Дорогу маркетингу. Новітні світові хитрощі в магазинах одягу

Хоч закон і забороняє вводити в оману споживача, тим не менш, знаходяться прийоми, які чесно витягають останні гроші “Обережно, тут працює маркетинг”. Табличку з таким написом було б корисно...
moda-odezda

Хоч закон і забороняє вводити в оману споживача, тим не менш, знаходяться прийоми, які чесно витягають останні гроші

“Обережно, тут працює маркетинг”. Табличку з таким написом було б корисно розмістити на усіх магазинах. Споживач має право знати, де в нього намагаються висмоктати гроші, де граються з його підсвідомістю, а де приховують правду.

Статей про маркетингові методи відбирання грошей — предостатньо, але, маркетингові методи оновлюються і на зміну старим стандартам приходять нові. Нові “штучки” від світових маркетологів зібрали журналісти “Електронної книги скарг України”. Ми розповідаємо про ці ново-давні маркетингові правила, з однією метою, – щоб вберегти Ваш гаманець від непотрібних покупок.

Порядок і ще раз порядок

Коли Ви заходите до магазину де окрім продавців ще працює маркетинг — Ви одразу помітите, що Вам де є пересуватися. В таких магазинах буде просторо. Основні речі в такому магазині будуть розміщені по його периметру. В центрі буде острівець із товаром, він буде низенький, щоб Ви могли бачити речі в іншому куті зали. Для Вас речі розмістять так, щоб їх було легко брати і дивитися, а потім класти на місце, бо маркетологи розуміють, що споживач підсвідомо боїться порушити порядок в магазині.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Тримай форму. В Україні забракували 40% товарів для школярів

На одному гачку з джинсами — буде висіти тільки одна модель, але з усіма розмірами, адже маркетологи дбають про Ваші спонтанні рішення. Манекени в магазині будуть одягнуті в речі різних брендів — мета єдина, сказати Вашій підсвідомості, що не потрібно зациклюватися тільки на одній фірмі, обирайте! Таку модель розміщення речей можна побачити в мережі магазинів “Спорт-мастер”. Якщо Ви полюбляєте дорогі бутіки, там теж працює маркетинг, але дещо зі своїми правилами – “правило відносної порожнечі”. Наприклад, в магазині Prada , усі речі знаходяться в підвалі, а споживач може обрати їх тільки за допомогою сенсорного екрана.

В одному з досліджень виявили, що діти бояться манекенів, тому речі для них одягнули на іграшки. Продажі магазинів зросли на 800%

Цінуючи жіночі форми

В магазинах з жіночими товарами маркетологи граються з розмірами. Наприклад, джинси мають розмір 30, а маркетологи радять продавцям з 30 зробити, наприклад, 29. На одному з форумів власник магазину помітив, що змінивши розмір, продаж товарів значно зріс.

Торгові центри

В торгових центрах є свої правила маркетингу. Наприклад, магазини одягу вже не використовують віхдні двері. Покупці повинні наче вливаватися в цей магазин. Ніяких бар’єрів для них не повинно існувати, цю тенденцію можна помітити і в усіх відомих столичних торговельних центрах. Музика в них теж невід’ємний компонент продажів. Вона не повинна бути занадто жорсткою – адже, функція мелодії одна – вводити клієнтів в такий собі транс. Щоб над покупками не працвала логіка, а керувало споживачем тільки бажання.

Бути світлу!

Світло в магазинах теж спонукає до покупок. В Україні є магазини, які використовують цей маркетинговий інструмент.

Jekspert-mikrofon-dinamik-primechanie“У всьому світі освітлення товарів вже давно стало повноправним інструментом їхніх успішних продажів. За оцінками маркетологів, правильно встановлене світло може збільшити прибутковість торгової точки на 20-30%. Для цього він повинен виконувати своє головне завдання – “вести” покупця по магазину”, каже Сергій Кульков, експерт світлового маркетингу.

“Світлові маркетологи” знають, що споживач може не зайти в магазин, який погано освітлений. Наприклад, на 15-20% може менше зайти людей в магазин, якщо його вхід освітлений погано. Це через те, що нас-споживачів привчають до акцентів за допомогою світла. Маркетологи навіть розробили спеціальні таблиці “правильного” освітлення магазинів. Трохи цифр. На вулиці, в похмуру погоду, рівень освітлення, приблизно 2000 lux.
А в магазинах, навіть в ультрасучасних, десь 1000 lux в торговій залі. Для того, що б не втрачати нас – покупців у вхідній зоні, маркетологи буквально одразу після входу ввімкнуть яскраве світло, близько 2000 lux. Далі його будуть плавно зменшувати до середнього показника – 1000 lux. Це робиться для того, щоб знизити наш темп і привернути увагу з самого входу до речей. І “світловики” знають усі  нюанси розтановки світла, зважаючи на вікна, на світловий день, на час, але все це описувати ми не будемо, оскільки стаття не для маркетологів, а для споживачів;) Просто звертайте увагу на ці деталі відвідуючи магазин.

За одного битого сто небитих – продавці на перекурі

Продавці Zara, Topshop, Lacoste та інших популярних марок погодилися на умовах анонімності розповісти, як функціонує мас-маркет: що їм доводиться робити, аби продати більше, скільки за це платять.

М.”Zara” “В більшості випадків речі, які до нас надходять, чомусь мають брак. Нам доводилося їх підшивати власноруч. А потім ті, які ми “зробили наново” доводилося продавати в першу чергу. Але це дрібниці. Якщо брак солідний, ми не чіпаємо цю річ, а просто залишаємо в залі, а раптом хтось не помітить і придбає. Потім довести, що речі були браковані важко, головне, що ми її продали”.

Л. “Topshop” “Нам потрібно до усіх усміхатися, директор каже, що такі усмішки, увага, підвищує увагу. Іноді нас навіть змушують “любити” товар, промиваючи мізки, мовляв, дивіться, тільки наш товар найкращий, подивіться які кольори – Ви повинні полюбити ці речі і тільки тоді зможете їх продати клієнту”.

М. “Lacoste” “Нам кажуть, що покупець боїться викидати свої гроші. Він завжди сумнівається, чи дійсно цей одяг підходить йому. Тому наше завдання “впарити” товар, навіть, якщо для цього потрібно прибрехати. Але, це не стосується тих людей, які приходять за покупками вдвох чи компанією по-більше”.

В.”GAP” “Я працювала в багатьох магазинах до цього, у всіх одне правило – потрібно вітатися, я нічого про маркетинг не знаю. Але от вітання- однозначно працює. Ми заводимо друзів, буває і таке, що клієнти потім приходять тільки до тебе, бо ти обираєш їм правильні речі, знаєш їхні розміри”.

Червоний – то печаль

Колір має значення. І не тільки в оформленні стін, а й обладнання магазну, форми продавців. Зверніть увагу на сьогоднішню гаму кольорів, маркетологи знають, що на нас окрім світла впливає і колір. Власники використовують в оформленні магазину жовті або червоні кольори –  це для агресивного покупця, налаштованого на швидку покупку недорогих товарів. Якщо в магазині Ви бачите більш спокійний синій або зелений колір –  це для того, щоб Ви знаходилися довше в магазині, обирали продукцію, замислюючись про її переваги. У багатьох  молодіжних магазинах зараз основними кольорами устаткування є чорний і червоні кольори. Нічого дивного – це основні кольори молодіжної культури.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “ЧОРНИЙ СПИСОК ІНТЕРНЕТ МАГАЗИНІВ

Завітний пластик

Дисконтні карти сьогодні роздають майже у всіх магазинах одягу. Знижка в них рідко коли перевисить 10%, але саме ця знижка зіграє свою роль. Наприклад, сьогодні Вам закортіло придбати куртку чи штани. Якщо у Вас є дисконтна картка магазину — ви обов’язково зайдете саме в цей магазин і подивитися асортимент. Якщо там буде товар, який Вам сподобається Ви придбаєте його в цьому магазині, а не у його конкурента.

Що на вітрині – те й в магазині

Маркетологи знають, що вітрина – це найголовніше. Адже перше, що бачить покупець – її. Нам варто звертати увагу і знати, що манекени одягнені тут не просто так, що колір вітрини теж підібраний неспроста, світло тут спеціальне… Отже, як це працює і діє на покупця?


Jekspert-mikrofon-dinamik-primechanie“Не існує строгих і абсолютних критеріїв для оформлення вітрин”, – каже Андрій Деменков, експерт у оформленні вітрин. “Першим правилом є виставлення речей в міру того, як продається колекція. Приміром, прийшла нова колекція, товар яскравий і красивий, його виставляємо на загальний огляд. Зазвичай, речі з вітрини продаються швидко.”

Також на вітрині Ви не побачите тмяних тонів, лишень яскраві кольори. Кожну річ, яка знаходиться на манекені, за допомогою світла зроблять Вашою улбленою, лишень для того, щоб Ви завітали в магазин, там же Вами займуться інші маркетингові хитрощі і продавці.

Із реального у віртуальне

З реальної торговлі продавці переходять і в віртуальну. Додатково створюючи інтернет-магазини. Там теж працюють свої хитрощі підвищення продажів, щоправда, це вже маркетингом важко назвати. У віртуальному просторі граються на довірі. Наприклад, головним атрибутом стають онлайн-консультанти, дослідження показують, що до таких магазинів і ставлення інше, на відміну від тих, у яких такої послуги немає.

Вікна для спілкування з цими людьми навіть розробляються під вигляд відомих соціальних мереж, як Фейсбук чи ВК, щоб інтуітивно користувачу було зрозуміло. Тут вже кольори, які в реальному світі працюють, – не потрібні. Продавці дбають про інше – наприклад, якість фотографій товару, це найважливіше в інтернет-торгівлі.

Подивіться магазини – Ви побачите, що усі світлини зроблені якісно, можливо із додаванням спецефектів. Слідкують за правильним розміщенням товару, є дослідження, які показують, як ми-споживачі дивимося на сторінку магазинів – і завдяки цим дослідженням продавці знають, де краще розмістити товар, для швидшкого продажу.

Прочитавши ці маркетингові гачки, складається враження, що магазини перетворилися на мінне поле, але не слід серйозно до цього ставитися, адже покупки доставляють таку велику радість. Головне, щоб вона, покупка, була дійсно Ваша, а не нав’язана іншими. Вдалих покупок!

Опубліковано: "ЕКСУ"

"Електронна книга скарг України" - сайт кожного українця. Це віртуальний місток між людьми, у яких є проблеми, і журналістами, які шукають таких людей!

Читайте також

У нас дуже гарна розсилка. ПОДИВИТИСЯ ПРИКЛАД
Ми з Вами вже 50 секунд.
Давайте продовжимо?
Підпишіться, щоб отримувати якісну аналітику та цікаві статті 
Підписатися!
Ні. дякую!
"Електронна книга скарг в Білій Церкві"Електронна книга скарг Закарпаття" (готується до запуску)
Ми в інших містах