно ще доказати — товар направляється на спеціальну експертизу.

Але комітет з питань підприємницва, тільки порекомендував парламену прийняти за основу проект закону “Про внесення змін до Закону України “Про захист прав споживачів” щодо забезпечення права покупця на належну якість товару (реєстр. №2062а).

Законопроектом пропонується внести зміни до статті 8 Закону “Про захист прав споживачів”, спрямовані на приведення її положень у відповідність до вимог ст. 708 Цивільного кодексу України, що має посилити захист прав споживачів у разі придбання товару неналежної якості.

Зокрема, передбачається надати можливість споживачу за його вибором повернути придбаний ним товар неналежної якості продавцю без обов’язкового його ремонтування (усунення недоліків).

Споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя здоров´я, навколишнього природного середовища, а також не завдавала шкоди його майну.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЩО РОБИТИ, ЯКЩО У ПРОДАВЦЯ НЕМАЄ РЕШТИ?”

Виробник чи продавець несуть відповідальність за роботу товару протягом всього гарантійного терміну. Згідно ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо Ви помітили недоліки придбаного товару протягом гарантійного терміну, Ви маєте право на: безплатне усунення недоліків товарів у розумний строк; пропорційне зменшення його ціни; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Споживач має право пред´явити тільки одну із перелічених вимог, а в разі її невиконання письмово заявити іншу вимогу.

У разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за свої вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЯК ПОВЕРНУТИ  ТОВАР БЕЗ ВТРАТИ ЧАСУ ТА НЕРВІВ

По закінченню гарантійного терміну покупець має право висувати вимоги продавцю протягом визначеного  терміну придатності, а якщо він не встановлений – протягом 10 років, якщо в товарі були виявлені суттєві недоліки, допущені з вини виробника.

Якщо під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості товару, продавець зобов´язаний протягом триденного терміну з дня отримання від споживача письмової заяви, організувати проведення експертизи товару.

Якщо в результаті експертизи буде встановлено, що недоліки виникли після передачі товару (робіт, послуг) споживачу внаслідок порушення ним встановлено правил використання, зберігання, транспортування, дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню і споживач зобов´язаний відшкодувати продавця (виконавця, підприємству, що виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець) мають право оскаржити висновки експертизи в судовому порядку.

Важливо! При гарантійному ремонті гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті. Час рахується з дня звернення споживача з вимогою про усунення недоліків. При обміні товару його гарантійний строк обчислюється від дня обміну.

Важливо! Продаж товарів, строк придатності яких минув, а також товарів на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, забороняється.

Згідно зі ст.16 Закону України «Про захист прав споживачів» шкода, завдана життю, здоров´ю або майну споживача дефектною продукцією або продукцією неналежної якості, підлягає відшкодуванню в повному обсязі, якщо законодавством не передбачено більш високої міри відповідальності

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах