Alibaba під прицілом. Чого може коштувати критика на адресу глави КНР

Компанія Alibaba – лідер в секторі онлайн-продажів на території Китаю. За рік обсяг продажів у компанії склав $463 млрд, її засновник Джек Ма, за даними Forbes, посів друге місце...

Компанія Alibaba – лідер в секторі онлайн-продажів на території Китаю. За рік обсяг продажів у компанії склав $463 млрд, її засновник Джек Ма, за даними Forbes, посів друге місце в списку найбагатших китайців (йог остатки сягають – більш ніж $21 млрд). Успіх Alibaba пов’язували в тому числі з тим, що компанія користувалася теплими стосунками з урядом, хоча сам Джек Ма і стверджував, що якоїсь особливої ​​підтримки не потребує. Однак останні події можуть вказувати на те, що компанія опинилася в немилості у влади, пише Business Insider.

Офіційних заяв керівництва КНР,  які б це підтверджували, не було. Хоча їхня відсутність – з огляду на китайську специфіку – ще ні про що не свідчить. Звертає на себе увагу інше: онлайн-ресурси, що відносяться до Alibaba, стали об’єктом критики в підконтрольних державі ЗМІ.

Так, державний телеканал CCTV випустив в ефір розслідування, присвячене махінаціям деяких онлайн-магазинів, що продають свої товари через портал Taobao (один з ресурсів Alibaba). Йдеться про фіктивні продажі які допомагали підвищити рейтинг того чи іншого магазину.

Сама по собі тема не нова. Західна преса писала про це ще рік тому (в Alibaba, зі свого боку, заявляють, що борються зі зловживаннями і витрачають на це сотні мільйонів доларів). Однак тепер цю історію підхопили китайські ЗМІ.

Державне ТБ зацікавилося і ресурсом Ele.me – порталом для продажу продуктів харчування; в кінці минулого року повідомлялося, що Alibaba вирішила стати найбільшим акціонером цього ресурсу, вклавши в нього більше $1 млрд. У сюжеті, показаному по китайському телебаченню, було заявлено, що майданчиком користуються торговці, які не мають необхідних ліцензій. Після цього в двох містах – Шанхаї і Ченду – місцева влада почала розслідування вже зі свого боку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “КОНКУРС: Даруємо нашим читачам годинники!

Зазвичай китайські ЗМІ утримуються від того, щоб критикувати місцеві компанії. Той же CCTV, як пише Fortune, раніше викривав переважно іноземні компанії, що працюють в КНР: наприклад, Apple і Starbucks.

Чому з таким ставленням зіткнулася Alibaba? Цілком можливо, що це пов’язано з недавньою статтею на новинному сайті, до якого компанія має відношення.

Стаття з’явилася на порталі Wujie News, співвласниками якого є Alibaba, SEEC Media Group і уряд Синцзяна – автономного району на заході країни. Матеріал містив досить різку критику на адресу президента КНР Сі Цзіньпіна. Автори звинуватили його у відмові від принципу колективного керівництва, прагненні до особистої влади і заохочення підлабузників. На самкінець журналісти закликали главу КНР піти у відставку – заради «країни і народу». Пізніше статтю видалили. Однак за нею послідували негативні публікації, пов’язані з компанією Джека Ма.

Як далеко це зайде, невідомо. Мільярдер, на думку авторів Business Insider, може вибачитися перед главою держави, переконати його в тому, що його компанія не збиралася сваритися з владою, – і вони залишаться друзями. Або ж, відзначає видання, ситуація може піти за російським сценарієм «боротьби з олігархами», але вже в китайському стилі.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах