ВЛАСНИЙ ДОСВІД: Що робити, якщо гаджет не приймають по гарантії?

В моєму житті був випадок коли, по гарантії не прийняли мобільний телефон. Телефон вийшов з ладу, не вмикався екран. Так як строк гарантії ще не вийшов, я звернулась до...
Фото: dt.ua

В моєму житті був випадок коли, по гарантії не прийняли мобільний телефон. Телефон вийшов з ладу, не вмикався екран. Так як строк гарантії ще не вийшов, я звернулась до магазину де придбала даний телефон.

При купівлі телефону, магазин надав гарантію один рік. Коли я звернулася до магазину, вони його прийняли.

Але дуже уважно треба підписувати заяву, яку вам дає продавець. Слід спочатку її уважно прочитати та звернути увагу на термін ремонту, який вказано у заяві. Термін – це скільки днів, буде тривати ремонт пристрою.

Іноді, хитрі продавці, пишуть його у самому кінці та ще маленьким шрифтом. Навіщо це? Тому що, згідно Закону України «Про права споживачів» стаття 8, виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін.

Тому, якщо в заяві про прийом товару в ремонт зазначено: “термін ремонту 28 днів”, ви маєте право не підписувати заяву і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

Звертаю вашу увагу на те, що Законом встановлено відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно зі ст. 8 Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

Причиною такого явища найчастіше є заводський брак. Адже якщо телефон перестав нормально функціонувати в період дії гарантійного талона, то це дає привід для роздумів.

Адже, мій телефон прийняли у ремонт. У заяві було строк вказаний згідно Закону. Пройшло десь 4 дні, мені зателефонували і повідомили, що мій телефон – це не гарантійний випадок, так як усередині була вологість. А це означає, що мій телефон, начебто з моєї провини був у воді. Тому його ремонтувати будуть лише за кошти. Мене це обурило, тому що, це було безглуздо, він не коли не потрапляв у воду. У ремонті мені відмовили, і звісно за власні кошти я теж не хотіла його ремонтувати. Бо впевнена, що мене обманюють і продавець банально не хоче брати на себе відповідальність за не робочий пристрій. Що робити в цьому випадку і що говорить нам закон?

Ну, по-перше, треба від продавця отримати оригінал експертизи (або це магазин аба сервісний центр), де зазначено, чому саме відмовлено у гарантійному ремонті. По – друге, буде мокра печатка продавця або сервісного центру, якому продавець передав мій телефон.  Коли ці документи будуть у вас на руках, ви можете залишити скаргу у «Куточку споживача» продавця і зробити запис у Книги скарг – де повністю описати ситуацію з цього приводу.

Потім раджу звернутися до Державного Комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (Держспоживстандарт України) та його місцевих відділень і також залишити скаргу. Для того, щоб була перевірка даного магазина або сервісного центру, стосовно вашого випадку. Також вам потрібно зробити незалежну експертизу. У тому випадку, коли ви впевнені, що вас обманули.

Захистити себе допоможе незалежна експертиза телефону

Незалежна експертиза проводиться для вирішення спірних моментів і конфліктних ситуацій. Сенс процедури полягає в тому, щоб визначити, з чиєї саме вини пристрій технічно несправний. Незалежна експертиза мобільного телефону – це метод проведення аналізу, що дозволяє виявити дефекти і причини їх виникнення. Інтерес мій в цьому випадку наступний: повернення коштів за покупку або відремонтувати телефон згідно гарантійного строку.

Оцінка якості незалежним експертом добра і тим, що вона не зацікавлена у прийнятті будь-якої сторони. Сервісний центр фірми-виробника або магазини, як правило, повісить провину на покупця, а ось експертиза з боку споживача напевно стане на його бік. Незалежне дослідження об’єктивно і коректно виявить причину неполадки і допоможе вирішити спір. Мені як раз це було і потрібно. Саме тому, я звернулася до незалежної експертизи.

І обов’язково, коли ви отримуєте письмовий акт про діагностування пристрою – уважно читайте його.

Стандартний термін, за який проводиться експертиза телефону, становить від п’яти до десяти днів.

Через шість робочих днів, мені зателефонували і повідомили, що незалежна експертиза мого телефону закінчена і документи готові. Коли я отримала документи і телефон, я звернулася до магазину де придбала пристрій. Після, того як вони впевнились у тому, що моєї провини немає – запропонували повернути кошти або відремонтувати телефон згідно гарантійного талону.

Але, бувають випадки, коли справа навіть доходить до судових розглядів. Це стається вкрай рідко і тільки в тому випадку, коли мирно домовитися не вийшло. Але, краще намагатися уникати такого варіанту, так як навіть при рішенні суду на користь покупця, він може отримати лише моральне задоволення. Це пов’язано з тим, що на сам процес буде витрачено більше коштів, ніж коштував би новий телефон.

Але в такому разі не доведеться замислюватися, де зробити експертизу телефону. Цією процедурою займеться державна комісія.

Автор: Катерина Визницька

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах