Молочна революція: як заробити на проблемі, якої не існує

В Австралії, Новій Зеландії, Китаї та США йдуть суперечки про молоко, про які ви, можливо, навіть і не чули. Споживачі, що погано переносять молочні продукти, купують напій, який, за...
Фото: www.odt.co.nz
Фото: www.odt.co.nz

В Австралії, Новій Зеландії, Китаї та США йдуть суперечки про молоко, про які ви, можливо, навіть і не чули. Споживачі, що погано переносять молочні продукти, купують напій, який, за їхніми словами, нарешті не викликає у них дискомфорту; дієтологи стверджують, що революційне молоко – лише маркетинговий хід, а продажі товару тим часом б’ють рекорди. В Bloomberg спробували дізнатися, чому споживачі шаленіють від дорогої заміни звичайного молока з недоведеними властивостями. Компанія a2 Milk з’явилася в Новій Зеландії в 2003 році і стала спадкоємицею виробника A2 Corporation, заснованого в 2000 році. Їй вдалося стати помітною на дуже насиченому молочному ринку Австралії і Нової Зеландії: зайняти частку 9,3% австралійського ринку a2 Milk не завадило навіть те, що її продукція вдвічі дорожче, ніж у конкурентів, – 2,80 австралійських долара за літр (38 грн). У лютому 2016 року компанія відзвітувала про 86%-ове зростання виручки за півроку і збільшила прогноз по річній виручці, відповідно до прес-релізу, в 2015/16 році вона зросте на 126%, до 350 млн австралійських доларів ($ 230 млн). За останній рік ринкова капіталізація a2 Milk потроїлася, сьогодні вона становить 1,2 млрд новозеландських доларів ($ 830 млн). Акції виробника в Австралії менш ніж за рік зросли на 189%, в Новій Зеландії в 2015 році a2 Milk показала кращий результат серед компаній, що входять до місцевого індексу – S&P/NZX 50 Index, а також стала одним з найбільш швидко зростаючих виробників молока в світі.

У чому особливість?

Новозеландський виробник відрізняється від конкурентів тим, що продає молоко без протеїну А2. А2 і А1 – два типи білка бета-казеїну, важливого компонента коров’ячого молока, який становить близько третини всього білка, що там міститься. Зазвичай в молоці присутні обидві версії цього білка, але, як вважається, так було не завжди: приблизно 5-10 тисяч років тому відбулася мутація, внаслідок якої в молоці з’явилися різні версії бета-казеїну, все почалося з корів півночі Європи. Сьогодні є корови, які дають молоко тільки з одним типом протеїну: наприклад, в Африці і Азії найчастіше виготовляється молоко з казеїном А2, а в західних країнах – переважно з А1. Новозеландська a2 Milk спеціально підбирає постачальників, корови яких дають молоко без А1.

Фото: www.foodnavigator-usa.com

Фото: www.foodnavigator-usa.com

Споживачі, ладні переплачувати за таке молоко, стверджують, що п’ючи його вони не відчувають звичайного дискомфорту, пов’язаного з вживанням молочних продуктів. Виробник підкріплює їхнє відчуття заявами про те, що звичайне молоко може бути причиною найрізноманітніших порушень, від розладу травлення до діабету. В результаті продукція від a2 Milk за рівнем продажів на австралійському ринку обійшла органічне молоко від великих конкурентів. «В Австралії А2 перетворилося в мейнстрім, – говорить акціонер a2 Milk та інвестиційний аналітик Ойвін Ример. – Цей продукт купують дуже досвідчені споживачі, вони вірять, що він краще, і готові за це платити».

Критична думка

При цьому навколо a2 Milk постійно точаться суперечки і звучить критика. Глава австралійського підрозділу Parmalat звинуватив конкурента в тому, що той запустив «кампанію страху», що вводить в оману щодо користі молока в цілому, а директор найбільшого світового експортера молока, новозеландської Fonterra назвав молоко без А1 «маркетингової концепцією». У a2 Milk такі претензії пояснюють заздрістю конкурентів. Думка вченого співтовариства тим часом розділилося. Науковий консультант a2 Milk Кіт Вудфорд у своїй книзі запевняє, що молочні протеїни типу А1 здатні викликати в організмі людини запалення, що веде до великого набору наслідків – від екземи і діабету до шизофренії та аутизму. У той же час були опубліковані дослідження, автори яких не виявили негативних ефектів, що надаються білками А1; Асоціація дієтологів Австралії, зазначає Bloomberg, назвала повідомлення про користь А2 смішними і не мають достатніх доказів. На своєму сайті a2 Milk визнає, що, хоча «протеїни А1 і А2 засвоюються організмом по-різному», «наука продовжує йти до того, про що лікарі та споживачі говорять роками». Австралійське законодавство забороняє виробникам робити непідтверджені заяви про користь продуктів, і тому a2 Milk, яку в минулому вже штрафували за порушення цього закону, в своїх рекламних кампаніях експлуатує ідею, що молоко з А2 «дарує краще самопочуття». Судячи з усього, це працює – підтвердженням чому можна вважати активне зростання компанії на домашньому ринку і наростаючу силу глобальної експансії: продажі бренду дитячого харчування a2 Platinum в Китаї за півроку підскочили на 340%, в планах – США, які, як сподіваються в a2 Milk, можуть стати найбільшим ринком для компанії в найближчі чотири роки. Чи чекає подібна, якщо хочете, маркетингова війна на нашу країну – справа часу. Тільки-но мине криза, маркетингові війни повернуться і на нашу землю. Тому варто бути готовим до впровадження подібних А1А2 війн.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах