7 несподіваних чинників які впливають на прийняття рішення

Коли судді дадуть вірне рішення, а коли ні, як сечовий міхур впливає на Ваш вибір? Так, він теж – важлива деталь в цьому процесі…і багато іншого. Подумайте, коли Ви...
reshenie-vybor-doroga-slozhnost'
Фото: lifehacker.ru

Коли судді дадуть вірне рішення, а коли ні, як сечовий міхур впливає на Ваш вибір? Так, він теж – важлива деталь в цьому процесі…і багато іншого.

Подумайте, коли Ви приймаєте рішення, воно точно зважене, дійсно прийняте Вашим розумом, дійсно співставлені можливі наслідки і найголовніше, чи дійсно воно Ваше, це рішення?Наука дійшла до того, що вивела 7 чинників, які впливають на прийняття Вашого рішення, поставив під сумнів про його правильність. Одже, на що звертати увагу, коли приймаєете рішення?

1. Час доби

Як тіло втомлюється після фізичних навантажень – так мозок втомлюється від рішень, які ми приймаємо.  І втома ця пов‘язана навіть не з трудністю або важливістю рішень, а з їх кількістю. Тільки уявіть собі, скільки ми протягом дня робимо виборів, і це стосується навіть не серйозних рішень: з’їсти картоплю чи гречку, випити кави чи чаю, що вдягнути… Принципова відмінність між психічною та фізичною втомою тільки в тому, що в першому випадку ви не завжди усвідомлюєте, що втомилися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЯК РОЗВИНУТИ ПАМ’ЯТЬ

Цікаве дослідження провели в 2011 році, тоді піддослідними виступили ті люди, які приймають за день найбільше рішень – судді.

Для досліду їх відібрали близько 1100 і дослідники почали аналізувати, які рішення працівники феміди приймають протягом дня, і виявили, що підсудні у першій половині дня мають більше шансів на апеляцію — а все тому, що судді ще не встигали втомитися й рішення давалися їм легше .

2. Ваш сечовий міхур

Перед Вами важкий вибір, наприклад, колір машини, про яку Ви мріяли сто років… Що не потрібно робити в даній ситуації – йти в туалет! Голландська вчена Мірьям Тук отримала Шнобелівську премію (пародія на престижну міжнародну нагороду — нобелівську премію.) за свою кропітку роботу, за витрачені роки і думки про те, як  контроль над сечовим міхуром може впливати на нашу поведінку. Її досліди не пішли коту під хвіст, виявилося, що люди, яким дійсно терміново потрібно в туалет, стають «уважнішими до грошей» і «менш імпульсивними, воліють почекати, але отримати потім велику нагороду».

В одному з експериментів група добровольців випила по п‘ять склянок води, в той час як інша група випила по невеликій чашці дрібними ковтками. Приблизно через 40 хвилин була проведена оцінка самоконтролю учасників. Їм було запропоновано або отримати $ 16 завтра, або — $ 30 через 35 днів. У середньому ті, кому сильніше хотілося до вбиральні, вибирали $ 30 частіше, ніж ті, хто особливих труднощів не відчував.

3. Гнів

Бажаєте прийняти обгрунтоване рішення, – гнівайтеся. В цьому переконані Уеслі Мунс і Діана мейк, психологи з Каліфорнійського університету, довго працювали над тим, щоб з’ясувати, як саме гнів впливає на прийняття рішень.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ТЕРНОПІЛЬЦІ СКУПОВУЮТЬ АКЦІЇ ЛОНДОНСЬКОЇ БІРЖІ

Для першого тесту, психологам довелося розсердити групу своїх колег, критикою, звичайно;) цього, як запвняють вчені, було достатньо щоб отримати потрібну емоцію. От цих злих посадили поряд з групою нерозсерджених учасників. Потім їх попросили подискутувати на тему фінансової спроможності студентів. Розсерджені студенти, як правило, знаходили більш обгрунтовані аргументи на захист своєї позиції.

4. Вибір

Як добре, коли є з чого обирати. Вибір – свобода. Але, вчені проаналізувавши наявність вибору – зрозуміли, що чим менше у людини є варіантів, тим щасливішими ми стаємо коли зробимо вибір. Якщо обирати з багатьох варіантів це не принесе такого задоволення.

Вчені провели приватне дослідження, такий собі, мєждусабойчік,) в ньому пропонувалося вибрати з сотень цукерок одну.  Звичайно, учасникам експерименту більше подобалося вибирати з сотень, десятків видів цукерок, але ті, хто вибирав всього з шести, в основному, був більш задоволеним, і окрім того, навіть обіцяв придбати їх знову.
Баррі Шварц, автор Парадоксу Вибору, так пояснює це явище: «Чим більше варіантів, тим більша ймовірність, що зроблений Вами вибір — не оптимальний, і ця перспектива перекреслює все задоволення від придбання бажаного товару».

5. Температура

Коли психолог і маркетолог працюють разом – робота може принести цікаві результати. В цьому переконалися Джон Барг – психолог, і Лоуренс Вільямс – маркетолог. Вони вирішили дати помацати групі добровольців гарячу або холодну чашку з кавою, а потім попросили описати свої враження щодо вигаданої людини. Ті, хто чіпав гарячу філіжанку, були схильні оцінювати людину більш тепло і доброзичливо.
У експерименті, що відбувався трохи пізніше, добровольці, доторкнувшись до теплого предмета, проявили велику щедрість: зокрема, вони воліли віддати комусь виданий їм подарунковий сертифікат, а не залишити його собі. Чим вище температура навколо, тим сильніше ми схильні довіряти чужим рішенням і здійснювати ризиковані угоди. Тому, якщо підписуєте договори, або зачиняйте вікна в офісі, або робіть це в лазні;)

6. Темп фонової музики

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “КОЖЕН ЧЕТВЕРТИЙ В СВІТІ ДАЄ ХАБАР

Музика – важлива деталь в прийнятті рішення, але саме швидка. Так вважають вчені з 2009 року, теорію навіть підтвердили. Прийняття складних рішень давалося випробуваним легше під швидку музику, а у випадку з простими рішеннями не було ніякої різниці між повільним і швидким музичним темпом.

7. Підсвідомість робить рішення за 7 секунд

Деякі люди вважають, а більшість навіть переконувалися в тому, що коли ми робимо вибір на підсвідомому рівні – то він більш правильний, аніж коли рішення приймається годинами, роздумуючи над фактами і логічним зв’язком. Дослідники з Лейпцига проаналізували закономірні процеси в мозку в момент перед прийняттям рішення і виявили, що підсвідомість може зробити вибір приблизно за сім секунд.

Дослідження, опубліковане в журналі «Science», говорить, що роздумувати над вибором — значить перебільшувати значення одних аспектів і применшувати значення інших, що негативно впливає на загальне судження. Якщо коротко — прості рішення краще приймати свідомо, а складні — ні.

Хороший Вам, а головне, правильних рішень;)

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах