fbpx
internet-dengi-online-myska-komp

Клубна модель замість підписки: філософія De Correspondent

Внески читачів, книги і фандрайзинг забезпечили успіх нової бізнес-моделі

Голландське інтернет-ЗМІ De Correspondent видається з 2013 року. Тобто можна вважати ще стартапом. Проте, за чотири роки видання набрало 60 тисяч передплатників, що можна порівняти з половиною підписаної бази New York Times, світового рекордсмена по підписці (якщо масштабувати по населенню Голландії).

При цьому у De Correspondent немає пейвола (платного доступу до частини контенту), і немає підписки. Видання працює по моделі membership – просить читачів надати фінансову підтримку.

De Correspondent сповідує підходи, які зазвичай називають slow news (повільні новини) і constructive journalism (конструктивна журналістика).

В спеціальному маніфесті видання повідомляється:

Ми беремо теми, які вислизають з радарів ЗМІ, що женуться за 24-годинним освітленням. De Correspondent забезпечує антидот проти новинної лихоманки. Ми націлені на грунтовність, а не сенсації, на конструктивний інсайт, а не клікбейти.

Догма De Correspondent містить не докладні інструкції для журналіста, а всього лише 12 філософських принципів.

Серед них, наприклад, є опис цікавого структурного підходу. Редакція структурована не по відділах, а по пристрастях журналістів: у кого до чого душа лежить. До речі, кожен з авторів видання повинен випускати свою власну щотижневу email-розсилку. Завдяки цьому під брендом De Correspondent зараз виходить 30 розсилок!

Автори повинні уникати стереотипів і кліше. Транспарентність – головне. Вітається виражена і відкрита суб’єктивність, але не допускається ніякої ідеології чи політичної упередженості. Редакція маніфестує «конструктивну журналістику» як протилежність «непереможне цинічне журналістське позерство».

Серед 12 правил – відсутність реклами. При цьому редакція прагне залучати читачів (вони ж спонсори, вони ж члени клубу) в журналістські процеси. Прибуток не повинен бути домінуючою цінністю, а от стосунки з читачами – повинні.

У маніфесті видання, звичайно, багато і стартапного запалу. Проте, виданню вдається збирати майже 6 мільйонів євро на рік, що цілком вистачає утримувати штат з 43 чоловік, серед яких 23 журналіста.

Структура доходів:

• membership / членські внески читачів – 68%;

• книги – 14% (за чотири роки видано 5 книг, все навколо гострих публіцистичних тем, з продажем тим же членам клубу і агресивним просування; всі книги увійшли в ТОП місцевого ринку);

• цільовий фандрайзинг – 10% (тематичні кампанії);

• платні виступи журналістів – 5% (агресивне просування авторів як публічних спікерів і лекторів);

• разові пожертвування – 2%;

• заходи і партнерські проекти – 1%

До речі, при такій лояльній аудиторії очевидний великий бізнес-потенціал саме в організації заходів.

Видання настільки впевнене в своїх силах, що націлилося на американський ринок. В якості одного з інструментів просування De Correspondent створив The Membership Puzzle Project, який вивчає і просуває клубну модель ЗМІ.

Зокрема, дослідження показують, що читачі-спонсори не тільки жертвують гроші, але і свої таланти, знання, час на підтримку видання. Той, хто вкладає, завжди більш лояльний, ніж той, хто купує.

Електронна книга скарг України

lorem

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже хвилину.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті або долучайтеся до Facebook
Підписатися!
Ні. дякую!
- 45%! НА ПОДАЧУ СКАРГ. НЕ ПРОҐАВ 
НЕХАЙ ПРОБЛЕМИ ВИРІШУЮТЬСЯ САМІ - ТИСНИ, ЩОБ ДІЗНАТИСЯ ЯК