Поради споживачам

Щоби бути споживачем відповідальним і захищеним потрібно мати залізний аргумент. Як захистити свої права  – поради споживачам далі.Найголовніше, що слід знати споживачеві! Це ДОГМА, від якої ні на крок:...
market-family-rynok-produkty-potrbitel

Щоби бути споживачем відповідальним і захищеним потрібно мати залізний аргумент. Як захистити свої права  – поради споживачам далі.Найголовніше, що слід знати споживачеві! Це ДОГМА, від якої ні на крок: фіксуйте, зберігайте усі підтвердження вашої покупки чи продажу.  Договори, чеки, документи, квитанції, свідоцтва,  укладення договорів, нотаріальні документи, відео, звук, рекламні буклети, вирізки з преси, все, що може підтвердити Вашу непричетність до  звинувачень. І звичайно ксерокс усього цього, про всяк випадок.

Порада споживачам: Якщо права порушені

Якщо Вам щось не сподобалося або реально були порушені права, перше, що необхідно зробити, можливо у великому списку порад: написати заяву-претензію до керівника організації -порушника про порушення і вимагати відновлення права.

–          Заява пишеться у двох примірниках, одна директору, підприємцю, керівнику.

–          Передати заяву тому, на кого вона складена і попросити відмітку про те, що вони отримали її (якщо директор відмовляється або до нього немає доступу – це може підписати секретар, наприклад).

–          Якщо відмовляють усі і навіть цей секретар, заяву пишете все одно, але направляєте уже поштою  на потрібну адресу і з повідомленням про вручення.

А якщо вже й на цей лист відповіді немає, або відповідь Вас не задовольняє, бо права споживачів порушуються іноді занадто, варто зробити просту річ, направити свою скаргу про порушення Ваших прав  до Державного управління у справах  захисту прав споживачів, яке є кожному обласному центрі  нашої країни. Скарга про порушення прав споживача повинна бути розглянута.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ПРАВА СПОЖИВАЧА

І якщо раптом, ну все буває, на Ваші споживацькі права начхати і управлінню у справах захисту споживачів – то варто звертатися до суду. Але такі процеси, як правило, швидко не вирішуються, тому потрібно набратися терпіння, якщо вже й вирішили захищати свою гідність.

Моральна шкода, для вітчизняних споживачів, та й громадянів явище досі не звичне. Але як можна компенсувати її, у разі порушення прав споживача – читайте далі.

Уявіть, що за перенесений стрес, наприклад чвару з адміністраторам, супермаркет виплатить Вам відшкодування, приємно ж? А такі чвари бувають у когось часто, мільйонером, звичайно не станеш, але спробувати варто. Що ж потрібно знати.

Згідно зі ст.1167 Цивільного кодексу України «моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених законом».

І варто запам’ятати, що якщо Вам попаскудили нерви,  то краще про це заявити вже в першому аркуші, де буде написана заява про порушення прав споживача.

Тоді вона буде більш вагомішою у суді. Хоча буває так, що не доводиться писати такого роду скарги і сам власник, директор, чи підприємець пригостить Вас кавою.

Тому не варто одразу кидатися із заявами про порушення і погрозами слід спробувати знайти людську мову, а якщо вже ну ніяк не знайти – тоді діяти. І пам’ятайте, що суд сам визначить про розмір компенсації за моральну шкоду, в законодавстві немає  зазначених ані мінімальних відшкодувань, ані максимальних. Іноді буває так, що Ви самі встановлюєте цю суму, але  радимо це робити без фанатизму.

Коли оформлюється скарга про порушення прав споживача слід ретельно описати, яку саме моральну шкоду завдав той чи інший продавець.

Для потужнішого аргументу в суді, згодом, може знадобитися і чеки, квитанції з аптек, про покупки препаратів, що довелося пити в результаті порушення ваших прав споживачів.

Читайте також: Як писати скаргу, якщо права порушили.

Директору магазину ___________________________________________

(вказати повне найменування та юридичну адресу)

від _________________________________________________________

(вказати своє прізвище, ім’я та по батькові, адресу, телефон)

ПРЕТЕНЗІЯ

“___” _____________ 200_ р. у вашому магазині я придбав ___________

___________________________________________________________

(найменування товару)

вартістю гривень _____________________________________________

Через ___________________________ після покупки _______________

____________________________________________________________

(найменування товару)

вийшов(вийшла) з ладу_________________________________________

У відповідності з п. 1 ст. 14 Закону України “Про захист прав споживачів”

я вимагаю заміни неякісного(ої)_________________________________

                                       (найменування товару)

на новий(у) доброякісний(у) негайно, якщо аналогічних товарів немає в

продажу, протягом місяця.

Якщо ви відмовите у моїй законній вимозі, я залишаю за собою право

звернутися до суду з позовною заявою про примусову заміну

___________________________________________________________

(найменування товару)

про стягнення неустойки за прострочення доставки мені нового(ої)

__________________________________________________________

(найменування товару)

в розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день прострочення,

а також про стягнення моральної шкоди, заподіяної мені вашими

незаконними діями.

Про прийняття рішення прошу повідомити мені письмово у встановлений строк.

Дата ______________________ Підпис _________________________

Головне Київське міське управління у справах захисту прав споживачів: Адреса: м. Київ, вул. Сагайдачного, 29-А, тел. +38 (044) 417-23-09
Обласне управління у справах захисту прав споживачів: Адреса: м. Київ, вул. Хрещатик, 6, тел. +38 (044) 228-22-63

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах