Бойкот російських товарів. Чи може перемогти споживач?

ЗМІ шириться список російських брендів, товарів, яким потрібно влаштувати бойкот. Але чи дієве це явище? “Економічний патріотизм: як перемогти Росію не виходячи з супермаркету”, під таким заголовком видання “Delo.ua”...
БОЙКОТ

ЗМІ шириться список російських брендів, товарів, яким потрібно влаштувати бойкот. Але чи дієве це явище?

“Економічний патріотизм: як перемогти Росію не виходячи з супермаркету”, під таким заголовком видання “Delo.ua” опублікувало статтю. В ній, разом з партнерами: “MMR” вони опублікували графіку російських товарів, від покупки яких радять втриматися. На їхню думку, таким чином ми можемо вплинути на дестабілізацію російської економії. Бойкот для українців явище не нове, згадайте, як нещодавно, українців також просили втриматися від покупки продуктів, виробниками яких або директорами фірм є депутати з “Партії Регіонів”. Журналісти “Електронної киниги скарг України” вирішили дізнатися, чи дійсно такі бойкоти мають результат. Для початку огляньте список російських бренідв, яким влаштували бойкот.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Невідома хонка Януковича: що дарували екс-гаранту


Список, як бачите, величезний, а українського виробника ледь вистачає. Про те, як ці бойкоти вплинули на продаж – ретейлери інформацію приховують, а тому, говорити про те, чи працюють подібні заклики, чи впливають вони хоч на щось – важко. Але, дану проблему раніше вже досліджували експерти, тому спираючись на їхній досвід є певні результати. Прикладів успішного бокоту споживачів не мало.

2006 РІК – ДАНІЯ ПОСТРАЖДАЛА ВІД БОЙКОТУ

Дванадцять карикатур, які зображують ісламського пророка Мухаммеда , були надрукованих в датській газеті Jyllands-Posten – це стало причиною не тільки міжкультурного конфлікту, а й продовольчого. Мешканці кількох ісламських країн, в знак протесту, вирішили бойкотувати продукти з Данії. Здавалося б, ну що ж такого, невже крупні компанії можуть постраждати від бойкоту пари країн? Але  у дослідженні співробітник Джорджтаунського університету Алексіс Антоніадес запевняє, що в Саудівській Аравії бойкот привів до різкого падіння продажів данського сиру. Його ринкова частка в цій країні звалилася з 17 % у січні до менш ніж 1 % у лютому 2006 -го . Колишніх позицій датські сировари не відновили навіть через чотири роки : на їх продукцію доводилося тільки 5 % ринку.

ФАКТОР, ЯКИЙ ВИЗНАЧАЄ УСПІХ БОЙКОТУ.

Які фактори визначають успіх чи невдачу бойкоту ? Відповісти на це запитання спробував Брейден Кінг з Північно -Західного університету. Вчений проаналізував інформацію про бойкоти 189 компаній, проведених з 1990 по 2005 рік. Кінг з’ясував, що через два дні після того, як активісти кидають клич ігнорувати продукти якої-небудь фірми, курс її акцій падає в середньому на 0,5 %. Менш чутливі до подібних закликів папери невеликих компаній, організацій з високою репутацією, а також підприємств, що мають потужні фінансові резерви. Ще одне спостереження: бойкот відомої компанії, організований великим громадським рухом і підтриманий знаменитостями і маніфестантами, привертає більше уваги ЗМІ. У цьому випадку акції можуть подешевшати сильніше. Але й тоді обвалення курсу не відбувається, особливо якщо у компанії хороша репутація. Пише видання “Forbes”.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Знайдені “таємні” журналісти кривавого відео 20.02 на Інститутській

Зазвичай організатори бойкоту не ставлять собі за мету завдати компанії фінансового збитку: вони намагаються вплинути на її політику. Кінг підрахував, що фірми, товари чи послуги яких бойкотують, ідуть на поступки менш ніж у третині випадків. Він також помітив, що частіше капітулюють ті компанії, чия репутація почала погіршуватися ще до бойкоту. Імовірність того, що фірма піде на поступки, підвищується, якщо до бойкоту довгий час прикута увага преси. У своєму блозі Даніель Дірмаєр, автор книжки Reputation Rules: Strategies for Building Your Company’s Most Valuable Asset («Правила репутації: стратегії створення найціннішого активу вашої компанії»), пише, що шанси бойкоту на успіх зростають, якщо він спрямований на якусь одну компанію чи продукт. Тоді у споживача більше можливостей підшукати їм альтернативу.

ІСТОРІЯ БОЙКОТІВ: ТРОСТИННИЙ ЦУКОР, ЯК ШЛЯХ ДО СКАСУВАННЯ РАБСТВА.

Один із перших відомих бойкотів, ще до появи слова «бойкот », був організований аболіціоністським рухом в Англії наприкінці XVIII століття. Члени руху відмовлялися споживати тростинний цукор та інші продукти рабської праці, і врешті-решт змогли переконати значну частину лондонських аристократів, що пити чай з цукром – аморально. Це стало одним з поштовхів до скасування рабства в Британській імперії в 1833.

Першим формальним бойкотом, організованим на державному рівні, був загальнонаціональний одноденний бойкот єврейських фірм і магазинів 1 квітня 1933 у нацистській Німеччині.

Щиро Ваша, “Електронна книга скарг України”;)

reaction.ua@gmail.com:підписка

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах