Чесний обман: ТОП 7 методів, за допомогою яких нас введуть в оману

Проінформований – значить озброєний. Як зіскочити з гачка психологічних обманів в магазинах. 7 методів, як нас можуть обманути. Не дай себе обдурити! В ході соціальної еволюції сформувало певні правила...
aferist-obman-man-chelovek

Проінформований – значить озброєний. Як зіскочити з гачка психологічних обманів в магазинах. 7 методів, як нас можуть обманути.

Не дай себе обдурити! В ході соціальної еволюції сформувало певні правила та моделі поведінки. Вони полегшують вибір дії при дефіциті інформації або при її надлишку.

У нинішньому мінливому світі вони набувають особливої важливості, оскільки сильно економлять життя. Однак досить часто професіонали користуються цим, щоб змусити нас діяти на шкоду собі.

Як нас щодня обманюють?

1. Правило взаємного обміну

Пояснення: маніпулятор пропонує вам «подарунок», після чого пропонує щось купити, або вчинити певну дію. Автоматична реакція змушує вас погодитися на його пропозицію, навіть якщо розмір ваших витрат явно неадекватний його подарунку.
Приклад: кришнаїти на вулиці не попросять прямо пожертвувань – вони спочатку дарують вам квітка або книгу (абсолютно непотрібну вам), а потім скажуть, що у відповідь ви можете віддячити їх, зробивши пожертву.

2. Угода на поступку

Спосіб маніпуляції: маніпулятор висуває явно завищений вимога, а потім «погоджується на поступку», при цьому його мета – якраз друга вимога. Ви відчуваєте необхідність погодитися (виходячи з правила взаємного обміну), адже вам зробили послугу і поступилися.

Приклад: у дорогих бутиках спочатку ставлять завищені ціни, а потім оголошують про знижки.

3. Зобов’язання і послідовність

Пояснення: вас спонукають зробити вчинок, логічним продовженням якого буде наступний вчинок, бажаний для маніпулятора.

Приклад: заповнення анкети «я б купив такий-то товар за такою-то вартості», тест-драйв авто припускає його подальшу купівлю, видача перед виборами значків «Я голосую за Іванова» і т.д.

4. Принцип соціального доказу

Пояснення: Згідно з цим принципом, правильним ми вважаємо поведінку, яка часто демонструють інші люди в подібній ситуації.
Приклад: фрази в рекламі: «мільйони людей вже спробували товар Х», «сотні відгуків на нашому сайті» і т.д.

5. Прихильність

Пояснення: ми найохочіше погоджуємося виконувати вимоги тих, кого ми знаємо або хто нам подобається.
Приклад: продавець якийсь непотрібної фігні говорить: «Ваш друг Іванов порадив мені звернутися до Вас». У рекламі спеціально використовують тільки красивих і знаменитих.

6. Покора авторитетам

Пояснення: в людині в процесі виховання закладається звичка до послуху авторитетам, причому ця звичка є дуже стійкою, і зовсім несвідомої.

Приклад: доктор Хаус, які рекламують ліки або щось пов’язане з медициною. Хоча актор зовсім не розбирається в медицині, багато хто буде тупо слідувати його авторитетному порадою.

7. Принцип дефіциту

Пояснення: щось, що є рідкісним або малодоступним, має в наших очах цінність, тим більшу, чим більше це дефіцитний. Люди також більш схильні уникати втрати вже наявного, ніж купувати нове.
Приклад: “хто оплатить тренінг до 12 годин отримає знижку 25%”, кількість нових iphone 5 обмежене – можна підняти ціну в два-три рази.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах