5 світових рекламних скандалів

Щоб продати по-більше доводиться по-більше брехати. Але все таємне стає явним. Подивіться навколо: Ваш ноутбук, смартфон, колонки, комп’ютерна миша, будь – що, можливо, були куплені саме через вдало розроблену...
Фото: storify.com
Фото: storify.com

Щоб продати по-більше доводиться по-більше брехати. Але все таємне стає явним.

Подивіться навколо: Ваш ноутбук, смартфон, колонки, комп’ютерна миша, будь – що, можливо, були куплені саме через вдало розроблену рекламу. Але іноді маркетологи так можуть загратися в продавців щастя, що навіть і не помітять, як супер-якості  товару, що рекламується, виконує зовсім інший пристрій. Так сталося наприклад з компанією Nokia.

СУПЕРКАМЕРА В СМАРТФОНІ

В вересні 2012 року Nokia відзняла і запустила проморолик, який показував усю неймовірність оптичної стабілізації камери нового смартфона  Lumia 920. На відео хлопець і дівчина їдуть на велосипедах вздовж річки. Парубок знімає дівчину на Lumia 920. В одному із фрагментів автори ідею вирішили запропонувати глядачу самотужки оцінити камеру нового телефона. Екран ділиться на два. Зліва Nokia показує змазану версію відео, знятого без стабілізації, а справа – ті ж кадри, але з нібито ввімкненою функцією стабілізації OIS, яка забезпечує чудову, плавну, картинку.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЯК СТАЮТЬ БАГАТИМИ В ІНТЕРНЕТІ?

Якби не один нюанс. Насправді відео записувалося професійною! камерою, яку розмістили на плавно – їдучому  фургоні, – саме тому картинка така плавна і тремтінь Ви не помітите.  Оману споживача допомогли розкрити самі користувачі, які помітили на скляних дверях, повз яку і проїжджав цей фургон: в склі можна помітити оператора, який знімає дівчину.  Компанії  Nokia довелося потім довго вибачатися і зізнатися, що відео було знято не на цей супер-смартфон.

Відео невдалої реклами:

ФАНТАСТИЧНА ЖУЙКА

Як обманути споживача знає точно компанія Wrigley. Саме вона в 2009 році вирішила вразити людей випустивши новітню жуйку, яка…вбиває мікроби з екстрактом магнолії. Мовляв, всі інші жуйки тільки маскують неприємний запах, а от екстракт цієї квітки безпощадно знищує.

Але незалежні наукові експертизи і дослідження не підтвердили бактерицидних властивостей жувальної гумки.  Компанії довелося повністю змінити рекламне гасло і позиціонування на ринку. Але це ще не все, їм довелося віддати більше 7 мільйонів доларів фонду, який в свою чергу почав виплачувати кожному покупцеві жуйки по 10 доларів, звичайно не шукаючи того, хто придбав, а тільки тим, хто подавав на цю компанію в суд.

ДОМАЛЮЙ ВІЇ

В еру технології, фотошопу, мало який виробник може втриматися і не домалювати моделям розкішної рослинності. А почалося все ще з далеких 2007 років.  На вмінні малювати попалася французька косметична група L’Oréal. Її рекламний ролик стверджував, що нова туш Telescopic подовжує вії на 60 відсотків.  Але не всіх жінок проведеш – одна з них побачила, що у Пенелопи Круз, на ній показували здатність туші, насправді вії накладні і, звичайно, звернулася у відповідні інстанції із скаргою.

Зрештою  ролик і друковану рекламу в країні заборонили до показу. Через кілька місяців така ж доля спіткала рекламу фірми Rimmel за участю Кейт Мосс. Компанія також стверджувала, що «туш Magnif eyes зробить вії довшими на 70% за допомогою унікальної вертикальної щіточки».

ВЗУТТЯ ДЛЯ СХУДНЕННЯ

Є пояси, які допомагають схуднути, є браслети, які можуть допомогти Вашому тілу, а декілька років тому світ захопила мода на «тонізуючі кросівки», нібито вони допоможуть їхньому власнику спалити непотрібні калорії і навіть зробить упругішими сідниці за рахунок особливо-піднятої підошви. Багато голлівудських знаменитостей, наприклад, актриса Джуліанна Мур і світська левицю Кім Кардашьян, були помічені в такому взутті, що дало додатковий імпульс масовій істерії. Всі, як один, кинулися купувати диво-взуття.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЧОМУ ПРОГНОЗ ПОГОДИ НЕ МОЖЛИВО ВГАДАТИ?

Однак власники бажання легко схуднути після покупки цих кросівок зрозуміли, що без спеціальних вправ, тобто звичайної фізкультури, кросівки – не працюють. А тоді постало логічне запитання – чим вони кращі за звичайне взуття? А нічим… виявилося, що завдяки старанням маркетологів «чарівне схуднення без  особливих зусиль» – міф! Влітку 2012 року фірма New Balance була змушена відкликати з США всю свою партію «тонізуючих кросівок». Позивачі зі штату Массачусетс, де розташований головний офіс компанії, через суд довели, що заявлені в рекламі технології не працюють. Компанія була змушена заплатити відступні в розмірі 2,3 млн доларів.

БІОДОБАВКИ ПРОТИ ІНФЕКЦІЙ

У дев’яностих роках справжнім хітом в США стала біодобавка Airborne. У рекламі гордо заявляли, що регулярне вживання цієї добавки різко підвищує імунітет, роблячи організм стійким до застуди і грипу. Але скептиків не сховати – вони одразу ж звернулися в національний Науковий центр по захисту громадських інтересів (CSPI),  і замовили спеціальні дослідження, які показали, що Airborne – типова пустушка. Скандал, що вибухнув вдалося зам’яти тільки після того, як компанія Airborne виплатила обдуреним покупцям компенсацію у розмірі 23 млн доларів. Пізніше за колективним позовом довелося виплатити ще сім мільйонів.

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах